کنسول ایکس باکس سری اس

کنسول ایکس باکس سری اس تایید شد

کنسول ایکس باکس سری اس – Xbox Series S شرکت مایکروسافت سرانجام تایید شد و به زودی باید منتظر رونمایی رسمی از آن باشیم.

کنسول ایکس باکس سری اس در واقع پاسخ شرکت مایکروسافت به نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 است و با قیمت پایین‌تری وارد بازار خواهد شد.

کنسول ایکس باکس سری اس در راه است 

تمرکز اصلی مایکروسافت در این روزها، بر روی کنسول ایکس باکس سری ایکس است اما حتی قبل از معرفی آن هم شایعاتی شنیده می‌شد که این شرکت در نسل جدید، با دو کنسول مختلف وارد میدان می‌شود؛ یک دستگاه اصلی همراه با دیسک درایو و یک دستگاه دیجیتالی که قیمت پایه ارزان‌تری خواهد داشت. حالا اطلاعات جدید منتشر شده، نشان می‌دهند که این کنسول، سری اس نام گذاری شده است.

کنسول ایکس باکس سری اس

اخیرا یک کنترلر ایکس باکس وارد بازار شده که اطلاعات تازه‌ای را فاش کرده است. در کاغذ توضیحات این دسته نوشته شده که از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت پیش از این هم وعده داده بود که در حال تولید یک کنسول دیجیتالی است و احتمالا این پلتفرم مورد انتظار آن‌ها، همان ایکس باکس سری اس ذکر شده است.

کنسول ایکس باکس سری اس

یکی از دلایلی که این دستگاه هنوز به صورت رسمی معرفی نشده، این است که مایکروسافت می‌خواهد در بازار رقابت با کنسول مشابه سونی، در موقعیت بهتری قرار بگیرد. همان طور که می‌دانید، سونی هنوز قیمت کنسول‌هایش را اعلام نکرده و مایکروسافت با توجه وضعیت بغرنجی که در ابتدای نسل هشتم داشت، می‌خواهد با قیمت گذاری مناسب‌تر نسبت به شرکت رقیب، وضعیت بهتری را در نسل جدید تجربه کند. کنسول Xbox Series S می‌تواند به برگ برنده مایکروسافت تبدیل شود، البته در صورتی که قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 داشته باشد.

شرکت مایکروسافت در ماه مارس، مشخصات فنی کامل Xbox Series X را اعلام کرد و می‌دانیم که این کنسول دارای پردازنده هشت هسته‌ای اختصاصی ذن 2 (Zen 2) و  پردازنده گرافیکی RDNA 2 شرکت ای‌ ام‌ دی، 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و یک ترابایت حافظه اس اس دی است. ما هنوز جزئیات کاملی از مشخصات S Series در اختیار نداریم اما به نظر می‌رسد که تنها تفاوت آن در عدم وجود دیسک درایو باشد.

ایکس باکس سری ایکس کمتر از 5 ماه دیگر و در تعطیلات کریسمس منتشر می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا نسخه دیجیتالی نیز همزمان با آن عرضه خواهد شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بازیهای ایکس باکس سرگرم کننده ترن برای منی که بیشتر شوتر بازم ‌و بازیهای ورزشی رو هم تا حدودی دوست دارم.کنسول رو نباید از سر تعصب خرید یا از روی کتاب بازی.از روی سلیقه باید سمت یکی یا هردو یا هرسه! رفت.اگر به متا باشه که کنسول اول و دوم و سوم باید نیتتندو باشن تازه بعدش رفت سراغ بازم نیتتندو!چون تو متا کنسولهای دیگه به گرد پاشم نمیرسن.

  2. به شخصه پلی استیشن را به ایکس باکس را ترجیح میدم 🙂

  3. حتی اگر خود کنسول بتونیم بخریم از پس هزینه بازیهاش برنمیایم.

  4. ایکس باکس ۳۶۰ الان دست دومش شده ۲۵۰۰

  5. ما ایکس باکس وان رو هم نتونستیم بخریم چه برسه به این