پراید 90 میلیونی

با پول پراید چه ماشین‌های خارجی می‌توان خرید؟

این روزها قیمت پراید در بازار آزاد به 90 تا 100 میلیون تومان رسیده است. اما آیا می‌دانستید با چنین مبلغی در بازار بین‌المللی می‌توان خودروهایی نظیر پورشه و بنز را خرید!

اگر طی هفته‌های اخیر اخبار مربوط به خودروهای داخلی را دنبال کرده باشید، قطعا از افزایش ناگهانی قیمت‌های آن‌ها تعجب کرده‌اید. از سال گذشته تاکنون، قیمت این خودروها چیزی حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و باعث شده است تا خرید ساده‌ترین ماشین حال حاضر کشور، یعنی پراید، برای قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه به امری دشوار و تا حدودی امکان ناپذیر شود. با تمام این تفاسیر، آیا تا به حال به قیمت تمام شده‌ی دلاری پراید برای خریدار ایرانی فکر کرده‌اید؟

مدل‌های مختلف خودرو پراید با دلار ۲۵ تومانی، در حال حاضر با قیمتی معادل ۹ تا ۱۲ هزار دلار در بازار داخلی معامله می‌شوند. رقمی که در بازار بین‌المللی و آزاد، بین ۴ تا ۵ هزار دلار است! این یعنی یک شهروند عراقی، می‌تواند خودرو پراید را تنها با ۴ هزار دلار خریداری کند درحالی که شهروند ایرانی باید بهای بیشتری را برای خودرو به اصطلاح ملی بپردازد.

البته این تمام ماجرا نیست، چراکه هدف ما از تبدیل قیمت این ماشین به دلار، مقایسه پراید با خودروهای هم‌قیمت آن در خارج از کشور بوده است و در این ویدیو قصد داریم که ببینیم با 90 تا 100 میلیون تومان می‌توان چه ماشین‌هایی را در سایر کشورهای جهان خریداری کرد.

مقایسه قیمت پراید با خودروهای خارجی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پراید واقعا ۱۰۰ میلیون نمی ارزه

  2. قبلا ارزومون این بود که ی ماشین ۱۰۰ میلیونی داشته باشیم الان ماشین ۱۰۰ میلیونی داریم ولی پرایده😂