آیا گلکسی نوت 5 سامسونگ مجهز به صفحه نمایش سوپر آمولد UHD خواهد بود ؟

مدتی پیش سامسونگ در یک مراسم رسمی تایید کرد که در حال کار بروی یک صفحه نمایش سوپر آمولد UHD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل برای موبایل است. نمایشگری که سامسونگ چیدمان پیکسل‌های آن را “پیکسل الماسی ” ( diamond pixel ) نامگذاری کرده است. این چیدمان بیش‌تر به چیدمان پن‌تایل یا PenTile نزدیک است تا چیدمان مرسوم RGB. به هر حال در تراکم پیکسل بالاتر از ۷۰۰ ppi هیچ کس نمی‌تواند دانه‌های پیکسل را تشخیص دهد.

افزون بر این، شنیده‌ایم که سامسونگ تصمیم دارد نمایشگر سوپرآمولد UHD خود را در گلکسی نوت ۵ به کار ببرد و تولید انبوه این پنل‌ها را از ماه آگوست آغاز خواهد کرد. این اطلاعات با تاریخ حدودی معرفی نسل بعدی گلکسی نوت در ماه سپتامبر و در جریان نمایشگاه IFA 2015 مطابقت می‌کند. همچنین گفته می‌شود گلکسی نوت ۵ در نسخه‌های معمولی و خمیده عرضه می‌شود که قطر صفحه نمایش نسخه‌ی معمولی آن ۵.۷ اینچ و قطر صفحه نمایش نسخه‌ی اج ۵.۸۹ اینچ است.

اگر این اطلاعات درست باشد، تراکم پیکسل نمایش‌گرهای این فبلت‌ها به ترتیب ۷۶۲ و ۷۴۸ پیکسل در هر اینچ مربع خواهد بود که بالاترین تراکم پیکسلی است که در صفحه نمایش‌ گوشی‌ها شاهدیم.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*