برنامه ردیابی اندروید

7 برنامه ردیابی اندروید برای پیدا کردن افراد با استفاده از GPS

اگر به دنبال یک برنامه ردیابی برای پیدا کردن افراد با استفاده از GPS گوشی هوشمند خود هستید، می‌توانید از اپلکیشن‌های رایگان معرفی شده در این مطلب استفاده کنید‌.

این روزها و در عصر ارتباطات، پیدا کردن دوستان و آشنایان بخصوص با وجود برنامه‌هایی مانند اینستاگرام (که برخی افراد موقعیت مکانی خود را در آن به‌روز رسانی می‌کنند) عملا کار بسیار ساده‌ای خواهد بود. با این وجود، با استفاده از برخی برنامه‌های کاربردی و مخصوص ردیابی، همیشه می‌توانید نقطه دقیق کاربری که به دنبال آن هستید را پیدا کنید.

البته دقت کنید که برای استفاده از برنامه ردیابی در هر دستگاه، نیاز است تا طرف مقابل GPS گوشی خود را روشن کرده باشد تا مکان او در نقشه مشخص شود. همچنین شما همیشه می‌توانید موقعیت مکانی خود را مخفی نگه دارید.

برنامه Glympse

برنامه ردیابی اندروید

این برنامه یکی از قدیمی‌ترین اپلکیشن‌های مخصوص ردیابی است که با استفاده از آن می‌توانید مکان خود را برای دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشته و یا آن‌ها را پیدا کنید. با این وجود، یکی از تفاوت‌های برنامه Glympse با سایر اپلکیشن‌ها مانند واتساپ و یا Google Map قابلیت استفاده سریع و بدون نیاز به ثبت نام خواهد بود.

همچنین یکی از مزایای بسیار مهم این برنامه داشتن یک گزینه خاص برای پاک کردن مکان شما از نقشه، پس از گذشت مدتی خواهد بود؛ در نتیجه حتی اگر GPS گوشی شما (که معمولا با نام Location در پنل تنظیمات نمایش داده می‌شود) برای چندین ساعت هم روشن بماند، مکان شما لو نخواهد رفت.

دانلود برنامه Glympse

برنامه Sygic Family Locator

برنامه ردیابی اندروید

این برنامه بدون شک بهترین اپلکیشن حاضر در این لیست، برای افرادی است که به دنبال راهی برای ردیابی کودکان خود بوده و هنگام دور شدن آن‌ها از خانه، به روشی برای دیدن مکان دقیق عزیزان خود نیاز دارند.

البته در برنامه Sygic Family Locator هریک از اعضای خانواده شما که آن را نصب کرده باشد، در نقشه قابل رویت خواهد بود. همچنین با وجود پیامرسان داخلی این برنامه، می‌توانید با سایر افرادی که به آن‌ها متصل هستید نیز صحبت کنید.

به علاوه، یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این برنامه که باعث می‌شود تا استفاده آن برای والدینی که نگران کودک خود هستند می‌شود، انتخاب زنگ هشدار برای زمانی است که کودک آن‌ها از یک محدوده فاصله خاص دورتر می‌رود. همچنین گذاشتن یک اعلان برای هنگامی که کودک به مدرسه یا خانه دوستش می‌رسد، و یا تعیین مکان‌های ممنوع در نقشه از سایر قابلیت‌های این برنامه به شمار می‌رود.

دانلود برنامه Sygic Family Locator

برنامه A-GPS Tracker

برنامه ردیابی اندروید

گرچه معمولا استفاده عام برنامه‌های این لیست برای دیدن موقعیت مکانی کودکان خواهد بود، اما برنامه ردیابی A-GPS Tracker یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی خواهد بود که با دوستان خود به کوهنوردی و یا ماجراجویی در نقاطی مانند جنگل‌ها می‌پردازند.

با این وجود اگر هنگام سفر در میان کوه‌ها و تپه‌ها هوا بد شود، و یا اینکه تصمیم بگیرید تا هر کدام از یک سمت بروید، ممکن است که به راحتی همراهان خود را گم کنید؛ امری که با نصب این برنامه می‌توانید که به راحتی جلوی آن را بگیرید.

به علاوه لازم به ذکر است که این برنامه قابلیتی دارد که با استفاده از نقشه آن می‌توانید ارتفاع و یا فاصله دقیق مکان‌های مختلف را پیدا کرده و با تعیین یک مسیر خاص، هنگامی که از مسیر خود دور می‌شوید یک اعلان خاص دریافت کنید. همچنین از نکات جالب این برنامه، رایگان بودن و در عین حال نداشتن هیچگونه تبلیغ آزاردهنده است که آن را به یک اپلکیشن استثنایی تبدیل می‌کند.

