همکاری اپل و سامسونگ در لنز پریسکوپی آیفون

اپل برای توسعه لنز پریسکوپی آیفون با سامسونگ همکاری می‌کند

سامسونگ یک شرکت توسعه‌دهنده فناوری زوم دوربین گوشی‌ها را به خدمت گرفت. ظاهراً این تصاحب، می‌تواند به همکاری سامسونگ و اپل برای توسعه لنز پریسکوپی آیفون بینجامد.

چند هفته‌ای از عرضه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ اپل می‌گذرد و حالا صحبت افشاگران و فعالان حوزه فناوری همگی معطوف به نسل بعدی آن‌ها، گوشی‌های سری آیفون ۱۳ است. گزارشی از سوی DigiTimes منتشر شده که ادعا می‌کند اپل در حاال همکاری با سامسونگ برای توسعه لنز پریسکوپی آیفون است که می‌تواند منجر به بهبود عملکرد زوم اپتیکال دوربین آیفون‌های بعدی شود.

اگر چه هنوز تأیید نشده، اما این می‌تواند همکاری بزرگی بین دو گوشی ساز برتر جهان محسوب شود. اگر کنجکاو هستید که چرا اپل، سامسونگ را برای همکاری در توسعه انتخاب کرده، لازم به ذکر است که این شرکت کره‌ای در گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی نوت ۲۰ و اس ۲۰ خود موفق به ارائه دوربین‌های پریسکوپی با زوم فوق‌العاده ۱۰۰ برابری شده است. در حال حاضر گوشی‌های زیادی در بازار وجود ندارد که از لنز پریسکوپی استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین آن‌ها به جز پرچمداران نام‌برده سامسونگ می‌توان به هواوی پی ۴۰ پرو و هواوی میت ۴۰ پرو، ویوو ایکس ۵۰ پرو پلاس و اوپو فایند ایکس ۲ پرو اشاره کرد.

تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از توافق میان سامسونگ و اپل برای توسعه لنز پریسکوپی آیفون وجود ندارد. حتی اگر این دو همکاری‌هایشان را آغاز کرده باشند باید منتظر ماند دید که آیا خانواده آیفون ۱۳ اپل می‌توانند از آن استفاده کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دوربین اولترا واید آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس شما را شگفت‌زده می‌کند

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سامسونگ را در حوزه توسعه دوربین‌های تلسکوپی به نام جذابی تبدیل کند، تصاحب شرکت Corephotonis طی ماه‌های گذشته است. Corephotonis یک شرکت فعال در زمینه توسعه فناوری زوم دوربین برای گوشی‌های هوشمند است. این شرکت اسرائیلی چندی پیش از اپل و سامسونگ برای سرقت یک حق اختراع مرتبط با زوم تله فوتو شکایت کرده بود، اما اکنون به تصاحب کمپانی سامسونگ درآمده تا تمام دارایی آن اکنون متعلق به این شرکت کره‌ای باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*