بیماری فضانوردان

دلیل بیماری فضانوردان در فضا توسط یک محقق ایرانی کشف شد

بیماری فضانوردان در فضا در ماموریت‌های طولانی یکی از مشکلات بزرگ سازمان‌های فضایی محسوب می‌شود که به تازگی محقق ایرانی دلیل آن را کشف کرد.

اخیرا محققان، فضانوردان حاضر در فضا را مورد بررسی قرار دادند که نتایج بررسی آنها نشان می‌دهد شروع سفرهای فضایی احتمال بیمار شدن فضانوردان در فضا را افزایش خواهد داد. این تحقیقات که تحت سرپرستی دکتر افشین بهشتی، عضو مرکز تحقیقاتی Ames ناسا به انجام رسید نشان می‌دهد سفر به فضا باعث تغییراتی در میتوکندری سلول‌های بدن انسان خواهد شد که روند بیمار شدن فضانوردان را آسان‌تر می‌کند.

دلایل بیماری فضانوردان در فضا

بررسی‌ها نشان می‌دهد فضانوردانی که به مدت طولانی در فضا می‌مانند به بیماری‌هایی چون اختلالات قلبی عروقی، اختلالات خواب و مشکلات سلامتی مبتلا خواهند شد. محققان دلیل بروز این بیماری‌ها را به تغییرات میتوکندری سلول‌های بدن انسان مربوط می‌دانند؛ در واقع میتوکندری به عنوان مخزن ذخیره‌سازی و تولید انرژی سلول‌های بدن شناخته می‌شود و در حفظ سلامت بدن نقش مهمی را بر عهده دارد.

دکتر افشین بهشتی اعلام کرد با بررسی‌های انجام شده دریافتیم موش‌هایی که کارکرد میتوکندری سلول‌های بدن آنها مختل شده است، با مشکلاتی در چشم و کبد خود روبه‌رو شدند. این بررسی‌ها حاکی از آن است که نبود جاذبه باعث اختلال میتوکندری در خارج از جو زمین می‌شود و به همین دلیل عملکرد سیستم ایمنی بدن فضانوردان با مشکل مواجه خواهد شد.

محققان با این بررسی‌های جدید و مهم خود نشان دادند فضانوردان در سفرهایی که باید به مدت زیادی در فضا باشند نظیر سفر به ماه و سفر به مریخ با مشکلات سلامتی متعددی مواجه خواهند شد و به همین دلیل چنین نتایجی می‌تواند به پزشکان برای کشف راهکاری مناسب برای حفظ سلامت فضانوردان یاری برساند. طبق گفته افشین بهشتی به کمک نتایج این بررسی‌ها می‌توانیم اقدامات متقابل را در نظر بگیریم و داروهایی را برای جلوگیری از بروز چنین بیماریی‌هایی توسعه دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینقدر زر مفت بزن تا ماتحتت بیاد تو حلقت ساندیسی جیره خور

  2. خخخخ حتما این رو هم غرب گفته ؟؟؟؟
    تا جایی که میدونیم غرب خونخوار مغز افراد رو شست و شو میده و میکشونه آمریکا تا این چرت پرت هارو به جهان مخابره کنه

  3. خاک بر سر این فرد تحت تاثیر قرار گرفته غرب استکبار . میتوانست در داخل کشور این موفقیت را به جهان مخابره کند تا اسم جمهوری اسلامی ایران 🇮🇷💪❤ در جهان بدرخشد ولی متاسفانه تحت قصه ها و اراجیف غرب استکبار جهانی قرار گرفت و رفت اسم لجنش را هم نمیتوانم بگویم.. آم💩ریکا