بازی Diablo Immortal

هرآنچه که از بازی Diablo Immortal باید بدانید

در این مطلب هرآنچه که از بازی Diablo Immortal باید بدانید را از جمله تاریخ انتشار، داستان و گیم پلی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

طی چند سال گذشته، شایعات بسیاری درباره انتشار بازی Diablo Immortal برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده بود؛ با این حال در سال 2018 این مورد تایید شد که یک بازی مخصوص موبایل به نام Diablo Immortal برای دارندگان گجت‌های اندرویدی و iOS عرضه خواهد شد.

به هر حال سری بازی اکشن نقش‌آفرینی دیابلو در میان کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به نحوی که هنگام عرضه تریلر این عنوان، بسیاری از کاربران خوشحال شدند، اما برخی دیگر از افرادی که به تجربه ساده بازی‌های موبایلی علاقه نداشتند از این موضوع ابراز ناراحتی کردند.

با این وجود تا اوایل سال میلادی جاری نیز هیچ چیز درباره این عنوان مشخص نبود و برخی کاربران از کنسل شدن آن می‌گفتند؛ تا اینکه بالاخره نسخه آلفا آن در دسترس برخی از سایت‌های معتبر مانند IGN قرار گرفت و اعلام شد که ظاهرا این بازی برخلاف آنچه که دیگران فکر می‌کردند، هرگز یک نسخه ساده شده از بازی Diablo نیست و طرفداران می‌توانند به این عنوان جدید امیدوار باشند.

با این حساب انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ اطلاعات بیشتری از بازی Diablo Immortal منتشر شود و یا حتی عرضه شود. همچنین در روزهای یکم و دوم اسفند ماه رویداد آنلاین BlizzCon برگزار خواهد شد که به احتمال بسیار زیاد در آن راجع به این بازی هم تریلرها یا اطلاعات بیشتری را خواهیم شنید.

بازی Diablo Immortal ؛ عنوانی متفاوت از سری دیابلو

به هر حال با تایید شدن ساخت بازی و دانستن برخی اطلاعات درباره آن، بد نیست هرآنچه که درباره این بازی جدید می‌دانیم را مرور کنیم.

تاریخ انتشار بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

به جز عنوان «به زودی» هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای بازی Diablo Immortal مشخص نشده است. با این وجود بهترین هستی که می‌توان درباره این بازی زد، شاید اعلام تاریخ انتشار آن برای سال ۲۰۲۱ باشد. چراکه مدت‌هاست که این بازی در دست ساخت قرار گرفته و سال ۲۰۲۱ نیز دقیقا زمانی مناسب برای عرضه آن به نظر می‌رسد؛ بخصوص اینکه حال برخی از کاربران موفق به تست نسخه آلفا آن شده‌اند و ظاهرا کار ساخت بازی رو به اتمام است.

به علاوه، دنیس دورکین مدیر عامل شرکت Activision Blizzard اعلام کرده است که ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای عرضه بازی Diablo 4 و همچنین Overwatch 2 برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته نشده است؛ با این وجود دورکین اظهار کرده که روند ساخت بازی Diablo Immortal روبه پیشرفت است و به زودی اخبار بیشتری از آن منتشر می‌شود.

به هر حال تا رویداد رسمی BlizzCon که بزرگ‌ترین شانس رونمایی از این بازی است تنها چند روز فاصله داریم و به احتمال بسیار زیادی در آن شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.

تریلرهای بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal

بازی Diablo Immortal مدتی پیش در یک رویداد مربوط به بازی‌های ویدیویی در چین به نام ChinaJoy یک تریلر جدید را دریافت کرد که طی دو دقیقه نمایش رابط کاربری آن، شاهد حضور یکی از شخصیت‌های منفی بازی Diablo 2 به نام Baal در آن نیز بودیم.

