بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین که باید تجربه کنید

اگر از طرفداران ژانر محبوب نقش آفرینی (Role-playing) هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین آشنا شوید.

در ادامه به معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین خواهیم پرداخت، آثاری که می‌توانید آن‌ها را به صورت دونفره یا چهارنفره انجام دهید و برای ساعت‌ها سرگرم شوید.

بازی های نقش آفرینی بر خلاف عناوین سبک‌های دیگر، داستان‌های خطی ارائه نمی‌دهند و این فرصت را دارید که داستان‌های بزرگ حماسی را آن طور مورد پسند شماست، تجربه کنید. در این آثار معمولا در یک فضای فانتزی قرار می‌گیرید و با تصمیمات خود، سرنوشت شخصیت‌های دیگر و روند داستانی را تغییر می‌دهید. عناوین نقش آفرینی معمولا قابلیت‌های شخصی سازی گسترده‌ای ارائه می‌دهند و از محیط‌های بسیار وسیع بهره می‌برند.

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

در این فهرست از بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین منحصرا به آثاری پرداخته‌ایم که دارای بخش مولتی پلیر هستند اما یک «بازی آنلاین چندنفره گسترده» (MMORPG) به حساب نمی‌آیند (شاید در مطلبی جداگانه به آن آثار هم پرداختیم). اگر به دنبال بازی‌هایی هستید که بتوانید با دوستانتان بازی کنید، عناوین زیر بدون شک شما را راضی می‌کنند.

– بازی Monster Hunter: World

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

پنجمین قسمت سری اصلی مانستر هانتر از زوایای مختلف، یک پیشرفت محسوس برای این مجموعه به حساب می‌آید. جایی که این بازی می‌درخشد، بخش آنلاین آن است که می‌توانید همراه با دوستانتان به شکار و نابودسازی هیولاها بپردازید. بازی Monster Hunter: World از یک سیستم لوت درخشان بهره می‌برد که به واسطه آن می‌توانید شخصیت شکارچی خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. نسخه‌های قبلی این مجموعه نیز آثار خاطره انگیزی بودند اما این قسمت از نظر وسعت و جلوه‌های بصری، تجربه عمیق‌تری برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه بازی به شکلی طراحی شده که برای تازه واردها سخت نباشد و در عین حال برای طرفداران قدیمی نیز چالش‌های زیادی ایجاد کند.

– بازی Diablo II: Lord Of Destruction

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

با ورود عناوین مدرن و گرافیک بالا، بازی دیابلو 2 به اندازه گذشته جذاب به نظر نمی‌رسد اما هنوز هم می‌تواند یک بازی نقش آفرینی اکشن لذت بخش باشد. تمرکز اصلی بازی بر روی مکانیک‌های هک اند اسلش است که قطعا نظر علاقه‌مندان به آثاری همچون خدای جنگ را جلب می‌کند. خوشبختانه سرورهای بخش آنلاین بازی هنوز هم فعال هستند و اگر آن را در کنار دوستانتان تجربه کنید، اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

بازی Diablo II: Lord Of Destruction با گذشت نزدیک به 20 سال، هنوز هم از نظر داستانی و گیم پلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شما را در دنیای خود غرق می‌کند.

– بازی Stardew Valley

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بازی استاردو ولی یک دنیای کوچک صلح آمیز دارد که حتی عصبانی‌ترین افراد را هم آرام می‌کند. بازی در مجموع ساده است، شما می‌توانید مزرعه دلخواه خود را طراحی کرده و بسازید. همچنین می‌توانید محصولات زراعی تولید کنید، حیوان اهلی پرورش دهید، غذا بپزید و ماهیگیری کنید. همانند بازی هاروست مون (Harvest Moon)، استاردو ولی هم پایانی ندارد و تا هر وقت که دوست دارید می‌توانید در دنیای آن به گشت و گذار بپردازید و یک زندگی کوچک مجازی داشته باشید.