دانلود برنامه A-GPS Tracker

برنامه Geo Tracker

برنامه ردیابی اندروید

این اپلکیشن نیز عملا مشابه با A-GPS Tracker ساخته شده، اما با این تفاوت که استفاده آن تنها مخصوص کوهنوردان نیست. با این وجود، یکی از ویژگی‌های بسیار جالب آن ضبط مسیری است که از آن رد شده‌اید؛ با حساب اینکه سرعت، ارتفاع و حتی شیب مکان‌هایی مورد نظر برای شما در فرمت فایل KML ذخیره‌سازی خواهد شد و بعدها می‌توانید آن را در برنامه Google Earth به نمایش بگذارید.

همچنین با استفاده از برنامه ردیابی Geo Tracker می‌توانید نقاط خاصی را در ماجراجویی خود، به عنوان مکان‌های جالب و یا برای خاطرنشان کردن یک خطر در سفرهای بعدی نشانه‌گذاری کنید. در آخر نیز مانند سایر برنامه‌های این لیست، پیدا کردن موقعیت مکانی دوستان و همراهان توسط این برنامه نیز انجام خواهد شد.

دانلود برنامه Geo Tracker

برنامه Google Maps

برنامه ردیابی اندروید

آیا می‌دانستید که با استفاده از برنامه از پیش نصب شده Google Maps در گوشی خود به راحتی موقعیت مکانی دوستان و آشنایان خود را ردیابی کنید؟

البته لازم به ذکر است که انجام این کار تنها در موقعیتی خواهد بود که کاربران دیگر این اجازه را به شما داده باشند؛ با این وجود، بهترین استفاده این برنامه برای برنامه‌ریزی یک قرار کاری با همکاران و یا هم‌کلاسی‌های خود برای انجام کارهای گروهی خواهد بود.

برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود در این برنامه، لازم است تا پس از باز کردن آن روی عکس (یا حروف اول اسم پروفایل) خود کلیک کرده و سپس گزینه Location Sharing و New Share را بزنید تا مکان شما برای سایر مخاطبان قابل مشاهده شود. البته دقت کنید که پس از زدن گزینه‌های بالا، می‌توانید دسترسی برخی کاربران از دیدن موقعیت مکانی خود را حذف کرده و یا برای نمایان شدن وضعیت خود در نقشه محدودیت زمانی در نظر بگیرید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر در Google Family حساب کاربری کودکان خود را به حساب خود به عنوان فرزند لینک کرده باشید، می‌توانید در هر زمانی آن‌ها را در نقشه پیدا کنید.

دانلود برنامه Google Maps

برنامه Life360

برنامه ردیابی اندروید

یکی از تفاوت‌های Life360 با سایر برنامه‌های حاضر، استفاده از گروه‌های مختلف و یا Circles خواهد بود. با این گزینه، شما می‌توانید گروه مختلفی از افراد را مانند دوستان، همکاران و یا خانواده را به صورت جداگانه لیست کرده و موقعیت مکانی خود را تنها برای یکی از آن‌ها به اشتراک بگذارید.

استفاده این برنامه برای موقعیت‌هایی برنامه‌ای را تنها با افرادی خاص در نظر دارید بسیار مناسب خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که هر گروه و یا Circle در این برنامه، نقشه‌ای مخصوص و یک محیط پیامرسان مانند نیز برای چت کردن خواهد داشت.

دانلود برنامه Life360

برنامه GeoZilla Family GPS Locator

برنامه ردیابی اندروید

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای خانوادگی، GeoZilla Family GPS Locator خواهد بود. با این حال یکی از قابلیت‌های این برنامه برخلاف سایر اپلکیشن‌های موجود در این لیست، استفاده بهینه از اینترنت دستگاه شما خواهد بود؛ بدین شکل که اگر شما تنها اطراف خانه بوده و یا برای خرید تنها چند کوچه جابه‌جا شده باشید، موقعیت شما ضبط نخواهد شد، بلکه اگر از یک حد فاصله دورتر بروید، سایر اعضای خانواده قادر به دیدن موقعیت شما در نقشه می‌شوند.

همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این برنامه، اضافه کردن یک لیست مخصوص انجام کارهای خانوادگی به صورت مداوم خواهد بود؛ برای مثال هر روز که فرزند شما برای رفتن به مدرسه مسیری را طی می‌کند، یکی از وظایف او تیک زده خواهد شد.

دانلود برنامه GeoZilla Family GPS Locator