واکسن فایزر

یک پرستار آمریکایی پس از دریافت واکسن فایزر به کرونا مبتلا شد

یک پرستار آمریکایی 8 روز پس از دریافت واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شد، اما دلیل ابتلا این پرستار به کروناویروس پس از دریافت واکسن چه بود؟

متیو دبلیو، پرستار بخش اورژانس بیمارستان سن دیگو آمریکا حدود 8 روز پس از دریافت واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شد. این پرستار 45 ساله در روز 18 دسامبر در صفحه شخصی فیس بوک خود از دریافت واکسن فایزر خبر داده بود، اما شش روز بعد و پس از این که یک شیفت کاری را در بخش بیماران کویید 19 به پایان رساند، تست کرونا وی مثبت اعلام شد.

دلیل ابتلا به کرونا پس از دریافت واکسن فایزر چه بود؟

کریستین رامرز، متخصص بیماری‌های عفونی در این خصوص عنوان کرد نتایج آزمایش‌های بالینی واکسن کرونا شرکت فایزر نشان می‌دهد حدود 10 تا 14 روز طول می‌کشد تا دوز اول این واکسن در بدن افراد مصونیت ایجاد کند و حتی پس از 10 تا 14 روز نیز برای دستیابی به مصونیت کامل باید دوز دوم این واکسن به افراد تزریق شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد نخستین دوز واکسن حدود 50 درصد مصونیت ایجاد می‌کند و برای دستیابی به مصونیت 95 درصدی باید دوز دوم نیز به فرد تزریق شود. علاوه بر این، از آنجایی که دوره پنهان کروناویروس حدود 14 روز است، این احتمال وجود دارد که این پرستار پیش از دریافت واکسن به کرونا آلوده شده باشد.