موتورسیکلت الکتریکی خودران TQi

با TQi آشنا شوید؛ اولین موتورسیکلت الکتریکی خودران و سه چرخه

کمپانی Mavericks Electric در نمایشگاه CES از محصول جدیدی به نام TQi رونمایی کرد؛ یک موتورسیکلت الکتریکی خودران که سه چرخ دارد و اولین در نوع خودش است.

شاید تا 10 سال آینده در برخی از کشورها، بار اصلی حمل و نقل شهری بر دوش وسایل نقلیه خودران باشد. تاکنون انواع زیادی از آن‌ها را دیده‌ایم و TQi یکی از تازه‌ترین‌هاست. این موتورسیکلت الکتریکی سه چرخ دارای سطح 2 خودرانی است؛ یعنی می‌تواند تحت نظارت راکب، به طور خودکار حرکت کند.

موتورسیکلت الکتریکی خودران TQi

از قابلیت‌های آن باید به امکان تنظیم ترمز و فرمان با کروز کنترل ADAS و ADA اشاره کنیم. این موتورسیکلت به سیستم‌های پیشگیری از برخورد (pre-collision) و پارک خودکار هم تجهیز شده است. همچنین به لطف وجود دوربین‌ها، سنسورها و رادار، می‌تواند ادراک 360 درجه از محیط اطراف خود داشته باشد.

در چرخ‌های جلویی TQi یک سیستم خود-تعادل دوگانه وجود دارد که از کنترلرهای جدیدی برای تشخیص کج شدن بدنه و جلوگیری از افتادن موتورسیکلت استفاده می‌کند. این وسیله الکتریکی خودران از وجود ایربگ‌های SRS، سیستم کنترل کشش، ترمز ضد قفل ABS و سیستم‌های پیشرفته دیگری هم بهره می‌برد.

زبان طراحی TQi برگرفته از محصولات قبلی Mavericks Electric است؛ این یعنی بدنه‌ای نیمه محصور و سقفی یکپارچه دارد. البته به نظر می‌رسد نسبت به سایر موتورهای سه چرخ، فضای راحت‌تری برای سرنشین عقب وجود داشته باشد.

موتورسیکلت الکتریکی خودران TQi

حداکثر سرعت این موتورسیکلت برقی خودران به 80 کیلومتر بر ساعت و برد آن به 200 کیلومتر می‌رسد؛ ضمن اینکه از شارژرهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این محصول در نیمه دوم سال 2020 عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمت آن مشخص نیست.

موتورسیکلت الکتریکی خودران TQi

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*