لیموزین ‌های داخل کشور

جنجالی‌ترین لیموزین ‌های داخل کشور + عکس

لیموزین به عنوان خودروی لوکس از گران قیمت‌ترین کلاس ها در صنعت خودروسازی است. در این مطلب قصد داریم چند مورد از لیموزین ‌های داخل کشور را معرفی کنیم.

لیموزین ‌ها از آن دسته خودروهایی هستند که اکثر افراد سواری آن را در طول عمر خود تجربه نمی‌کنند. این خودروها جنبه تشریفاتی داشته و برای سیاستمداران و سلبریتی‌ها طراحی شده‌اند. هدف از تولید لیموزین‌، حفظ امنیت و راحتی سرنشین عقب است. البته درحال حاضر این خودروها در کشور‌های اروپایی به صورت اجاره‌ای نیز قابل دسترس است. جاده‌های ایران نیز میزبان لیموزین‌های گران قیمت زیادی بوده‌اند. در این مطلب چند مورد از لیموزین ‌های داخل کشور را معرفی می‌کنیم.

امپراطور؛ نسخه‌ی وطنی از لیموزین ‌های داخل کشور

لیموزین ‌های داخل کشورامپراطور نام نخستین لندکروزر لیموزین است که توسط یک تیم ایرانی در داخل کشور ساخته شد. این خودرو سال 1388 در مجموعه کاخ سعدآباد رونمایی شده بود. البته پیش از این نسخه‌های دست ساز پژو 405، سمند و پیکان نیز با افزایش طول خودرو، به شکل لیموزین در آمده بودند.

در طراحی‌ ظاهری این خودرو تغییرات خاصی ایجاد نشده و تنها ابعاد آن افزایش پیدا کرده است. در زمان معرفی، هزینه‌های ساخت اتومبیل، 150 میلیون تومان برآورد شده بود که حدود 3 برابر از نسخه‌ی خارجی ارزان‌تر بود.

لیموزین ‌های داخل کشورپیشرانه خودرو، 8 سیلندر 32 سوپاپ 7.4 لیتری بود. این موتور حداکثر قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر به محور منتقل می‌کرد. لندکروزر لیموزین به نهایت سرعت 120 کیلومتر میرسید. طول خودرو 853 سانتی متر است و 36 سرنشین در خود جای می‌دهد.

لیموزین لینکلن تاون کار 2009 (Lincoln Town Car)

لیموزین ‌های داخل کشورلینکلن از توابع شرکت فورد، از مطرح‌ترین لیموزین ساز‌های جهان است. این خودرو در سال 97 توسط یک شهروند ایرانی-آلمانی با مجوز دو ماهه وارد خیابان‌های تهران شد. به گفته‌ی شخص وارد کننده، خودرو مورد بحث، با قیمت 50 هزار دلار خریداری شد و 15 هزار دلار هزینه بیمه و حمل و نقل داشت. این لیموزین در آن زمان با هزینه 10 میلیون تومان برای مجالس عروسی اجاره داده می‌شد.

لیموزین ‌های داخل کشورلیموزین لینکلن تاون کار 2009 حدود 9 متر طول دارد و از پیشرانه 8 سیلندر  4.7 لیتری فورد موستانگ جی تی استفاده می‌کند. پیشرانه مورد نظر 239 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر تولید می‌کند که طی 8.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هامر اچ۳ لیموزین

لیموزین ‌های داخل کشورهامر اچ 3 از بی‌نظیرترین لیموزین‌هایی بود که وارد خیابان‌های ارومیه شد. این خودرو سال 1395 توسط یک مسافر خارجی وارد کشور شد و 5 روز مجوز تردد داشت. هامر اچ۳ لیموزین، 3 متر 55 سانتی طول و 8 چرخ دارد.  پیشرانه 8 سیلندر 3.7 لیتری این خودرو، 245 اسب بخار قدرت فراهم می‌کند و به حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.لیموزین ‌های داخل کشور

کرایسلر پی تی کروزر

لیموزین ‌های داخل کشورکرایسلر پی تی کروزر به عنوان زشت ترین خودرو لیموزین شناخته می‌شود. این خودرو به صورت دستی به صورت لیموزین در آمد و در سال 1392 به کشور راه یافت. پی تی کروز به صورت اجازه در مجالس عروسی مورد استفاده قرار می‌گرفت.لیموزین ‌های داخل کشور

کرایسلر پی تی کروز ذاتا خودرویی اقصادی بود و اصلا نمی‌توان آن را به عنوان یک لیموزین لوکس تصور کرد. پیشرانه آن 2.4 لیتری است که 150 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این مدل در حالت استاندارد، 427 سانتی متر طول داشت که با تبدیل آن به لیموزین، تا 7 متر افزایش پیدا کرد.

کرایسلر 300 لیموزین

لیموزین ‌های داخل کشورکرایسلر  300 یکی دیگر از لیموزین ‌های داخل کشور است. این خودرو  به یک شرکت اجاره خودرو تعلق دارد. کرایسلر  300  لیموزین به موتور 3.6 لیتری مجهز است که 292 اسب بخار قدرت به محور‌های جلو و عقب منتقل می‌کند.