حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک

حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک معرفی شد

در جریان نمایشگاه CES 2020، از مدل اولیه حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک (SanDisk) رونمایی شد که که سرعت انتقال آن 20 گیگابایت بر ثانیه است.

در حالی که بازار حافظه‌های اس اس دی، پیرامون مدل‌های کم حجم می‌چرخد، حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک قرار است فصل تازه‌ای را آغاز کند.

کسانی که قصد خرید حافظه اس اس دی دارند، اگر ظرفیت بالا بخواهند، معمولا به دنبال نسخه‌های 2 ترابایتی می‌گردند. در این میان، نسخه‌های 4 ترابایتی هم کم و بیش پیدا می‌شوند اما سن دیسک قصد پیشی گرفتن از همگان را دارد و در جریان نمایشگاه CES 2020 یک نمونه اولیه از حافظه SSD پرتابل 8 ترابایتی خود را به نمایش گذاشت که در واقع بالاترین حجم ممکن در میان این نوع حافظه‌ها به حساب می‌آید. به گفته سازنده سرعت انتقال داده آن 20 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، این حافظه قابل حمل کمی بزرگ‌تر از مدل‌های اکسترنال کنونی شرکت است که با توجه به 8 ترابایت بودن آن، اتفاق عجیبی نیست. سرعت انتقال داده آن نیز اگر درست باشد، در واقع 4 برابر سریع‌تر از حافظه‌های حال حاضر این شرکت است.

حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک

از آنجایی که این محصول هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، ما هنوز تاریخ دقیق انتشار آن را نمی‌دانیم اما هم‌اکنون، دیسک‌های 4 ترابایتی محدودی در بازار وجود دارند و به نظر نمی‌رسد که بازار برای حافظه‌هایی با ظرفیت بیشتر و مشخصا گران قیمت‌تر آماده باشد. اما همه این‌ها را کنار بگذاریم، سن دیسک احتمالا اولین شرکتی خواهد بود که این نوع درایو را عرضه می‌کند،‌ آن‌ها مدتی قبل، اولین میکرو اس دی 1 ترابایتی بازار را نیز معرفی کرده بودند.

حافظه 8 ترابایتی SSD سن دیسک

حافظه دیگر سن دیسک، مدل Ultra Dual Drive است که طراحی دوگانه دارد و با یو اس بی‌های تایپ A و تایپ C کار می‌کند. این حافظه پرتابل کوچک و جذاب، دارای یک بدنه فلزی شیک است و به گفته شرکت سازنده، از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

سن دیسک تا اینجا نشان داده که در زمینه حافظه‌های اس اس دی اکسترنال، کاملا قابل اعتماد است و از نظر قیمت‌گذاری نیز افراطی عمل نمی‌کند. اکثر مخاطبان و شرکت‌ها به تدریج در حال کوچ کردن به سوی یو اس بی تایپ C هستند و این باعث می‌شود حافظه‌هاییکه دارای آداپتور نیستند، وضعیت راحت‌تری برای انتقال داده میان دستگاه‌های قدیمی و جدید داشته باشند.

10 مطلب آخر نمایشگاه CES 2020 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*