با این وجود در رویداد BlizzCon سال ۲۰۱۹ بود که برای اولین بار شاهد گیم پلی، شخصیت‌ها و سیستم جدید این بازی بودیم که احتمال عرضه آن در ۲۰۲۰ را دوچندان می‌کرد. البته در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد چنین تریلرهایی بوده‌ایم؛ به نحوی که علاوه بر گیم پلی، حتی قسمت‌های سینماتیک مربوط به بخش داستانی نیز نمایش داده شده بود.

گیم پلی و داستان

بازی Diablo Immortal

شاید بازی Diablo Immortal مخصوص گوشی‌های هوشمند طراحی شده باشد، اما نکته قابل توجه اینجاست که این عنوان نیز در همان سری معروف دیابلو و همان سبک عرضه می‌شود که اینبار به جای موس، کیبورد و کنترلر، برای بازی آن نیاز به لمس کردن صفحه نمایشگر گوشی خود خواهید داشت.

این عنوان درواقع توسط دو شرکت Blizzard و NetEase (شرکتی که در طراحی بازی‌های Diablo 3 و Overwatch نیز با بلیزارد همکاری کرده بود) در دست ساخت قرار دارد و داستان آن دقیقا ۵ سال پس از اتفاق‌های Diablo 2 دنبال می‌شود‌؛ جایی که قرار است ببینیم بعد از تخریب Worldstone و پایان کار، چه چیزی جریان را به Diablo 3 می‌کشاند.

شخصیت‌هایی مانند Tyrael، Malthael، Leah و حتی Deckard Cain به همراه دو شکارچی شیاطین Valla و Josen (که در Heroes of The Storm هم حضور داشتند) در این بازی حضور خواهند داشت. همچنین از نظر شخصیت‌های منفی، انتظار بازگشت کاراکترهایی مانند Baal، Skarn و Herald of Terror را داشته باشید. البته داستان توسط شخصیت‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید (NPC) به پیش می‌رود و مرحله‌های مختلف به صورت به‌روز رسانی به آن اضافه خواهند شد.

با این حال حتی با وجود ۶ کلاس قدیمی سری دیابلو (Barbarian, Demon Hunter, Monk, Necromancer, Crusader and Wizard)، روش استفاده از آن‌ها طبق اعلام رسمی کاملا متفاوت خواهد بود؛ به نحوی که هرگز در یک بازی Diablo ندیده بودید.

همچنین شما می‌توانید قابلیت‌های هر کلاس را با دیگری ترکیب کنید تا شاهد فنون و حرکات جدیدی باشید که تا به حال ندیده بودید. برای مثال با کلاس Wizard شما به دو نوع حمله یخی و آتش دسترسی خواهید داشت؛ حال شما می‌توانید این دو حمله را با یکدیگر ترکیب کنید و پس از یخ کردن یک دشمن، به آن آتش بزنید تا اشعه آن به سایر افراد نیز صدمه بزند و چند دشمن را از پای دربیاورید.

به علاوه در مبارزات سنگین، می‌توانید از آیتم‌های Legendary استفاده کنید یا اینکه با زدن چندین ضربه ساده، قابلیت نهایی شخصیت خود را فعال کنید و با آن دشمنان خود را از پای درآوردید. همچنین برخی از حرکات در بازی توسط کشیدن لمس به یک سمت خاص انجام خواهد شد تا برای مثال بتوانید به سمت خاصی آتش پرتاب کنید یا چند حرکت ترکیبی را با هم انجام بدهید.

اما یکی از بهترین ویژگی‌های بازی Diablo Immortal بدون شک نحوه بازی کردن با دوستان خواهد بود. درحالی که در سایر عناوین سری دیابلو می‌توانستید تنها به صورت ۴ نفری برای سلاخی کردن دشمنان به پیش بروید، اما تصاویر بازی Diablo Immortal نشان می‌دهند که ظاهرا حتی تا ۱۰ نفر هم می‌توانند در یک بازی با یکدیگر به صورت همزمان در یک تیم حضور داشته باشند. با این وجود جالب است بدانید که حالت ۱۰ نفره برای یک حالت جهان‌باز بوده و برای بخش داستانی درست به اندازه تعداد کلاس‌های مختلف بازی تنها می‌توانید با ۶ نفر به صورت همزمان تیم شوید.

