سیستم عامل HarmonyOS

سیستم عامل HarmonyOS از بهار برای گوشی‌های هواوی منتشر می‌شود

با اعلام هواوی، سیستم عامل HarmonyOS به عنوان جایگزین اندروید از بهار آینده برای پرچمداران هواوی منتشر می‌شود که در رأس آن‌ها هواوی میت ایکس ۲ قرار دارد.

در سپتامبر گذشته، هواوی در کنفرانس توسعه دهندگان خود تأیید کرد که سیستم عامل HarmonyOS را برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر خواهد کرد. در حال حاضر هواوی نسخه آزمایشی هارمونی او اس ۲.۰ را برای برخی از گوشی‌هایش منتشر کرده است. و حالا گفته می‌شود نسخه پایدار این سیستم عامل که قرار است جایگزین اندروید شود، در بهار پیش رو برای گوشی‌های پرچمدار این کمپانی منتشر خواهد شد.

سیستم عامل HarmonyOS سرانجام آماده شد

از آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین/ اردیبهشت ۱۴۰۰)، گوشی‌های پرچمدار هواوی به هارمونی او اس ارتقاء پیدا خواهند کرد تا سرانجام گوشی‌های هوشمند این شرکت نیز به اکوسیستم داخلی هواوی مهاجرت کنند. هواوی همچنان در زمان رونمایی از گوشی تاشو میت ایکس ۲ خود اعلام کرد که آن نخستین دیوایسی خواهد بود که به این سیستم عامل ارتقاء پیدا می‌کند. این یعنی گوشی تاشو جدید هواوی همراه با EMUI 11.0 مبتنی بر اندروید ۱۰ وارد بازار می‌شود و بعداً هارمونی او اس را دریافت می‌کند.

گوشی‌های پرچمدار خانواده هواوی پی ۵۰ نیز گزینه‌های بعدی خواهند بود که می‌توانند بعد از پرچمدار تاشو هواوی به این سیستم عامل تجهیز شوند. هواوی در واقع اکوسیستم هارمونی او اس را به عنوان راهی برای مقابله با سیاست‌های تحریم کننده ایالات متحده که این شرکت و محصولاتش را از خدمات موبایل گوگل موسوم به GMS محروم می‌کند، معرفی کرده است.

سیستم عامل HarmonyOS

سیستم عامل HarmonyOS همچنین به عنوان زیرساخت نرم افزاری بسیاری از دیگر لوازم هوشمند هواوی از جمله دیوایس‌های اینترنت اشیاء و تلویزیون‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت سال گذشته رسماً از هارمونی او اس ۲.۰ رونمایی کرد. این سیستم عامل ابتدا دیگر لوازم هوشمند هواوی را هدف گرفته بود، اما در دسامبر گذشته نسخه آزمایشی آن برای گوشی‌های هواوی نیز منتشر شد.

اکنون این سیستم عامل آماده استفاده شده است و نسخه‌ی پایدار آن تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی برای گوشی‌های هوشمند برند Huawei عرضه خواهد شد. در حال حاضر فهرست رسمی دریافت کنندگان این سیستم عامل منتشر نشده است، اما قطعاً برای برخی از گوشی‌های سری P، سری Mate و Nova عرضه خواهد شد.

اما در کنار کار روی سیستم عامل HarmonyOS، هواوی به سختی در حال کار روی فروشگاه اپلیکیشن‌های App Gallery خود نیز هست. در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ میلیون کاربر ماهانه از این سرویس استفاده می‌کردند که قطعاً تا کنون به این تعداد افزوده شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*