بهترین بازی های ترسناک رایگان

بهترین بازی های ترسناک رایگان که باید تجربه کنید

اگر از کسانی هستید که به عناوین فری تو پلی علاقه‌مند هستند، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های ترسناک رایگان آشنا شوید.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین بازی های ترسناک رایگان می‌پردازیم که شاید مجانی باشند اما این توانایی را دارند که شما را بترسانند و لحظات تعلیق آمیزی را تجربه کنید.

عناوین زیادی در ژانر ترسناک ساخته شده که اکثر آن‌ها پریمیوم هستند و برای اجرایشان باید پول پرداخت کنید. اما عناوین رایگان زیادی هم وجود دارند که می‌توانند نیازهای شما را پاسخگو باشند. این بازی‌ها در پلتفرم‌های مستقل مختلف، استیم یا حتی بر روی مرورگر قابل دسترسی هستند و بعضی از آن‌ها از نظر کیفیت، دست کمی از بازی‌های پریمیوم ندارند.

بهترین بازی های ترسناک رایگان

این لیست چه برای بازی دوستان و چه برای علاقه‌مندان به ژانر ترسناک، می‌تواند پیشنهادهای خوبی داشته باشد و اگر هم از طرفداران این سبک هستید و عناوین بزرگ این ژانر همانند رزیدنت اویل یا سایلنت هیل را تجربه کرده‌اید، شاید با آثار دیگری رو به رو شوید که قابل توجه هستند و می‌توانند برای ساعاتی شما را سرگرم کنند.

– بازی Blink: The Last Night

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی چشمک: آخرین شب بر روی پلتفرم Itch.io منتشر شده و در واقع نسخه دموی یک بازی کامل است که در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد. با این حال، اجازه ندهید که واژه دمو شما را فریب دهد، این نسخه بیش از یک ساعت محتوای کامل دارد و می‌تواند مخاطبان ژانر ترسناک را به شدت راضی کند. کسانی که بازی پی تی (P.T.) را انجام داده باشند، می‌دانند که گاهی این نسخه‌های دمو تا چه اندازه می‌توانند هیجان انگیز و دیوانه وار ساخته شوند.

بازی Blink: The Last Night یک اثر روانشناختی اول شخص است و داستان یک پرستار بچه را روایت می‌کند که باید از یک دختر بچه نگهداری کند اما اتفاقات عجیبی برای او رخ می‌دهد و ناخواسته در یک مخمصه گرفتار می‌شود. این دمو شاید کوتاه باشد اما اتمسفر وهم آور آن و معماهای جذاب بازی، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نسخه کامل بلینک توسط یک تیم دو نفره در حال ساخت بوده و اثر امیدوار کننده‌ای به نظر می‌رسد. به این نکته هم باید اشاره داشت که بازی از نظر گرافیکی، یکی از بهترین‌های این فهرست است.

– بازی Cry Of Fear

بهترین بازی های ترسناک رایگان
کرای آف فیر یکی از قدیمی‌ترین عناوین این فهرست از بهترین بازی های ترسناک رایگان است اما هنوز هم فوق العاده جلوه می‌کند، چه آن را به صورت انفرادی بازی کرده و چه به صورت دونفره به تجربه آن بپردازید.

داستان بازی در یک شهر متروکه رخ می‌دهد که موجودات و هیولاهای مختلف، آن را به تسخیر خود در آورده‌اند. فضای بازی به شدت ترسناک است و داستان معمایی آن شما را تا انتها با خود همراه می‌سازد. تجربه بازی در کنار یکی از دوستانتان، می‌تواند خاطره انگیز تر هم باشد. تنها مشکل بازی Cry Of Fear، گرافیک قدیمی آن است و ممکن است بعضی از باگ‌هایش شما را آزرده کند. با این حال، اگر مشکلی با گرافیک پایین اثر ندارید، بازی به اندازه کافی قادر است که شما را بترساند (دانلود بازی از استیم).

