مازراتی MC20

سوپر اسپرت مازراتی MC20 با قدرت 630 اسب بخار رونمایی شد

اتومبیل سوپر اسپرت جدید ایتالیایی، مازراتی MC20 با توان تولید 630 اسب بخار رونمایی شد. این خودرو، شروع دوره‌ی جدیدی برای کمپانی مازراتی خواهد بود.

سوپر اسپرت جدید مازراتی MC20 معرفی شد. سوپر اسپرت مدرن مازراتی، به عنوان شروع دوره‌ی جدیدی برای این خودروساز ایتالیایی معرفی می‌شود.

مازراتی MC20

مازراتی اولین سوپر اسپرت مدرن خود را در مدلی کانسپت به نام آلفیری در سال 2014 معرفی کرده بود. این محصول با وجود طراحی خشن و اسپرت، قرار بود مشخصات فنی همانند خودروهای برقی داشته باشد. با اینکه مدل آلفیری هرگز به نولید انبوه نرسید، پس از گذشت 6 سال مازراتی سرانجام از خودرو سوپر اسپرت خود رونمایی کرد.

مازراتی MC20

سوپر اسپرت جدید ایتالیایی‌ها را باید جایگزینی برای مدل افسانه‌ای MC12 دانست. این خودرو به پیشرانه توئین توربو 3 لیتری V6 مجهز است و با قدرت 630 اسب بخار و گشتاور 729 نیوتن‌متر، می‌تواند در زمان 2.9 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. گیبرکس هشت سرعته DCT این خودرو قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

مازراتی MC20

مازراتی MC20 به حداکثر سرعت 323 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. موتور به‌کار رفته در این خودرو به  عنوان سری Nettuno شناخته می‌شود. در این پیشرانه از آلیاز‌های بسیار سبکی استفاده شده و فناوری مشابه با خودرو‌های فرمول وان دارد. موتور استفاده شده در این خودرو، حاصل همکاری طولانی مدت شرکت مازراتی با فراری است.

وزن خالص آن حدودا 1500 کیلوگرم است و نسبت قدرت به وزن 2.3 کیلوگرم بر هر اسب بخار دارد. این خودرو قرار است در سه مدل کوپه، کانورتیبل و الکتریکی عرضه شود. البته در حال حاضر زمانی برای عرضه نسخه‌ی برقی این خودرو اعلام نشده است.

مازراتی MC20

در داخل کابین، از طراحی بسیار ساده‌ای استفاده شده؛ دو نمایشگر لمسی 10 اینچی در این خودرو قرار دارد که یکی برای سرگرمی دیگری برای پشت پنل است. در طراحی کنسول مرکزی از فیبرکربن استفاده شده  و دکمه‌های حالت سرعت، بالابر شیشه، شارژ بی‌سیم و تنظیم مولتی ‌مدیا در آن فرار گرفته است. مازراتی MC20 همچنین از فناوری Maserati Connect برای اتصال به گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد.

مازراتی MC20

تولید این خودرو از پایان امسال آغاز می‌شود و از امروز امکان پیش‌خرید آن فراهم است. مازراتی MC20 با قیمت پایه 210 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.