تحریم ایران خودرو و سایپا

پیشنهاد تحریم ایران خودرو و سایپا به ترامپ داده شد

بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا به ترامپ پیشنهاد داد تحریم ایران خودرو و سایپا ، دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا در مقاله‌ای به قلم سعید قاسمی نژاد، مشاور ارشد امور ایران و اقتصاد مالی نوشت مدتی قبل سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش اعلام کرد طی همکاری با گروه خودروسازی سایپا قصد دارد پروژه تولید خودروهای پرنده بدون سرنشین را عملی کنند که چنین خبری حاکی از آن است ارتش ایران به تولیدکنندگان اصلی خودرو در این کشور وابسته است. از این رو باید شرکت‌های سایپا و ایران خودرو تحریم شوند. گفتنی است پس از خروج آمریکا از برجام، این کشور در آگوست سال 2018 نیز صنعت خودرو کشورمان را مجددا تحریم کرد.

تحریم ایران خودرو و سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه

در همین راستا بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا که در اعمال تحریم‌های بانکی اخیر نیز نقش اصلی را داشته است، به دولت ترامپ پیشنهاد داده است تا دو شرکت خودروسازی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها که حدود 90 درصد بازار خودرو را به خود اختصاص دادند را مورد تحریم قرار دهد. این بنیاد مدعی است سایپا و ایران خودرو با بنگاه‌های نظامی ایران ارتباط نزدیکی دارند و به همین دلیل تحریم این دو شرکت خودروسازی سیاست فشار حداکثری را تکمیل خواهد کرد.