سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل هارمونی هواوی از رابط کاربری جدیدی بهره می‌برد

سیستم عامل هارمونی هواوی از رابط کاربری جدیدی برخوردار است. هواوی با تایید این خبر، برخی ویژگی‌های سیستم عامل Harmony را فاش کرد.

چند روز پیش هواوی رسما نسخه بتای سیستم عامل هارمونی یا Harmony OS 2.0 را برای گوشی های هوشمند خود منتشر کرد و اکنون این سیستم عامل اختصاصی هواوی برای برخی از گوشی های این شرکت چینی در دسترس است. بر اساس گزارش‌ها، سیستم عامل هارمونی تا سال آینده برای همه گوشی های هواوی در دسترس خواهد بود. از همین حالا، توسعه‌دهندگان با گوشی های سری هواوی پی 40 و میت 30 می‌توانند برای شرکت در این آزمایش اقدام کنند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی، هواوی گوشی هوشمندی را با سیستم عامل هارمونی به نمایش گذاشت. نسخه‌ی نمایشی ویژگی‌های این سیستم عامل اختصاصی را نشان می‌دهد. با نگاهی به عملکرد گوشی در نسخه‌ی نمایشی، تفاوت زیادی بین این نسخه با رابط کاربری EMUI مبتنی بر اندروید دیده نمی‌شود و از نظر عملکرد و طراحی رابط کاربری از لحاظ فنی تقریبا یکسان بودند. با این حال، اخیرا یکی از کارکنان هواوی ادعا کرده که نسخه‌ی نمایشی فقط قابلیت‌های توزیع شده سیستم عامل را نشان می‌دهد و نسخه رسمی قطعا از طراحی رابط کاربری جدیدی در گوشی های هوشمند برخوردار خواهد بود.

سیستم عامل هارمونی

طبق گفته توسعه‌دهندگان و کسانی که شاهد انتشار نسخه بتای HarmonyOS 2.0 بودند، این سیستم عامل تفاوت چندانی با اندروید ندارد. کارشناسان فنی بر این باورند که سیستم عامل هارمونی همان احساس اندروید را به شما منتقل می‌کند.

به گفته وانگ چنگ لو، رئیس بخش نرم افزار تجارت مشتری هواوی، در حدود 5 سال گذشته، تیم نرم افزار هواوی اساسا اصلی‌ترین قسمت‌های سیستم عامل اندروید را در Harmony جایگزین کرده است و از درایور سطح پایین تا لایه انتزاع سخت افزار، چارچوب برنامه‌نویسی و همه چیزهایی را که می‌توان عوض کرد، تغییر داده شده است. علاوه بر این، وانگ چنگ لو بارها تاکید کرده است که سیستم عامل Harmony برای جایگزینی اندروید متولد نشده است، اما امیدوار به رقابت با اندروید و پیشی گرفتن از آن است. در واقع هواوی می‌خواهد با هارمونی، یک سیستم عامل نسل جدید برای دوره اینترنت اشیا ارائه کند.

ویژگی‌های اصلی نسخه بتای سیستم عامل هارمونی 2.0

  • کنترل‌های جدید رابط کاربری تلفن همراه با اضافه کردن بیش از 50 کنترل رابط کاربری برای توسعه‌دهندگان جهت توسعه برنامه‌های گوشی هارمونی او اس. همچنین تجربه تعامل رابط کاربری بین چندین دستگاه امکان‌پذیر شده است.
  • فریم ورک اپلیکیشن هارمونی او اس از گوشی های موبایل و مهاجرت سریع و همچنین از اتصال و گردش سریع پشتیبانی می‌کند. برنامه‌های HarmonyOS روی چندین دستگاه بدون بارگیری و نصب قابل استفاده است.
  • تجربه ایجاد و توسعه ابزار بستر ویندوز و مک را فراهم می‌کند. همچنین توسعه سریع برنامه‌های هارمونی او اس برای توسعه‌دهنگان مناسب است.
  • بیش از 40 نمونه کد برای توسعه‌دهندگان موبایل ارائه می‌شود. این برای توسعه‌دهندگان مناسب است که به سرعت رابط‌ها و روش‌های توسعه هارمونی او اس را درک و سازگار کنند.
  • رابط‌های قابلیت توزیع شده مانند ادراک چند حالته از چندین سناریو استفاده می‌کنند.
  • قابلیت‌های رابط سیستم تلفنی استاندارد را ارائه می‌دهد.
  • از فریم ورک توسعه بدون مانع استفاده می‌کند.
  • قابلیت‌های مدیریت داده توزیع شده استاندارد را فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با رابط‌های توزیع شده استاندارد DB تماس بگیرند تا همزمان‌سازی داده‌ها به صورت Real Time بین دستگاه‌ها انجام شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*