اما یکی از بهترین ویژگی‌های بازی این است که می‌توانید آن را در کنار یکی از دوستانتان هم انجام دهید. شما می‌توانید همراه با یک نفر دیگر، مزرعه مشترک بسازید و منابع خود را به اشتراک بگذارید. بخش آنلاین بازی بر روی نسخه‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد اما متاسفانه در نسخه گوشی‌های هوشمند فعلا نمی‌توانید این بازی را به صورت دونفره انجام دهید.

– بازی Grim Dawn

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بازی گریم داون که با الهام از دوره ویکتوریا ساخته شده، شما را به یک ماجراجویی فانتزی سیاه و پیچیده می‌برد. بازی از نظر بصری شباهت زیادی به بلادبورن (Bloodborne) دارد اما سبک گیم پلی آن بیشتر به دیابلو 3 نزدیک است. شکی وجود ندارد که دیابلو 3 در ژانر نقش آفرینی اکشن، حرف اول و آخر را می‌زند اما بازی Grim Dawn هم آن قدر خوب هست که بتواند به هویت خاص خود برسد و مخاطبان را راضی کند. فضای تاریک بازی احتمالا برای شما و دوستتان هیجان انگیز خواهد بود و گیم پلی هک اند اسلش آن نیز شما را خوشنود می‌کند.

– بازی Warframe 

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بازی وارفریم یک اثر نقش آفرینی چند نفره رایگان (فری تو پلی) است که در آن، در نقش نینجاهای سایبری با قابلیت‌های پیشرفته بازی می‌کنید. شما در تیم‌های چهار نفره می‌توانید قرار بگیرید و با موج‌های مختلفی از دشمنان مبارزه کنید. بازی دارای 12 شخصیت قابل بازی است که هر کدام، مهارت‌های اختصاصی خودشان را دارند.

این بازی در سال 2013 منتشر شد و علاوه بر رایانه‌های شخصی، نسخه پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ آن نیز در دسترس است. جذابیت اصلی بازی در اسلحه‌های هیجان انگیز آن است که شخصی سازی هم می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به قابلیت‌های مختلف مجهز کنید. علاوه بر این‌ها، سیستم مورد نیاز بازی نیز بسیار پایین است و با یک رایانه نسبتا قدیمی هم به راحتی می‌توانید آن را اجرا کنید. شاید تنها مشکل بازی این باشد که باید برای هر آیتم پول پرداخت کنید اما به هر حال با یک اثر رایگان رو به رو هستیم. توصیه می‌کنیم این بازی را حتما در کنار دوستانتان تجربه کنید.

– بازی Torchlight II

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

چیزی که بازی تورچ لایت 2 را از آثاری همانند دیابلو 3 متمایز می‌کند، آزادی بالایی است که در بخش شخصی سازی ارائه می‌دهد. از آنجایی که بازی از مادها (Mod) پشتیبانی می‌کند، همیشه با اتفاقات جدید و نوآورانه‌ای در دنیای بازی رو به رو می‌شوید. شما حتی می‌توانید بخش آنلاین را نیز با همین مادها بازی کنید (به شرطی که دوست شما نیز آن ماد مورد نظر را دانلود کرده باشد). بازی Torchlight II شاید در مقایسه با دیابلو 3 ضعف‌های زیادی داشته باشد اما کافی است آن را برای مدت کوتاهی تجربه کنید تا متوجه شوید چه پتانسیل بالایی دارد و گیم پلی آن تا چه اندازه متنوع است.

– بازی Divinity: Original Sin 2

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بازی دیوینیتی 2 در ژانر مبارزه‌ای نوبتی (Turned-Based)، یک شاهکار است و اکثر کسانی که تجربه‌اش کرده‌اند، از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های دو دهه اخیر نام می‌برند. این بازی به صورت همزمان، سرگرم کننده و سخت است. دشمنان نیز همانند شما دارای زره هستند و از یک بار سلامتی ثانویه بهره می‌برند. به همین دلیل بهترین استراتژی شما این است که در هر نوبت، بیشترین آسیب ممکن را به دشمنان وارد کنید و موقعیت‌های خود را هدر ندهید. اوضاع وقتی بدتر می‌شود که می‌بینید دشمنان دارای انواع مهارت‌های حرکتی هستند و بسیاری از حملات شما خنثی می‌شود. اگر اعضای تیم خود را به درستی انتخاب نکنید، بازی Original Sin 2 می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود، خصوصا در درجات سختی بالاتر.

