شیائومی می نوت 10

بررسی مشکلات شیائومی می نوت 10 – Xiaomi Mi Note 10 + راه حل

اگر یکی از دارندگان گوشی Xiaomi Mi Note 10 هستید، در ادامه با گجت نیوز همراه شوید. در این مقاله، برخی از مشکلات شیائومی می نوت 10 را بررسی و راهکارهایی برای رفع آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

یکی از نکات برجسته در فهرست مشخصات Mi Note 10 وجود دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است. البته این گوشی ویژگی‌های قابل توجه دیگری هم دارد؛ اما در اینجا ما می‌خواهیم به مشکلات شیائومی می نوت 10 و نحوه‌ی برطرف کردن آن‌ها بپردازیم.

توجه:این مشکلات را کاربرانی از سراسر جهان به صورت موردی گزارش کرده‌اند و لزوما شما آن‌ها را تجربه نخواهید کرد. پس اگر قصد خرید شیائومی می نوت 10 را دارید، با دیدن فهرست زیر، دلسرد نشوید.

فهرست مشکلات شیائومی می نوت 10

مشکلات دوربین شیائومی می نوت 10

همان‌طور که گفته شد، این گوشی ویژگی‌های قابل توجهی دارد؛ ولی اگر واقع‌بین باشیم، دوربین پنج‌گانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است که بیشتر مشتریان را جذب می‌کند.

دوربین شیائومی می نوت 10

با این حال، برخی از خریداران این گوشی وجود خط‌های سفید در منظره‌یاب دوربین یا مشکل در فوکوس و تار بودن پس‌زمینه تصاویر را گزارش کردند. اما این‌ها عمدتا مشکلات نرم افزاری بودند که با به‌روزرسانی حل شدند.

شما محض اطمینان، می‌توانید پاک کردن حافظه پنهان یا cache اپ دوربین را هم مدنظر قرار دهید. یا حتی شاید بخواهید استفاده از اپلیکیشن Google Camera را امتحان کنید.

تخلیه سریع باتری شیائومی می نوت 10

یکی دیگر از برتری‌های این گوشی، داشتن یک باتری غول‌پیکر 5260 میلی آمپر ساعتی است. ادعا شده که شارژ این باتری در هنگام کارکرد صفحه نمایش، بیش از 20 ساعت دوام می‌آورد!

اگر کسی مزه‌ی این شارژدهی طولانی را چشیده باشد، طبیعی است که هرگز نخواهد از آن محروم شود. اما از قضا برخی کاربران پس از آپدیت نرم افزاری، با تخلیه سریع باتری مواجه شدند.

نمی‌توان علت دقیق مشکل را مشخص کرد؛ اما شاید توجه به موارد زیر، مشکل‌گشا باشد:

  • از بخش تنظیمات گوشی، وارد Developer options شوید و گزینه Mobile Data always on را غیرفعال کنید.
  • نگذارید اپلیکیشن‌های متفرقه در پس‌زمینه گوشی کار کنند. برای این منظور، می‌توانید از Greenify یا سایر اپ‌های شخص ثالث هم کمک بگیرید.
  • از خاموش بودن وای-فای و بلوتوث در طول شب اطمینان حاصل کنید.
  • آخرین آپدیت موجود را نصب و گوشی را ریست فکتوری کنید (بازگشت به تنظیمات کارخانه).

کار نکردن سنسور مجاورت شیائومی می نوت 10

مشکل در کارکرد سنسور مجاورت هنگام تماس تلفنی، در بسیاری از گوشی‌ها رخ می‌دهد. برای شیائومی می نوت 10 این مشکل هنگام تماس صوتی اینترنتی با واتس‌اپ یا سایر اپ‌ها نیز گزارش شده است. شما می‌توانید این روش‌ها را برای کالیبره کردن حسگر مجاورت، امتحان کنید.

  • در شماره‌گیر گوشی *#*#6484#*#* یا *#*#64663#*#* را تایپ کنید. با این کار، منوی تست سخت افزاری (CIT) برای ورود به قسمت Proximity sensor باز می‌شود.
  • ابتدا گزینه Calibration را بزنید و مطمئن شوید که چیزی جلوی گوشی را نگرفته باشد.
  • سپس دست خود را روی سنسور بگذارید و بردارید.

مشکلات شیائومی می نوت 10

کار نکردن Always-on display در می نوت 10

حالت Always-on نمایشگر آمولد این گوشی، خیلی کاربردی است؛ اما برای برخی از کاربران، نوتیفیکیشن‌ها در این حالت نمایش داده نمی‌شوند و برای برخی دیگر، این قابلیت به طور کل کار نمی‌کند. برای حل مشکل، گام‌های زیر را بردارید:

  • اول از همه گوشی را ری‌استارت کنید.
  • در بخش تنظیمات و زیر آیتم Display، زمان‌بندی Always-on را بررسی و روی Always (همیشه) قرار دهید.
  • در همان قسمت، گزینه ذخیره باتری (Turn off when Battery saver is on) را هم خاموش کنید.
  • به‌روزرسانی نرم افزاری و ریست فکتوری هم می‌تواند راهکاری بالقوه برای حل مشکل باشد.

مشکلات شیائومی می نوت 10

عدم دسترسی به تم‌ها در شیائومی می نوت 10

گاهی اوقات مدیریت تم‌ها در گوشی های شیائومی، گیج‌کننده به نظر می‌رسد؛ اما اگر بدانید که این تم‌ها منطقه-محور هستند، همه‌چیز ساده‌تر می‌شود.

اگر تم، والپیپر یا امکانات چندانی برای شخصی‌سازی ندارید، منطقه یا region خود را عوض کنید. پس از آنکه به چیز دلخواه خود رسیدید، دوباره به region اصلی خود بازگردید.

