نمایشگر SR Display

نمایشگر SR Display سونی بدون نیاز به عینک، تصاویر 3 بعدی را نمایش می‌دهد!

شرکت سونی به تازگی جزئیات تازه‌ای از نمایشگر سه بعدی SR Display ارائه داده است. این نمایشگر، تصاویر 3D را بدون نیاز به عینک نشان می‌دهد و از تکنولوژی‌های تازه‌ای بهره می‌برد.

نمایشگر سه بعدی SR Display از یک تکنولوژی ردیابی چشم جدید به نام Eye-Sensing Light Field یا به اختصار ELFD استفاده می‌کند و قرار است کمتر از دو ماه دیگر وارد بازار شود.

این نمایشگر، اولین بار در ماه ژانویه 2020 در نمایشگاه CES رونمایی شد و به شکلی طراحی شده که تصاویر سه بعدی را بدون نیاز به هدست‌های واقعیت مجازی یا عینک‌های سه بعدی نشان دهد. این نمایشگر برای انجام این کار از یک تکنولوژی ردیابی چشم مخصوص استفاده می‌کند.

نمایشگر SR Display

این نمایشگر ال سی دی 15.6 اینچی با رزولوشن 4K، دارای یک سنسور ردیابی چشم بسیار سریع است که نه تنها حرکات چشم شما را تشخیص می‌دهد، بلکه حتی موقعیت و زاویه دید شما را نیز در نظر می‌گیرد. این نمایشگر برای اینکه به شما این این حس را بدهد که واقعا در حال تماشای یک تصویر سه بعدی هستید، از یک لنز میکرو اپتیکال استفاده می‌کند که در بالای آن قرار گرفته و می‌تواند چشم چپ و راست را به صورت جداگانه ردیابی کند تا تصاویر به صورت ایده آل نشان داده شوند.

نکته قابل توجه دیگر این است که نمایشگر سه بعدی SR Display از الگوریتم‌های پردازش بلا‌‎درنگ (ریل تایم) استفاده می‌کند؛ به همین دلیل برای اینکه بتواند تصاویر را به خوبی رندر کند، به یک رایانه قدرتمند با پردازنده اینتل Core i7 و کارت گرافیک انویدیا RTX 2070 یا سخت افزار قوی‌تر در کنار خود نیاز دارد.

نمایشگر SR Display

مخاطبان هدف نمایشگر سه بعدی SR Display چه کسانی هستند؟

نمایشگر اس آر دیزپلی به طراحان صنعتی و خودرو می‌تواند کمک کند تا تصاویر گرافیکی و VFX را بر روی آن به نمایش در بیاورند. این نمایشگر در حوزه سینما هم می‌تواند کارآمد باشد تا سازندگان بتوانند آثار ساخته شده را بهتر درک کنند و اشکالات آن‌ها را بر طرف نمایند. این نشان می‌دهد که SR Display تنها ابزاری برای سرگرمی نیست و قرار هم نیست تنها برای تماشای سه بعدی فیلم‌ها به کار گرفته شود.

برای مثال، در صنعت خودرو، طراحان می‌توانند پس از طراحی یک اتومبیل، مدل اولیه آن را بر روی این نمایشگر تحلیل کنند تا اصطلاحات لازم بر روی آن صورت گیرد و کیفیت محصول از ابعاد مختلف بهبود پیدا کند. شرکت خودروسازی فولکس واگن نیز در این رابطه صحبت کرده و به این نکته اشاره داشته که نمایشگر مذکور می‌تواند کمک رسان خوبی برای سازندگان باشد. این شرکت قرار است با سونی همکاری کند و با کمک این تکنولوژی جدید، خودروهای نوآورانه‌ای را به بازار عرضه نماید.

نمایشگر جدید سونی قرار است چیزی حدود 5 هزار دلار قیمت داشته باشد و از ماه نوامبر 2020 وارد بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*