اما چیزی که می‌تواند شما را نجات دهد، تجربه اثر به دو صورت دو نفره است. بازی در بخش آنلاین حتی از حالت انفرادی هم بهتر می‌شود و کمتر کسی می‌تواند آن را کنار بگذارد. انعطاف پذیری بازی در بخش شخصی سازی را هم به نکات مثبت بازی اضافه کنید. مخاطبان معمولی، به آثار مبارزه‌ای نوبتی چندان علاقه‌مند نیستند اما اگر بخواهید یک اثر را در این سبک تجربه کنید، بازی Divinity: Original Sin 2 بهترین انتخاب شما خواهد بود.

– بازی Borderlands 2

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

بازی بوردرلندز 2 یک اثر نقش آفرینی سنتی نیست و آن را باید یک اثر شوتر اول شخص لوت محور توصیف کرد اما در هر صورت، عناصر RPG هم در آن به چشم می‌خورد. این بازی دارای صدها ساعت محتوا است که می‌تواند حسابی وقت شما را پر کند.

شما می‌توانید این بازی را به صورت تک نفره هم انجام دهید اما باید بدانید که بازی Borderlands 2 در حالت چندنفره، بیشترین لذت را دارد و توصیه می‌کنیم آن را حتما همراه با دوستانتان انجام دهید (بازی به صورت 2 نفره یا 4 نفره قابل انجام است). نسخه سوم را هم فراموش نکنید که آن هم اثر قابل توجهی محسوب می‌شود.

– بازی Diablo III

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

کمتر کسی وجود دارد که با بازی دیابلو 3 آشنایی نداشته باشد، اثری که در ژانر نقش آفرینی یک غول بزرگ به حساب می‌آید و از هر نظر، یک اثر تکامل یافته و اعتیادآور است. این بازی هنوز هم یک سر و گردن بالاتر از آثار مشابه است و می‌تواند لحظات بی‌نظیری را برای شما و دوستانتان خلق کند. شما می‌توانید بر روی یک رایانه شخصی یا کنسول، همراه با سه دوست دیگر بازی کنید، به نابودی دشمنان بپردازید و لوت یا طلا جمع آوری کنید.

اگر مشکلی با آثار نسبتا پیچیده و استراتژیک ندارید، دیابلو 3 به یکی از بهترین تجربه‌های گیمی زندگی شما تبدیل خواهد شد. اما اگر تاکنون هیچ کدام از قسمت‌های این مجموعه را تجربه نکرده‌اید، باید مدتی وقت بگذارید و همه چیز را به خوبی یاد بگیرید.

– بازی Dark Souls

بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین

وقتی به آثار نقش آفرینی برجسته، جریان ساز و انقلابی می‌رسیم، معمولا نام مجموعه دارک سولز نیز به چشم می‌خورد. بازی دارک سولز اثر سختی است و بارها در آن شکست می‌خورید، بنابر این اتفاق خوبی است که یک دوست را هم با خود به میدان جنگ ببرید. بخش دو نفره این بازی چندان ایده آل نیست و مشکل خاص خودش را دارد اما مهم این است که دوست خود را در مقابل غول‌ها و هیولاهای بی‌رحم بازی تنها نگذارید و شانه به شانه او مبارزه کنید. بازی Dark Souls به شکلی طراحی شده که مخاطب را خشمگین کند، بنابر این حضور یک دوست شاید بتواند بخشی از زخم‌های شما را التیام ببخشد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های نقش آفرینی آنلاین را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.