ارزشمندترین برند جهان

اپل لقب ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کرد

کمپانی اپل – Apple موفق شد برای اولین بار طی 5 سال گذشته با سبقت از دو شرکت آمازون و گوگل لقب ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کند.

طبق لیست جدید فاینانس گلوبال ۵۰۰، شرکت آمریکایی اپل توانست برای نخستین بار طی 5 سال گذشته از دو شرکت آمازون و گوگل سبقت بگیرد و با ارزش ۲۶۳.۴ میلیارد دلار لقب ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.

اپل چگونه ارزشمندترین برند جهان شد؟

اپل با استراتژی تنوع‌سازی محصولات و خدمات توانست در سال گذشته ارزش خود را حدود 87 درصد افزایش دهد. تیم کوک، مدیرعامل اپل فعالیت این شرکت را توسعه داده و با تمرکز روی بخش‌هایی چون اپل استور، آی کلود، اپل پادکست، موسیقی، تلویزیون و آرکید توانست با سبقت از برندهای بزرگی چون آمازون و گوگل به ارزشمندترین برند جهان تبدیل شود. همچنین اپل قصد دارد تا سال 2024 با ورود به صنعت خودرو اولین خودرو برقی خودران خود را تولید کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در 5 سال گذشته حدود دو سوم از آمار فروش شرکت اپل به گوشی های آیفون مربوط می‌شد، اما در سال 2020 فقط نیمی از فروش این شرکت به گوشی های آیفون تعلق داشت. طبق برآورد تحلیلگران، ارزش بازار شرکت اپل در 12 ماه آینده به مرز 3 تریلیون دلار خواهد رسید. پس از اپل، آمازون با ارزش 254.2 میلیون دلار در جایگاه دوم و گوگل نیز با کاهش ارزش در جایگاه سوم قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*