آیفون ۱۳

اپل راهی برای قراردادن باتری بزرگ‌تر در آیفون ۱۳ پیدا کرد

کمپانی اپل موفق شده راهی را برای قرار دادن باتری‌هایی بزرگ‌تر در زیر قاب گوشی‌های سری آیفون ۱۳ – iPhone 13 که سال ۲۰۲۰۱ عرضه می‌شوند، کشف کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر قابل اعتماد شرکت اپل خبرهای خوبی برای کاربران آیفون‌هایی دارد که امیدوارند اپل گوشی‌هایی با عمر باتری بیشتری را تولید کند. با معرفی خانواده آیفون ۱۲ احتمالاً متوجه شده‌اید که اپل از گنجاندن باتری‌های بزرگ‌تر در آیفون‌هایش که فضای بیشتری در زیر قاب را اشغال می‌کند، سر باز زده است. اما مینگ چی کو می‌گوید آیفون ۱۳ می‌تواند از فناوری برد نرم باتری بهره‌مند شود. این به اپل اجازه می‌دهد از تابلوهای برد انعطاف‌پذیر به جای معمولی استفاده کند که به ایجاد فضای بیشتری در داخل قاب گوشی برای قرارگیری باتری‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند.

فناوری جدید اپل عمر باتری آیفون ۱۳ را افزایش می‌دهد

اپل از آیفون ۸ و ۸ پلاس در سال ۲۰۱۷ استفاده از بردهای نرم را آغاز کرده است، اما آن‌ها فقط جای کافی برای میزبانی از آنتن‌های LTE را ایجاد می‌کنند. استفاده از بردهای غیر سخت اکنون در مدارهای مورد استفاده برای باتری گوشی‌ها گسترش یافته است. این بردها از ماده‌ای به نام کریستال مایع (LCP)، ماده‌ای که سرعت انتقال داده با تأخیر کم را فراهم می‌کند، استفاده می‌کنند.

سامسونگ همیشه اپل را مورد تمسخر قرار می‌دهد و ادعا می‌کند که آن‌ها همیشه باید نزدیک پریز برق بنشینند. اما شاید این فقط برای آیفون‌های سال ۲۰۱۴ به قبل صدق کند. ارزان‌ترین مدل آیفون در سال ۲۰۱۸ که آیفون XR نام داشت، بیشترین عمر باتری در یک آیفون را به همراه داشت. آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد باتری ۲۹۴۲ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند ۱۱ ساعت و ۱ دقیقه دوام بیاورد. همراه با گوشی‌های آیفون ۱۱ یک ساعت به عمر باتری این آیفون، ۴ ساعت به آیفون ۱۱ پرو و ۵ ساعت به عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس اضافه کرد تا عمر باتری آن به ۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه برسد. این درحالیست که آیفون ایکس اس مکس نسل قبل آن عمر باتری ۹ ساعت و ۳۴ دقیقه‌ای را ارائه می‌کرد.

آیفون ۱۳

اما اپل در آیفون‌های خانواده ۱۲ امسال سایز باتری زیر قاب گوشی‌هایش را کاهش داد. این درحالیست که آن‌ها به فناوری پرمصرف 5G مجهز هستند. هرچند این گوشی‌ها از چیست ۵ نانومتری جدید A14 Bionic اپل قدرت می‌گیرند که نزدیک به ۴۰ درصد ترانزیستورهای بیشتری در مقایسه با A13 Bionic زیر قاب خانواده آیفون ۱۱ دارد و این به معنای مصرف انرژی پایین‌تر در مقایسه با نسل قبلی است.

مینگ چی کو می‌گوید اپل ۴۰ تا ۵۰ درصد بردهای نرم LCP خود را از شرکتی به نام Career Technology تهیه خواهد کرد. کو همچنین می‌گوید:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که آیفون ۱۳ اولین مدل آیفونی باشد که از فناوری برد نرم باتری استفاده می‌کند. این فناوری به صرفه جویی در فضای داخلی گوشی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. ما معتقدیم تعداد پنل‌های باتری خانواده iPhone 13 کاهش پیدا خواهد کرد و این سود بلند مدتی را برای اپل به همراه خواهد داشت. Career Technology می‌تواند منجر به استفاه از طراحی برد نرم باتری در گوشی‌های سری ۱۳ آیفون باشد.

این تحلیلگر معتقد است آیفون‌های سال ۲۰۲۱ از نمایشگری هم اندازه با نسل فعلی خود بهره‌مند خواهند بود که به ترتیب شامل آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳ معمولی با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی می‌شود. ما می‌توانیم شاهد پیشرفت عملکرد دوربین اولترا-واید در مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون باشیم که ظاهراً به لنز f/1.8 6P با پشتیبانی از فوکوس خودکار مجهز می‌شوند. دوربین اولترا-واید در خانواده آیفون ۱۲ پرو یک لنز f/2.4 5P را ارائه می‌کند.

و در انتها اگر کو درست حدس زده باشد، فضای زیر قاب آیفون‌های آینده خالی‌تر خواهد شد که می‌تواند باعث اضافه شدن باتری‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر شود. و این فضای بزرگ به لطف استفاده از تابلوهای مدار انعطاف‌پذیر حاصل شده است. باید دید آیا با توجه به احتمال اضافه شدن یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی به نسل بعدی آیفون‌ها، آیا عمر باتری آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر. یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی یعنی در هر ثانیه ۱۲۰ بار رفرش می‌شود و این به مصرف باتری بیشتری در مقایسه با نمایشگرهایی با نرخ رفرش پایین‌تر نیاز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام اول مقاله نیاز به اصلاح داره
    2021