– بازی Spooky’s Jump Scare Mansion

بهترین بازی های ترسناک رایگان

اجازه ندهید که ظاهر بامزه و دوست داشتنی این بازی شما را فریب دهد. بازی اسپوکی شاید در ابتدا خیلی متعادل و حتی طنز آغاز شود اما خیلی زود، به یک اثر ترسناک کلاسیک تبدیل می‌شود و مخاطبان را غافل گیر می‌کند.

توصیه می‌کنیم که بازی را بدون هیچ تحقیقی آغاز کنید تا بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرید. با توجه به آغاز نه چندان ترسناک بازی، اکثر مخاطبان، آن را خیلی زود کنار می‌گذارند اما اگر ادامه‌اش دهید، خیلی زود متوجه می‌شوید که چه المان‌های ترسناک و عجیبی در این اثر وجود دارد. همان طور که از نام بازی مشخص است، باید منتظر لحظات ترسناک ناگهانی زیادی باشید و امیدواریم آمادگی چنین چیزی را داشته باشید. بازی در استیم منتشر شده است.

 – بازی Perdition

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی پردیشن از طریق صفحه مرورگر قابل انجام بوده و بیشتر شبیه به عناوین دو بعدی سایداسکرولر کلاسیک است. کیفیت ساخت مناسب بازی باعث شده تا  پتانسیل این را داشته باشد که بر روی هر نوع پلتفرمی منتشر شود.

بازی Perdition یک اثر ترسناک علمی تخیلی به حساب می‌آید و از نظر طراحی محیط، بسیار منحصربه‌فرد است. البته مکانیک‌های گیم پلی اثر چندان جالب نیستند و شاید تا حدی ناامید کننده باشند اما قدرت اصلی بازی در داستان پرکشش و جلوه‌های بصری پیچیده آن است که نمونه مشابه‌اش را کمتر در میان عناوین رایگان دیده‌ایم. این بازی بر روی سایت نیوگراندز در دسترس است و به راحتی می‌توانید آن را بالا بیاورید.

– بازی Wrong Floor

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی «طبقه اشتباه» نسبتا کوتاه است اما به معنای واقعی کلمه، یک تجربه ترسناک درجه یک ارائه می‌دهد. بر خلاف عناوین ترسناک طولانی‌تر، این بازی منحصرا بر روی فضاسازی پافشاری دارد و در همان مدت کوتاه، به اندازه یک بازی طولانی محتوای ترسناک ارائه می‌دهد.

همه چیز در بازی Wrong Floor به شکلی طراحی شده که یک تجربه ویژه باشد اما در عین حال، شما را مضطرب کند. از طریقه کار کردن دوربین تا طراحی صداها، هر لحظه استرس دارید که نکند در گوشه و کنار تصویر، چیزی در جلوی شما ظاهر شود. توصیه می‌شود که این بازی را در تاریکی انجام دهید اما مطمئن باشید که پس از آن، باید با چراغ‌های روشن بخوابید! بازی را از سایت itch دانلود کنید.

– بازی SCP Containment Breach

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی اس سی پی یک اثر ترسناک سبک بقا است که داستان آن پیرامون یک سازمان مخفی اتفاق می‌افتد که وظیفه‌اش بررسی و تحلیل موجودات، اشیا و مناطق خطرناک و ماوراءالطبیعه است.

در بازی SCP، نقشه به صورت تصادفی ساخته می‌شود، بنابر این هر بار که آن را بازی کنید، حس متفاوتی خواهید داشت. در همین راستا، بازی ارزش تکرار بالایی دارد و از میزان ترس آن هم کم نمی‌شود. مشابه اکثر عناوین این فهرست، در این بازی هم با عناصر زیادی رو به رو می‌شوید که به اثر یک هویت خاص بخشیده‌اند. با جستجو در محیط و مطالعه اطلاعات منتشر شده پیرامون آن، می‌توانید به جزئیات بیشتری هم برسید. این بازی را از سایت اختصاصی آن دانلود کنید.

