چانگان UNI-K

کراس اوور چینی چانگان UNI-K با الگوبرداری از پورشه کاین معرفی شد

چانگان UNI-K معرفی شد. کراس اوور جدید چانگان از لحاظ طراحی به پورشه کاین نیز شباهت زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید چانگان آشنا می‌شویم.

شرکت چینی چانگان با انتشار نخستین تصاویر رسمی از محصول جدید خود با نام چانگان UNI-K پرده برداشت. این کراس اوور چینی مدلی تعدیل شده از خودرو مفهومی Vision-V چانگان محسوب می‌شود که طی ماه اخیر در نمایشگاه پکن شاهد پرده‌برداری از آن بودیم. طول چانگان UNI-K حدود 4865 میلی‌متر، عرض آن 1948 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1700 میلی‌متر است که با چنین ابعادی از محصول یونی تی چانگان بزرگ‌تر خواهد بود.

مشخصات چانگان UNI-K

چانگان UNI-K

چانگان UNI-K از لحاظ ابعاد مشابه پورشه کاین بوده و علاوه بر ابعاد از لحاظ طراحی به ویژه در نمای جانبی و عقب نیز به این محصول پورشه شباهت زیادی دارد. چراغ‌های عقب باریک این کراس اوور چینی که با نوار LED به یکدیگر متصل شده‌اند مشابه چراغ‌های کراس اوور لوکس پورشه هستند. البته این محصول جدید چانگان در نمای جلو از طراحی ویژه‌ای بهره می‌برد و در آن شاهد کپی‌برداری از سایر برندها نیستیم.

چانگان UNI-K

چانگان مدعی است در طراحی UNI-K از همان طراحی بدون مرز UNI-T استفاده شده که طراحی بخش جلو به عنوان جسورانه‌ترین قسمت آن محسوب می‌شود. در نمای جلو شاهد جلوپنجره لانه زنبوری، مه شکن‌های LED با طراح ستاره سه‌پر و  چراغ‌های LED تیز و باریک هستیم که تمامی این موارد از کانسپت ویژن V قرض گرفته شده‌اند. از سایر ویژگی‌های ظاهری این خودرو نیز می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی، چراغ ترمز سوم دوتایی و دستگیره‌های در خارج شونده اشاره کرد.

چانگان UNI-K

شرکت چینی چانگان هنوز از نمای داخل کراس اوور جدید خود تصویری را منتشر نکرده است، اما این خودرو اواخر ماه نوامبر در نمایشگاه گوانگژو برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد و آن زمان می‌توانیم با طراحی داخلی این خودرو نیز آشنا شویم. این خودرو از لحاظ فنی به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز خواهد بود و یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک آیسین نیز قدرت را به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد کرد.

چانگان UNI-K

در خصوص توان این موتور جزئیاتی منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد این پیشرانه قادر به تولید قدرتی برابر با 230 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر است که از این موتور در کراس اوورهای سی اس 85 و سی اس 95 چانگان نیز استفاده شده است.

چانگان UNI-K

شرکت چانگان قصد دارد محصول جدید خود را در سه ماهه اول سال 2021 میلادی به تمام نمایندگی‌های فروش در سراسر چین عرضه کند. همچنین انتظار می‌رود قیمت پایه این کراس اوور چینی حدود 27 هزار دلار باشد.