برای این کار پس از ورود به Settings، وارد Additional settings شوید و از گزینه Choose Region، به عنوان نمونه India را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که در MIUI 11 اگر یک تم متفرقه نصب کرده باشید، احتمالا آن را پس از ری‌استارت کردن گوشی نخواهید یافت. این مشکلی است که در رابط کاربری MIUI 11 وجود دارد و باید با به‌روزرسانی حل شود.

مشکلات مربوط به GPS در شیائومی می نوت 10

ممکن است کاربران می نوت 10 با مشکلاتی در کارکرد GPS و Location مواجه شوند. برای بررسی اشکالات سخت افزاری، این اقدامات را انجام دهید:

  • اپلیکیشن GPS Test را از گوگل پلی استور دانلود کنید.
  • تست 3D Fix را اجرا کنید تا ببینید آیا امکان دسترسی به ماهواره وجود دارد یا نه؟
  • اگر 3D Fix سبز باشد (مانند تصویر زیر)، تعداد ماهواره‌های در دسترس و در حال استفاده (in View و in Use) بیشتر از صفر، و دقت (Accuracy) زیر 5 متر باشد؛ یعنی GPS به طور سخت افزاری درست کار می‌کند.

مشکلات شیائومی می نوت 10

با این حال، ممکن است مشکلات نرم افزاری وجود داشته باشد که با به‌روزرسانی قابل حل است. شیائومی می نوت 10 با MIUI 11 عرضه شد؛ ولی به گزارش کاربران، جی‌پی‌اس در نسخه‌های جدیدتر این رابط کاربری مشکلی ندارد.

در دسترس نبودن اپ تماس تلفنی MIUI

رابط کاربری MIUI و اپ‌های سیستمی آن، مورد پسند همگان نیست. شاید در ابتدا عادت کردن به آن کمی زمان ببرد؛ ولی امکانات پرطرفداری هم دارد که یکی از آن‌ها، قابلیت ضبط مکالمه در MIUI Dialer است.

البته از آنجایی که ضبط صدای افراد بدون اجازه، در برخی کشورها خلاف قانون است؛ اخیرا شیائومی اپ Google Phone را جایگزین آن کرد؛ اقدامی که خوشایند بسیاری از کاربران نبود. ولی راهکار چیست؟

چنانچه در حال استفاده از رام گلوبال گوشی هستید، می‌توانید به رام چینی سوییچ کنید. همچنین با آنلاک کردن بوت‌لودر هم گزینه‌ای برای استفاده از اپ تماس تلفنی MIUI وجود دارد؛ ولی اگر دانش کافی نداشته باشید، می‌تواند مشکل‌ساز شود. پس بهتر است به متخصص این کار مراجعه نمایید.

مشکلات مربوط به تاچ در شیائومی می نوت 10

چیز دیگری که بین کاربران گوشی های هوشمند دودستگی ایجاد کرده، ارجحیت نمایشگر خمیده یا مسطح است. می نوت 10 پنل خمیده دارد که آن را زیباتر جلوه می‌دهد؛ اما کاربران غیرحرفه‌ای را با مشکل مواجه می‌سازد. البته این اواخر، شیائومی تلاش زیادی به خرج داد تا MIUI را برای نمایشگرهای انحنادار، بهینه‌سازی کند.

پس اگر با مشکل لمس خودکار صفحه نمایش یا Ghost Touch روبه‌رو هستید، تازه‌ترین آپدیت را نصب کنید.

کار نکردن Turbo Charge در شیائومی می نوت 10

این گوشی نه تنها به یک باتری بزرگ، بلکه به فناوری توربو شارژ 30 وات هم مجهز است. این یعنی فول شارژ شدن باتری 5260 میلی آمپر ساعتی در تنها 65 دقیقه!

شارژر 30 وات داخل جعبه هم خوب کار می‌کند؛ ولی به گفته‌ی تعدادی از کاربران، گوشی هنگام شارژ از Turbo به Fast (نوع کندتر) تغییر حالت می‌دهد. این به علت داغ کردن بیش از حد است؛ در واقع، دستگاه طوری برنامه‌ریزی شده که سرعت شارژ کاهش یابد و کمی خنک شود.

استفاده نکردن از گوشی هنگام شارژ یا روشن کردن حالت پرواز هم می‌تواند در جلوگیری از افزایش حرارت موثر باشد و سرعت بالای شارژ را حفظ کند.

نکات مهم برای رفع مشکلات شیائومی می نوت 10

ورود به Safe Mode

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید. به محض اینکه لوگوی شیائومی ظاهر شد، دکمه پاور را ول کنید و دکمه ولوم پایین را فشار دهید.
  • برای خروج از Safe Mode هم کافیست گوشی را ری‌استارت کنید.

پاک‌سازی حافظه پنهان

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • دکمه ‌های پاور و ولوم بالا را فشار دهید تا صفحه خوشامد MI ظاهر شود. سپس دکمه پاور را ول کنید؛ اما ولوم بالا را همچنان نگه دارید.
  • وقتی وارد حالت ریکاوری شدید، از دکمه‌های ولوم برای انتخاب گزینه Wipe Cache Partition استفاده کنید. سپس برای تایید انتخاب خود، دکمه پاور را بزنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

  • ابتدا از تمام اطلاعات خود روی گوگل درایو، کامپیوتر یا حافظه خارجی، بکاپ بگیرید.
  • وارد Settings شوید و My device را انتخاب کنید.
  • سپس Backup & reset را باز کرده و Erase all data (factory reset) را انتخاب نمایید. در نهایت، انتخاب خود را تایید کنید.

مشکلات شیائومی می نوت 10