به علاوه، تریلرهای مختلف از گیم پلی بازی این مورد را نشان داده‌اند که ظاهرا انگار تمرکز بیشتری روی حضور در شرایط خاص وجود خواهد داشت؛ مانند زمانی که سوار کشتی هستید و باید دشمنان کنار رودخانه را با تیر بزنید، یا زمانی که از یک مکان به سمت لیز میخورید و در راه دشمنان را از پای درمی‌آورید تا مانع راه شما نشوند.

بازی Diablo Immortal چقدر با عناوین قبلی شباهت دارد؟

بازی Diablo Immortal

با این حال حتی با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده، باز هم این سوال مطرح می‌شود که پس شباهت این بازی اندرویدی با سایر عناوین سری دیابلو تا چه حد خواهد بود؟

برای پاسخ به این سوال، بد نیست نگاهی به بررسی وبسایت Forbes داشته باشیم که یکی از کاربران آن نسخه آلفا این عنوان را تجربه کرده است:

کنترل بازی نسبت به عناوین قبلی عملا ساده‌تر است. اما با وجود تنطیمات جدید برای کنترل حرکات با صفحه لمسی و سیستم لوت، می‌توان گفت که Diablo Immortal بیشترین شباهت را با بازی Diablo 3 دارد.

با این وجود شما در بازی Diablo Immortal با یک عنوان جدید طرف هستید؛ نه یک پورت از بازی‌های قبلی. همچنین داستان بازی کاملا تازه است و صداپیشگان مختلف و نام آشنا روی آن کرده‌اند. همچنین شما در کنار دشمنان قدیمی، با موجودات جدید هم مواجه خواهید شد که کار را بسیار برای شما سخت‌تر خواهند کرد.

البته تا آنجا که من بازی کردم، هنوز یکبار هم نمرده‌ام و مشکلی برای ادامه بازی نداشته‌ام؛ با این وجود حس می‌کنم که هرقدر جلوتر می‌روم درجه سختی بازی هم افزایش پیدا می‌کند.

پس با این وجود بازی Diablo Immortal هرآنچه که شما درباره یک عنوان در سری Diablo می‌خواهید را با وجود برخی عناصر جدید شامل خواهد شد؛ شما دشمنان را می‌کشید، با کشتن آن‌ها لول خود را بالاتر می‌برید، سکه جمع می‌کنید، ارتقا می‌دهید، و در نهایت در این چرخه همیشگی سری دیابلو گیر خواهید کرد تا برای ساعت‌ها مشغول تجربه آن باشید.

آیا می‌توان از بازی Diablo Immmortal راضی باشیم؟

بازی Diablo Immortal

درحالی که بسیاری از کاربران منتظر عرضه یک عنوان کامل و کنسولی در سری دیابلو بودند، در سال 2018 نام بازی Diablo Immortal برای گوشی‌های هوشمند به میان آمد که قاعدتا به دو حالت توسط کاربران خوانده می‌شود؛ گروهی که از اضافه شدن بازی دیابلو به گوشی خوشحال می‌شوند، و گروهی که از تضعیف عناوین قبلی و اضافه کردن آن به نسخه موبایلی ابراز ناراحتی می‌کنند.

همچنین این شایعه که شرکت NetEase بیشتر طراحی این بازی را انجام می‌دهد نیز باعث شده بود تا کاربران زیاد از دیدن Diablo Immortal خوشحال نباشند. با این وجود، شرکت بلیزارد خود طی یک اعلام رسمی سعی کرد این نگرانی را برطرف کند و اظهار کرد که دقیقا به اندازه هر عنوان دیگری روی این بازی کار می‌کند.

