کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱

کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱ ؛ چیزی نیست که سامسونگ به آن افتخار کند

گروه iFixit با کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ – Samsung Galaxy S21 امتیاز بسیار کمی را به این گوشی داده که خبر از تعمیرپذیری پایین آن است.

مدت‌هاست که اکثر محصولات اپل به میزان تعمیرپذیری پایینی که دارند مشهورند و در حالی که برخی از شرکت‌ها از آن عملکرد بهتری دارند، اما گزینه‌هایی بدتر از محصولات اپل را هم می‌توان در بازار یافت. به نظر می‌رسد وسواس سامسونگ به یکپارچگی محصولاتش باعث شده تعمیرپذیری آن‌ها حتی از محصولات کمپانی رقیب نیز بدتر باشد و این در گوشی‌های پرچمدار گلکسی امسال کاملاً مشهود است.

گلکسی S21، مقرون به صرفه‌ترین عضو خانواه اس ۲۱ سامسونگ است که بررسی‌های گروه iFixit و امتیازی که این گروه به این گوشی داده، نشان می‌دهد وقتی بخواهید گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید، آن‌ها کار سختی برای تعمیر دیوایس شما خواهند داشت.

ویدیوی کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱

دانلود ویدیو

برخلاف گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا، نسخه معمولی اس ۲۱ از یک قاب پشتی پلاستیکی و یک نمایشگر مسطح استفاده می‌کند. این موضوع رایجی در بین گوشی‌های هوشمند پرچمدار امروزی نیست، اما قرار گیری قطعات سخت افزاری زیر چنین قابی به نفع خود گوشی است. قاب پشتی پلاستیکی خطر شکسته شدن نمایشگر هنگام جدا کردن صفحه از فریم میانی را کاهش می‌دهد، در حالی که خود این قاب پلاستیکی نیز آسوده‌تر از بدنه جدا می‌شود.

ولی متأسفانه بررسی‌های iFixit نشان می‌دهد که این موارد در مورد گوشی جدید سامسونگ صدق نمی‌کند. کارشناسان کالبدشکافی در این گروه اذعان می‌کنند که ماهیت جداشونده بودن اجزاء و استفاده از یک نوع پیچ استاندارد باعث آسوده‌تر کردن کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱ سامسونگ می‌شود، اما این کار همچنان زمانبر و بسیار سخت است.

از همه مهم‌تر قطعاتی که زودتر فرسوده می‌شوند یا آسیب می‌بینند نیز سخت‌تر جدا می‌شوند. گرچه جدا کردن نمایشگر ساده است، همچنان شکننده است و باتری نیز به همان اندازه چسبنده است. iFixit همچنین توضیح می‌دهد شانس شکسته شدن درگاه USB-C بدون حضور جک هدفون برای استفاده به عنوان یک خروجی صوتی، زودتر است.

تیم iFixit امتیاز ۴ از ۱۰ را برای کالبدشکافی گلکسی اس ۲۱ داده است که نشان دهنده تعمیرپذیری بسیار پایین آن است. حتی آیفون ۱۲ اپل که به تعمیرپذیری پایین مشهور است نیز امتیاز ۶ را کسب کرده است.