چگونه پیج اینستاگرام را حذف کنیم

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه پیج اینستاگرام را حذف کنید و یا نحوه دلیلت اکانت پیج اینستاگرام را به صورت موقت یا دائمی یاد بگیرید، با این آموزش همراه گجت نیوز باشید.

این روزها بسیاری از مخاطبین ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند. حال گاهی اوقات، برخی به دنبال استراحت برای خود و دوری از این فضا هستند. در ادامه با گجت نیوز و آموزش حذف موقت و دائمی اینستاگرام همراه باشید.

غیر فعال کردن موقت اکانت اینستاگرام (Deactivate)

اینستاگرام بر خلاف بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، قابلیت غیر فعال کردن و حذف موقت اکانت (دی‌اکتیو) را داراست. اگر شما می‌خواهید مدتی از اینستاگرام دور باشید و زمانی که لازم داشتید دوباره پیج‌تان را فعال کنید از این روش استفاده می‌شود. پیش از این ذکر چند نکته ضروری است؛

  1. زمانی که اکانت‌تان را دی ‌اکتیو می‌کنید، هیچ اثری از پیج شما نخواهد بود و تمامی پست‌ها و استوری‌هایتان از دسترس سایرین خارج می‌شود. پیج دی اکتیو شده به instagrammer تغییر نام می‌دهد و مدتی بعد دیگر اثری از آن پیج قبلی نخواهد بود.
  2. هنگامی که پیج را بعد از دی اکتیو، فعال می‌کنید، تا یک هفته نمی‌توانید آن را غیر فعال کنید.
  3. این نکته را مدنظر داشته باشید که اینستاگرام برای این امر، وب‌سایتش را آماده کرده است و تمامی مراحل به تنهایی توسط اپلیکیشن قابل انجام نیستند.

حال برای شروع کار، می‌توانید نام کاربری و رمز عبوری خود را در www.instagram.com وارد کنید.صفجه لاگین اینستا سپس وارد این صفحه شوید،

صفحه‌ی اینستاگرام برای غیر فعال کردن (دی اکتیو) پیج

اینستاگرام دلیلی برای دی اکتیو کردن اکانت‌تان از شما میخواهد؛ یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (مثلا Just need a break برای استراحتی کوتاه می‌تواند دلیل خوبی باشد). بعد از این، بار دیگر رمزتان را باید وارد کنید.دی اکتیو کردن اینستاگرام

بر روی Temporaily Disable Account بفشارید.دی اکتیو کردن اینستاگرام

به همین سادگی پیج شما به صورت موقت غیر فعال می‌شود. اما برای فعال کردن مجدد پیج وارد سایت یا اپلیکیشن اینستاگرام شوید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. پیج شما دوباره در دسترس خواهد بود. فقط توجه کنید که بیهوده از این ویژگی استفاده نکنید که ممکن است از سوی اینستاگرام با محدودیت‌هایی رو به رو شوید و از دسترسی‌هایتان کاسته شود. همچنین مدنظر داشته باشید که برای فعال سازی مجدد پیج، حداقل باید چند ساعت از دی اکتیو شدن آن گذشته باشد.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام (Delete Account)

حال ممکن است بنا به دلایلی همچون ساخت یک اکانت جدید و یک شروع نو، تصمیم بر حذف دائمی پیج اینستاگرامتان گرفته باشید.  قبل از این، چند نکته مهم را مرور کنیم.

  1. توجه کنید در روش حذف دائمی، هیچ روش برگشتی وجود ندارد. بعد از دیلیت اکانت کردن تمامی پست‌ها، استوری‌ها، پیام‌ها، کامنت‌ها و لایک‌هایتان حذف می‌شود و دیگر از هیچ راهی قابل بازیابی نخواهند بود.
  2. این جا نیز بعد از حذف دائمی، برای مدت کوتاهی نام شما به instagrammer تغییر می‌کند و بعد از مدت کوتاهی تمامی آثار پیج‌تان پاک می‌شود.
  3. توجه کنید در صورتی که دیلیت اکانت کنید، یوزر نیم و ایمیل شما نیز به سطل زباله خواهد رفت. اگر می‌خواهید بار دیگر از نام‌کاربری و ایمیل‌تان استفاده کنید، قبل از حذف، از بخش Edit Profile آن‌ها را حتما تغییر دهید. (نام کاربری ممکن است حتی بعد از این کار هم تا مدت‌ها قابل استفاده نباشد)

حال برای شروع ، باید نام کاربری و رمز عبوری خود را در www.instagram.com وارد کنید. سپس وارد این صفحه شوید؛

صفحه‌ی اینستاگرام برای حذف دائمی (دیلیت اکانت) پیج

بعد از ورود به لینک فوق، با تصویر زیر رو به رو خواهید شد.حذف دائمی اینستاگرام

اکنون با چندین گزینه برای دلیل کارتان مواجه خواهید بود. Want to remove something ساده ترین گزینه خواهد بود و می‌توانید بدون هیچ توضیح اضافه‌ای آن را انتخاب کنید.

دلایل دیلیت اکانت اینستاگرام

مرحله‌ی بعدی، وارد کردن دوباره‌ی پسوردتان است.
ورود مجدد پسورد

بر روی دیلیت اکانت کلیک می‌کنیم و اینستاگرام برای آخرین بار از ما بابت این کار سوال می‌پرسد. با انتخاب ok حذف دائمی اکانت شما به اتمام می‌رسد.

نکته ی جالب توجه، این است که اینستاگرام روز دقیق پاک شدن تمامی اطلاعات اکانت‌تان را به شما اعلام می‌کند. همچنین تا آن روز به شما فرصت فکر مجدد راجع به بازگشت به این شبکه‌ی اجتماعی را می‌دهد. مهلت حذف دائمی اینستا

توجه کنید که همیشه مهلت زیادی برای فکر راجع به بازگشت اکانت‌تان نخواهید داشت. تنها در صورتی که به صورت صد در صد برای حذف اکانت مطمئن شده‌اید از روش فوق استفاده کنید. علاوه بر این‌ها شما قادر خواهید بود چندین حساب کاربری در اینستاگرام نیز داشته باشید.

تمامی مراحل فوق با مرورگر تلفن همراه انجام شده است اما مراحل انجام آن در مرورگر ویندوز نیز یکسان می‌باشد.