سورن سال

سورن سال برای ورود به بازار آماده است

مدیر پروژه خودروی سورن سال از توان تولید سالانه 30 هزار دستگاه خودرو سورن پلاس خبر داد و گفت این خودرو برای ورود به بازار آماده است.
اسفندیار نیک پور، مدیر پروژه خودروی سورن سال عنوان کرد این توانایی را داریم تا به صورت سالانه 30 هزار دستگاه از خودروی سورن سال را به تولید برسانیم. وی از اهداف تولید این خودرو به پاس کردن برخی استانداردها و الزامات و همچنین به‌روزرسانی آیتم‌ها و فیچرهای خودرویی طبق نیاز بازار اشاره کرد. طبق گفته نیک پور تا یک ماه دیگر مراحل تولید انبوه خودرو سورن پلاس آغاز خواهد شد.

مزایای سورن سال نسبت به مدل پایه

اسفندیار نیک پور در ادامه بیان کرد سورن سال از چراغ دی لایت یا روشنایی روز بهره می‌برد و طراحان چراغ‌های عقب این خودرو را نیز تغییر داده‌اند و به  مه‌شکن و چراغ دنده عقب مجهز است. همچنین روی صندلی‌های این خودرو نیز سیستم ایمنی کودک نصب شده است. وی افزود این خودرو از یک موتور EF7 با آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار در دور موتور 6 هزار و گشتاور 160 نیوتن‌متر در دور موتور 4 هزار و 5000 هزار تولید کند.

تغییرات این خودرو نسبت به مدل پایه شامل جلوپنجره و سپر جلو در کنار رینگ‌های جدید دو رنگ می‌شود. نیک پور افزود ایران خودرو برای اولین بار توانست این مدل از رینگ را داخلی‌سازی کرده و تکنولوژی ساخت آن را به کشور وارد کند. وی افزود طراحان در این خودرو درهای جانبی، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی را تغییر داده‌اند و اکنون شیشه عقب و شیشه درهای عقب نیز دودی است. همچنین در قسمت عقب خودرو هم 3 سنسور و اسپویلر اضافه شده است.

طبق گفته اسفندیار نیک پور صفحه نمایشگر (MFD) روی داشبورد این خودرو تعبیه شده که برخی از افکت‌های آن نیز تغییر یافته است. فرمان خودرو جدید و به‌روز شده با کروز کنترل یکی دیگر از ویژگی‌های کابین محسوب می‌شود. طراحان ظاهر صندلی‌های این خودرو را تغییر داده‌اند و روکش‌ها نیز تعویض شده است. علاوه بر این طراحان رودی‌ها و طرح‌های روی آن را به همراه کفپوش‌ها تغییر داده‌اند.

اسفندیار نیک پور در مورد میزان داخلی‌سازی این خودرو بیان کرد سازندگان داخلی کلیه قطعات سورن سال را تولید می‌کنند. وی افزود یکی از مشکلات ایران خودرو در گذشته تامین سیستم برق و پلتفرم برقی بود که هم‌اکنون با داخلی‌سازی این مجموعه و نصب آن روی خودروهای این گروه خودروسازی، مشکلات این حوزه نیز برطرف شده است. همچنین به کمک دانش مهندسان ایرانی در حال حاضر قطعه ای‌سی‌یو نیز در داخل کشور تولید می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*