ستون فلزی مرموز دیگری در کشور رومانی پدیدار شد + ویدیو - بررسی سردبیر

ستون فلزی مرموز دیگری در رومانی پدیدار شد + ویدیو

چند هفته پیش یک ستون فلزی مرموز در بیابان‌های آمریکا پدیدار شده بود که جنجال زیادی به پا کرد. حالا هم خبر رسیده که نمونه‌ای مشابه در کشور رومانی پیدا شده است.

ستون فلزی مرموز و ناشناخته‌ای که چند هفته پیش در یکی از بیابان‌های ایالت یوتا آمریکا پیدا شده بود، تنها مورد از اشیا مرموزی نیست که بدون هیچ اعلام قبلی در مکان‌های دور افتاده و دست نخورده ظاهر می‌شوند. به تازگی خبر رسیده که چند روز پس از ناپدید شدن ستون ایالت یوتا، یک شیء مشابه در کشور رومانی ظاهر شده و این شیء هم پس از چند روز همانند نمونه آمریکایی خود، ناپدید شده است.

کشف ستون فلزی مرموز رومانی

همه چیز از 18 نوامبر گذشته شروع شد؛ در آن روز گروهی از دانشمندان و مقامات ایالتی یوتا آمریکا در یک هلیکوپتر مشغول سرشماری گوسفندهای وحشی بیابانی در این ایالت بودند که متوجه یک ستون فلزی براق، بزرگ و ناشناخته در نزدیکی یک دیواره سنگی شدند.

پس از زمین نشاندن هلیکوپتر این سرنشینان به نزدیکی ستون رفتند و دیدند که شیء مورد نظر حدودا 3 متر ارتفاع داشته، از جنس آلومینیوم بوده و با دردسر و زحمت فراوان در آن نقطه دور افتاده از بیابان‌های یوتا قرار گرفته است. خبر پیدا شدن این ستون فلزی مرموز به اندازه کافی جنجال به پا کرده بود که حدودا 10 روز پس از تاریخ کشف، گفته شد که ستون مورد نظر بدون هیچ ردی ناپدید شده است.

ما در گجت نیوز اخبار پیدا شدن و ناپدید شدن این شیء جنجالی را منتشر کرده بودیم و در جریان دنبال کردن اخبار مربوط به ستون مرموز یوتا، به تازگی اعلام شد که نمونه مشابهی از یک ستون مثلثی فلزی در کشور رومانی کشف شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، گروهی از شهروندان پنجشنبه گذشته این ستون را در نزدیکی مکانی تاریخی به نام قلعه پتروداوا داسیان (Petrodava Dacian Fortress) در شهر پیاترا نیامت (Piatra Neamt) رومانی پیدا کرده‌اند.

ستون فلزی مرموز دیگری در کشور رومانی پدیدار شد + ویدیو - بررسی سردبیر

ستون فلزی کشف شده در رومانی

گفته شده که ستون رومانی با طول 2.8 متر، حدودا ارتفاعی برابر نمونه آمریکایی خود داشته و یک وجه از آن به سمت کوه کالو (Mount Ceahlau)، یکی از هفت جاذبه طبیعی کشور رومانی که با نام کوه مقدس هم شناخته می‌شود، قرار گرفته بود. با این حال همانند اتفاقی که در یوتا آمریکا رخ داد، هیچ اطلاعاتی در مورد کسی که این ستون فلزی مرموز رومانی را ساخته و در آن محل کار گذاشته، در دست نیست.

ویدیو ستون فلزی رومانی

بیشتر بخوانید: مونولیت چیست؟

رکسانا جزانو (Rocsana Josanu)، از مقامات محلی شهر پیاترا نیامت می‌گوید که محل قرارگیری ستون مورد نظر در یک ملک شخصی بوده، اما هنوز مشخص نیست که صاحب آن چه کسی است؛ منطقه مورد نظر از طرف سازمان آثار باستانی رومانی تحت محافظت بوده و قبل از کار گذاشتن چنین شیئی در آن، باید در ابتدا مجوزهای لازم برای این کار کسب شود.

به دنبال سازنده ستون‌ها

در مورد اتفاقی که 18 نوامبر در بیابان‌های یوتا رخ داد، مقامات ایالتی آمریکا محل دقیق قرارگیری ستون فلزی را اعلام نکرده بودند تا از رفتن کوهنوردان و علاقه‌مندان دیگر به آن مکان ناشناخته و خطرناک جلوگیری شود. با این حال چند روز پس از کشف شیء، یوتیوبرها و بسیاری دیگر از کسانی که به چنین موضوعاتی علاقه دارند، محل دقیق ستون فلزی مرموز یوتا را پیدا کردند و تنها در مدتی کوتاه، این محل بسیار شلوغ شده بود.

ستون فلزی مرموز دیگری در کشور رومانی پدیدار شد + ویدیو - بررسی سردبیر

هجوم علاقه‌مندان به دیدن ستون فلزی ایالت یوتا

همان‌طور که گفته شد، ستون یوتا به طرز عجیبی ناپدید شد و نکته جالب این بوده که اخیرا گفته شده که ستون رومانی هم به همان شکل، بدون هیچ اطلاع قبلی و یا خبری از سوی مقامات و یا مردم محلی، غیب شده است. گفته شده که این شیء عجیب تا قبل از سه شنبه گذشته در محل مورد نظر قرار داشته، اما همانند اتفاق رخ داده برای ستون ایالت یوتا، ساکنان منطقه در همین سه شنبه متوجه ناپدید شدن آن شده‌اند.

خبرنگار محلی رابرت ایوساب (Robert Iosub) در این رابطه می‌گوید که بر اساس اطلاعات موجود، یکی از جوشکاران نه چندان ماهر شهر پیاترا نیامت، این ستون فلزی مرموز را ساخته و هم‌اکنون به غیر از جای خالی شیء مورد نظر، چیزی از آن باقی نمانده است. از طرف دیگر پلیس محلی هم در حال تحقیق در رابطه با این موضوع بوده، چرا که ستون مورد نظر در یک منطقه حفاظت شده قرار گرفته بود و چنین کاری بدون کسب اجازه جرم محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. انقدر قضیه رو ماورایی نکنین اینا کار یه هنرمند امریکاییه که کارهای هنریشو تو مکان های دور افتاده قرار میده تا کشف بشن و در موردش صحبت بشه.اینو از یه منبع کاملا موثق شنیدم

  2. تابلو دیگه گوشه های ستون خیلی ضایع جوشکاری شده

  3. این ستون دومی تابلوعه که بدست انسان درست شده و جوشکاری شده…و دقیق معلومه چاله کندن و اینو گزاشتن اونجا…احتمالا یکی میخاد فالور جذب کنه این کلیپا میسازن😉