پروژه K121 ایران خودرو

پروژه K121 ایران خودرو در راه است؛ انتشار تصویر گرافیکی هاچ بک ملی

تصویر گرافیکی پروژه K121 ایران خودرو به تازگی در فضای مجازی منتشر شد. در ادامه با مشخصات احتمالی هاچ بک ملی ایران خودرو آشنا می‌شویم.

اخیرا در فضای مجازی تصویری گرافیکی منتسب به پروژه K121 ایران خودرو منتشر شد که البته این تصویر تزئینی است و با نسخه نهایی هاچ بک ملی ایران خودرو ارتباطی نخواهد داشت. با پیگیری‌هایی که انجام شد مشخص گردید پروژه کی 121 ایران خودرو به مرحله نهایی نرسیده است و طرح استفاده شده برای چراغ‌های عقب و طرح سپر با نسخه نهایی این خودرو متفاوت خواهد بود.

پروژه K121 ایران خودرو

گفتنی است این تصویر گرافیکی منتشر شده منتسب به پروژه K121 ایران خودرو به پژو ۲۰۸ نسخه GTi موجود در ایران خودرو شباهت زیادی دارد و در این تصویر از چراغ‌های عقب محصولات جدید رنو نظیر کولئوس، تلیسمان و مگان نیز استفاده شده است.

مشخصات پروژه K121 ایران خودرو

ایران خودرو کی 121 در واقع یک هاچ بک کلاس B محسوب می‌شود که همانند محصولات K132 و K125 طبق پلتفرم PF1 گروه PSA ساخته شده و الگوی اصلی آن به پژو 208 نسل قبل مرتبط است. به واسطه قرارداد پژو و ایران خودرو که در زمان برجام به امضا رسید، ایران خودرو اجازه دارد تا به شکل قانونی محصولاتی را با نشان تجاری ایرانی روی پلتفرم PF1 طراحی کند.

انتظار می‌رود پروژه کی 121 ایران خودرو نیز همانند K132 از یک موتور 1.6 لیتری EC5 و گیربکس 5 سرعت دستی و 6 سرعت اتوماتیک بهره ببرد. موتور EC5 در واقع مدل بهبود یافته TU5 محسوب می‌شود که با برخورداری از زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌ها و پمپ روغن متغیر قادر است قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این هاچ بک ملی ایران خودرو پس از عرضه سدان K132 و کراس اوور K125 روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*