واکسن کرونا

دولت چین آمادگی خود را برای تزریق عمومی واکسن کرونا سینوفارم اعلام کرد

مقامات بهداشتی کشور چین یک واکسن کرونا توسعه یافته در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سینوفارم (CNBG) را برای تزریق عمومی تایید کردند.

در راستای تلاش همگانی که در سراسر دنیا برای تولید واکسن کووید ۱۹ انجام شد، روزنامه بریتانیایی گاردین اعلام کرد که واکسن تولید شده توسط یکی از زیر مجموعه های شرکت سینوفارم برای تزریق عمومی در چین آماده است.

طبق گزارش‌های به دست آمده از آزمایشات بالینی این واکسن در امارات متحده عربی میزان تاثیرگذاری این واکسن در حدود ۸۶ درصد بوده است؛ رقمی که بسیار ایده‌آل‌تر از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت (۵۰ درصد) است. البته به تازگی اعلام شد میزان کارآمدی این واکسن در اجتناب از ابتلا به ویروس کرونا در حدود ۸۰ درصد یا به طور دقیق ۷۹.۹۳ درصد»خواهد بود.

اولویت‌بندی چین برای دریافت واکسن کرونا

وزارت بهداشت کشور چین در راستای اولویت‌بندی دریافت واکسن کرونا توسط اقشار مختلف جامعه اعلام کرد؛ گروه‌های در معرض خطر مانند افراد با 60 سال سن به بالا، افراد با سابقه‌ی بیماری طولانی‌‌‌مدت مانند بیماری قلبی، ریوی، دیابت، سرطان یا فشار خون و ضعف در سیستم ایمنی (Immunosuppressed) قبل از بقیه این واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

کشور چین با توجه به میزان جمعیت خود یکی از کارآمدترین کشورها در زمینه کنترل و مهار کروناویروس محسوب می‌شود؛ همین امر نیز سبب شده تا دانشمندان و محققان چینی تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا بتوانند در زمینه درمان کووید ۱۹ نیز عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند‌.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*