آیا با افزایش سن لاغر شدن و کاهش وزن سخت‌تر می‌شود؟

آیا با افزایش سن لاغر شدن و کاهش وزن سخت‌تر می‌شود؟

برخی متخصصان می‌گویند که کاهش وزن و لاغر شدن با افزایش سن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، اما تازه‌ترین تحقیقات اخبار خوشحال کننده‌ای برای افراد مسن به همراه دارند.

آیا هرچه سن ما بالاتر رود، لاغر شدن و رسیدن به وضعیت مطلوب تناسب اندام برای ما سخت‌تر می‌شود؟ برخی به این سوال جواب مثبت می‌دهند، اما محققان دانشگاه وارویک (Warwick) بریتانیا می‌گویند که چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

این محققان پژوهش خود را در بیمارستان بزرگ مرتبط با دانشگاه مورد نظر انجام دادند و دیده شده که افراد بالای 60 سال در بحث کاهش وزن هیچ تفاوتی با سایر اشخاص جوان‌تر ندارند. مقاله این پژوهش در ژورنال “Clinical Endocrinology” منتشر شده و دانشمندان وارویک با بررسی اطلاعات افرادی که به دلیل مشکلات مربوط به چاقی در بیمارستان بستری شده بودند، به نتایج گزارش شده دست یافتند.

همان‌طور که اشاره شد، چنین نتایجی به افراد مسنی که قصد دارند تا وزن خود را کم کنند، امیدواری می‌دهد. متاسفانه اطلاعات غلط و باورهای نادرستی در میان افراد جوامع مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها، دشواری تلاش برای لاغر شدن در سنین بالا است. با این حال به نظر می‌رسد که چنین مسئله‌ای درست نیست و صرف نظر از سن، هر شخص می‌تواند بدون مشکل خاصی و با سرعتی برابر افراد جوان‌تر، وزن خود را پایین آورد.

لاغر شدن افراد مسن

دانشمندان وارویک برای تحقیق اخیر خود وضعیت 242 داوطلب را بین سال‌های 2005 تا 2016 بررسی کردند. بیماران مورد نظر به دو گروه افراد جوان‌تر از 60 سال و افراد بین 70 تا 78 سال تقسیم شدند و به واسطه خدماتی که بیمارستان وارویک به منظور برطرف کردن مشکلات چاقی مفرط این بیماران ارائه می‌کرد، داده‌های هرکدام از آن‌ها در ابتدای و پایان مدت درمان، به دقت جمع‌آوری شده بود.

محققان اعلام کرده‌اند که 242 بیمار مورد نظر در برنامه یکسانی که برای لاغر شدن افراد مبتلا به چاقی مفرط طراحی شده بود، شرکت کردند. گفته شده که مدت زمان شرکت در این برنامه برای تمامی افراد یکسان بود و نرخ کاهش وزن آن‌ها هم باهم برابر بود. جالب است بدانید که برنامه مورد نظر شامل هیچ نوع عمل جراحی یا پروسه‌های درمانی غیر معمولی نمی‌شد و کارکنان بیمارستان برای لاغر کردن بیماران، تنها از مشاوره‌های روان‌پزشکی و تغییرات در رژیم غذایی و عادت‌های تغذیه‌ای استفاده می‌کردند.

دکتر توماس باربر (Thomas Barber)، سرپرست نویسندگان این تحقیق می‌گوید که موضوع سن نباید به هیچ وجه مانعی برای اعمال تغییرات اساسی در سبک زندگی باشد؛ به همین دلیل به هنگام طراحی برنامه‌هایی برای لاغر شدن اشخاص بالای 60 سال، نباید به سن بالای این افراد به چشم محدودیت نگاه کرد و در عوض، تلاش برای کاهش وزن باید به عنوان موضوعی فوق‌العاده مهم در حفظ سلامت این بخش از جامعه در نظر گرفته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*