موتورسیکلت های برقی

موتورسیکلت های برقی بومی برای کاهش آلودگی به بازار عرضه می‌شوند

سری نخست موتورسیکلت های برقی بومی تا پیش از پایان سال 99 برای کاهش آلودگی هوا به بازار ایران عرضه خواهند شد.

موتورسیکلت‌ها در آلوده کردن هوای شهرهای بزرگ سهم زیادی دارند و به همین خاطر می‌بایست برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی این وسیله نقلیه کاربردی تمهیداتی اندیشیده شود. در همین راستا برای تولید موتورسیکلت های الکتریکی بومی یک همکاری مشترک شکل گرفته که اقدامی فناورانه برای کاهش آلودگی محسوب می‌شود. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی یک همکاری مشترک با شهرداری تهران و شرکت تولیدکننده موتور سیکلت های برقی به حوزه تولید این وسیله نقلیه ورود کردند تا با حمایت مادی و معنوی از فناوران و صاحبان دانش، روند تولید این وسایل نقلیه با سرعت بیشتری به انجام برسد.

عرضه موتورسیکلت های برقی و کاهش مصرف سوخت

عرضه موتورسیکلت های برقی به بازار باعث خواهد شد تا علاوه بر کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت نیز در این ناوگان بهینه شود. طبق آمار، هزینه بنزین موتورسیکلت‌ها طی یک سال حدود 60 میلیون ریال می‌شود، اما با برقی شدن این وسایل نقلیه فقط 6 میلیون ریال هزینه برق ایجاد خواهد شد. این موتورسیکلت‌ها با یک باتری، یک موتور و جعبه سیاه فعالیت خواهند کرد و به تعمیر و نگهداری جدی نیازی نخواهند داشت که همین موضوع میزان فرسودگی آنها را نیز کاهش خواهد داد.

در همین رابطه پیش از پایان سال ۹۹ بخش اول موتور سیکلت های الکتریکی طی همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (مدیریت طرح کلان)، تحویل شرکت سفارش دهنده خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*