 – بازی Midnight Scenes

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی صحنه‌های نیمه شب، در واقع مجموعه‌ای از چند بازی کوتاه بوده و از سریال‌هایی همانند توایلایت زون (The Twilight Zone) در ساخت آن الهام گرفته شده است.

این مینی گیم‌ها بیشتر از اینکه ترسناک باشند، کنجکاو برانگیز هستند و هر کدام بر روی یک معمای خاص متمرکز هستند. بازی Midnight Scenes از یک سبک گرافیک پیکسلی جذاب بهره می‌برد و از یک رنگ بندی خاص در آن استفاده شده که شما را به یاد سریال فوق الذکر می‌اندازد. این بازی خلاقانه، هیچ کمبودی نسبت به عناوین پریمیوم ندارد و قطعا یکی از بهترین بازی های ترسناک رایگان فعلی است. بازی از سایت itch قابل دانلود است و در استیم هم عرضه شده.

– بازی Unfortunate Spacemen

بهترین بازی های ترسناک رایگان

برای آن‌هایی که به بازی امانگ آس (Among Us) علاقه مند هستند، بازی فضانوردان بدشانس می‌تواند یک گزینه جایگزین نسبتا مناسب باشد. این بازی چند نفره، دارای مکانیک‌های مشابه امانگ آس است با این تفاوت که یک اثر شوتر اول شخص محسوب می‌شود.

برخلاف امانگ آس، این بازی گفتگو محور نیست و از اتمسفر تاریک‌تر و ریتم اکشن‌تری بهره می‌برد. بازی Unfortunate Spacemen با اینکه یک اثر ترسناک سنتی نیست اما در آن لحظات ترسناک زیادی را تجربه خواهید کرد. با توجه به رایگان بودن اثر، ارزشش را دارد که آن را در کنار دوستانتان بازی کنید و همین المان مولتی پلیر باعث شده تا آن را در فهرست بهترین بازی های ترسناک رایگان قرار دهیم. برای دانلود این بازی باید حساب کاربری استیم داشته باشید.

 – بازی REC Shutter

بهترین بازی های ترسناک رایگان

شاتر یک بازی کوچک مستقل است که بر روی پازل‌ها و پیشرفت در مراحل تمرکز دارد. بازی به آثاری همانند Outlast و Fatal Frame شبیه بوده و برای پیشروی در محیط، باید از دوربین استفاده نمایید. جذابیت اثر در داستان متفاوت آن است و برای عبور از مراحل، باید معماهای مختلفی را حل کنید.

متاسفانه ساخت بازی Shutter هرگز به پایان نرسید، به همین دلیل، یک پایان واقعی ندارد. با این حال، چهار مرحله از بازی در دسترس قرار گرفته و اگر به عناوین مشابه علاقه‌مند هستید، بدون شک از این بازی هم لذت خواهید برد. بازی از سایت indiedb قابل دانلود است.

همچنین مطالعه کنید:

بهترین بازی های ترسناک تاریخ

– بازی The House In The Woods

بهترین بازی های ترسناک رایگان

بازی خانه‌ای در جنگل با الهام از فیلم پروژه جادوگر بلیر (The Blair Witch Project) ساخته شده و در آن، بازیکنان باید در یک جنگل بزرگ به گشت و گذار پرداخته و اطلاعات مختلفی را به دست بیاورند.

اتمسفر بازی فوق العاده از آب در آمده و استرس زیادی به بازیکنان وارد می‌کند. سبک گرافیکی بازی هم بسیار خاطره انگیز است و شما را به یاد عناوین ترسناک پلی استیشن 1 می‌اندازد. سازندگان بازی نه تنها خلق یک محیط وهم انگیز را بلد هستند، بلکه می‌دانند چگونه لحظات استرس زا ایجاد کرده و مخاطب را میخکوب کنند. بازی The House In The Woods بدون شک یکی از بهترین بازی های ترسناک رایگان فعلی بازار است و آن را می‌توانید از سایت itch.io دانلود کنید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های ترسناک رایگان را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.