اسپری بینی

محققان توانستند با یک اسپری بینی محافظت 48 ساعته در مقابل کرونا ایجاد کنند

محققان دانشگاه بیرمنگهام انگلیس توانستند یک اسپری بینی ویژه را بسازند که قادر است برای افراد در برابر کرونا محافظت 48 ساعته ایجاد کند.

محققان دانشگاه بیرمنگهام انگلیس با توسعه یک اسپری بینی توانستند وسیله‌ای را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 بسازند. این دارو می‌تواند با ایجاد محافظت 48 ساعته از اتصال ویروس کرونا به سلول‌های انسانی جلوگیری کند. این اسپری از دو ماده اصلی کاراگینان و ژلان ساخته شده است که این دو ماده در علوم غذایی جزو مواد غلیظ کننده محسوب می‌شوند.

جزئیات ساخت اسپری بینی مقابله‌کننده با ویروس کرونا

محققان دانشگاه بیرمنگهام انگلیس اعلام کردند از آنجایی که مواد استفاده شده در این اسپری، پیش از آن برای استفاده انسانی به تایید رسیده‌اند، می‌توان پس از ساخت این محصول بلافاصله مجوزهای لازم را برای عرضه دریافت کرد. در همین راستا دکتر ریچارد مواکز (Richard Moakes)، نویسنده اصلی مقاله عنوان کرد در ساخت این اسپری از محصولات آماده که پیش از آن در محصولات غذایی و دارویی به کار رفته بود، استفاده کرده‌ایم. از این رو با شرکای مناسب خود می‌توانیم طی چند هفته آتی آن را به تولید انبوه برسانیم.

محققان این پژوهش اعلام کردند ماده ژلان باعث می‌شود اسپری به شکل غبار ریز تمام بخش درونی بینی را بپوشاند و اگر اسپری با ویروس کرونا تماس داشته باشد، می‌تواند ویروس را جذب کرده و با عمل بلع یا تخلیه بینی از بدن افراد خارج شود. محققان بر این باورند استفاده از این اسپری برای افرادی که در معرض خطر قرار دارند نظیر کادر درمان، فرودگاه‌ها یا کلاس‌های درس بسیار مفید خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*