با این حال مدیر شرکت Blizzard، الن برک (Allen Brack) اظهار کرده بود که هر بازی برای هر شخصی نیست و اینکه آن‌ها سعی دارند تا Diablo Immortal را دقیقا به مانند یک بازی اصلی و کامل طراحی کنند تا تجربه عرضه بازی‌های موبایلی را هم کسب کنند. وی همچنین اعلام کرده که این بازی هرگز قرار نیست تا جایگزین نسخه کامپیوتری آن باشد و درواقع قرار است تا شاهد یک عنوان کاملا متفاوت با مکانیزم جدید باشیم که کمترین شباهت را از نظر گیم پلی به سایر عناوین دیابلو دارد.

به هر حال این مورد که حال شرکت بلیزارد قصد دارد تا عرضه عناوین خود را در پلتفرم‌های مختلف و حتی موبایلی هم امتحان کند نکته کاملا مثبتی است. بخصوص اینکه با ساخت بازی Diablo Immortal قرار نیست که ما سری کنسولی آن را از دست بدهیم و همزمان با این بازی، درواقع بازی Diablo 4 هم معرفی شده بود که برای عرضه در ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

به دنبال نکته ذکر شده، الن برک همچنین اظهار کرده بود که در سال ۲۰۱۸ آن‌ها از واکنش طرفداران به اینکه ممکن است روزی سری کنسولی بازی دیابلو را از دست بدهند درس خوبی را گرفته‌اند و این یعنی هرگز قرار نیست که بازی‌های موبایلی را نسخه‌های رایانه‌ای قاطی کنند.

قیمت و خریدهای درون برنامه‌ای

بازی Diablo Immortal

اینکه شرکت بلیزارد چگونه بازی موبایلی و جدید خود در سری Diablo را به فروش می‌رساند هنوز مشخص نیست؛ اما جالب باید بدانید که خرید یکباره بازی با تمامی آیتم‌های آن قاعدتا با توجه به سایر عناوین موبایلی و بازار آن‌ها امری تقریبا نشدنی می‌توان تلقی می‌شود.

با این حساب انتظار می‌رود که بازی Diablo Immortal درواقع یک بازی کاملا رایگان باشد که کاربران برای خرید اسکین‌های مختلف یا شاید هم کلاس‌های جدید در آن می‌توانند مقداری از ارز بازی را خریداری کرده و آن‌ها را دریافت کنند. با این وجود امیدواریم هرگز این مورد باعث برتری کاربرانی که پول پرداخت کرده‌اند بر کاربران ساده نشود و تنها در حد ظاهری باقی بماند تا به مانند بازی Call of Duty Mobile عدالت برای همه برقرار شود.

در این باره فرد تست کننده نسخه آلفا بازی در IGN بیان کرده است:

در حین تجربه نسخه آلفا، حس کردم که می‌توان برخی بخش‌ها را تغییر داد اما من نمی‌توانستم پول واقعی برای آن خرج کنم. البته نیازی هم برای این کار نداشتم؛ چراکه هرگز احساس نکردم که چیزی را از دست داده‌ام یا اینکه محتوای اصلی ممکن است چیز بیشتری را در بر داشته باشد.

این بازی درواقع ساعات بسیار خوبی از گیم پلی جذاب و داستانی را به صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌دهد که البته ظاهرا همه آپدیت‌های آینده آن هم به همین شکل رایگان خواهند بود. حال این آپدیت ممکن است شامل اسلحه، مکان یا بخش داستانی جدیدی باشد؛ اما مهارت شخص با نحوه بازی کردنش مشخص خواهد شد، افرادی هم که می‌خواهند برای بازی خرج کنند، می‌توانند گزینه‌های بیشتری را دریافت کنند.

به هر حال هنوز این نسخه نهایی نشده و تنها در نسخه آلفا چنین مواردی مشاهده شده است؛ اما با این وجود، می‌توان به تغییر نکردن سیستم مالی بازی امیدوار بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*