آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر

آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر و حسگر LiDAR عرضه می‌شود

تحلیلگران انتظار دارند آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر نمایشگر عرضه شود. پیشرفت فناوری حسگر ۳ بعدی باعث کوچک‌تر شدن ماژول سه بعدی و در نتیجه کوچک‌تر شدن ناچ بالای نمایشگر خواهد شد.

امسال فقط گوشی‌های خانواده ۱۲ پرو آیفون به حسگر LiDAR مجهز بودند. همین باعث محبوبیت گوشی‌های این خانواده شده بود. حال خبر می‌رسد نسخه معمولی خانواده آیفون ۱۳ هم سال آینده به این حسگر تجهیز خواهد شد. این اطلاعات به بیرون درز کرده نشان می‌دهد سری آیفون ۱۲ همانند نسل فعلی در چهار نسخه عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نخستین مشخصات و تصاویر آیفون ۱۳ منتشر شد

این گوشی‌ها از فناوری Direct ToF استفاده می‌کنند. ظاهراً قرار است یک شرکت آمریکایی به نام II-VI به جمع تأمین کنندگان سخت افزاری اپل برای نسل بعدی آیفون‌ها بپیوندد. این شرکت سازنده تراشه های VCSEL برای حسگرهای LiDAR است. تحلیلگران بر این باورند که تقاضا برای تراشه‌های VCSEL حسگرهای ToF در حال افزایش است.

بر اساس گفته منابع، اپل در سال ۲۰۲۱ از این تراشه‌‌ها در حسگر ToF LiDAR آیفون‌های خودش استفاده خواهد کرد. البته II-VI تنها تأمین کننده این تراشه‌ها نخواهد بود؛ اپل از فناوری‌های یک شرکت آمریکایی دیگر به نام Lumentum نیز استفاده می‌کند. گرچه تأمین کننده تراشه‌های Lei این شرکت، یک کمپانی به انگلیسی به نام IQE است، اما II-VI خودش تراشه‌های Lei را تأمین می‌کند و این باعث شده اپل روی آن حساب کند.

تأمین کنندگان تأیید کرده‌اند که تعداد حفره‌های روی ماژول دوربین پشتی گوشی آیفون ۱۳ بیشتر خواهد شد. این منابع همچنین تأیید می‌کنند که حساسیت حسگر سه بعدی آیفون ۱۳ اپل نیز پیشرفته‌تر خواهد شد. این یعنی دیوایس نیاز کمتری به تابش نور برای تشخیص سه بعدی آن دارد و ما انتظار داریم آیفون ۱۳ با ناچ کوچکتر عرضه شود.

تحلیلگران بر این باورند که احتمال دارد مدل‌های آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو به فناوری Wi-Fi 6E مجهز باشند. Wi-Fi 6E همان ویژگی‌های وای فای ۶ را ارائه می‌کند که شامل عملکرد توانمندتر، تأخیر کمتر و نرخ داده سریع‌تر می‌شود و از باند ۵ گیگاهرتزی فراتر رفته و باند فرکانس ۶ گیگاهرتزی را هم شامل می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*