گوشی آیفون تاشو

احتمال رونمایی از گوشی آیفون تاشو در اوایل سال ۲۰۲۴

رسانه کره‌ای TheElec گزارش تازه‌ای را در مورد گوشی آیفون تاشو منتشر کرده است. ظاهرا آیفون انعطاف پذیر اپل در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

طبق گزارش تازه منتشر شده از سوی رسانه کره‌ای TheElec، اپل هنوز تصمیمی برای رونمایی از گوشی آیفون تاشو نگرفته است. اما گزارشات اخیر نشان می‌دهند که اپل قصد دارد اولین گوشی آیفون تاشو خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند. به همین منظور، اپل باید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ برای برنامه ریزی عرضه محصول آماده شود.

این غول کوپرتینویی معمولا ۲ تا ۳ سال قبل از عرضه یک محصول، توسعه مشترک آن را با شرکای تجاری خود آغاز می‌کند. علاوه بر این کمپانی اپل پس از نهایی شدن طرح محصول، تامین کنندگان مواد اولیه و قطعات سازنده را نیز تعیین می‌کند.

رسانه کره‌ای مدعی آن است که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از توسعه و راه اندازی محصول جدید اپل یعنی گوشی آیفون انعطاف پذیر در سال ۲۰۲۳ از سوی این کمپانی مشاهده نشده است. اما گزارشات اخیر نشان می‌دهند که اپل برای عرضه پنل تاشو، با شرکت ال جی در حال همکاری است و اوایل ادعا شده بود که اپل سمپل‌‌هایی را از سامسونگ سفارش داده است. این دو شرکت کره‌ای قبلا پنل‌های OLED سری آیفون ۱۲ را تامین کرده بودند.

اگر اپل قصد رونمایی این گوشی در سال ۲۰۲۳ را داشته باشد، بایستی در اوایل سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری‌های لازم برای انجام این کار را شروع کند. اپل معتقد است که کار توسعه اولیه روی آیفون تاشو را آغاز کرده است، اما در حال حاضر فقط روی نمایشگر این محصول متمرکز شده است. بلومبرگ حدس می‌زند که این دستگاه یا چند سال دیگر رونمایی می‌شود یا هرگز عرضه نخواهد شد.

اپل قبل از عرضه گوشی تاشو میزان سوددهی آن را در نظر می‌گیرد

رسانه کره‌ای TheElec ادعا می‌کند که سامسونگ در سال ۲۰۲۰ فقط ۲.۵ میلیون گوشی هوشمند تاشو به فروش رسانده و به هدفش که فروش ۴.۵ تا ۵ میلیون گوشی انعطاف پذیر بود، نرسیده است. احتمالا اپل عملکرد غول کره جنوبی را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند واکنش بازار را بسنجد.

در حال حاضر اپل پنل‌های LCD را به OLED تغییر داده است که این امر می‌تواند بر حاشیه سود آن تاثیر بگذارد. پیش بینی می‌شود که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تعداد آیفون‌های OLED در کارنامه اپل بیشتر از تعداد آیفون‌های LCD باشد. در این گزارش آمده است که اپل قبل از عرضه گوشی منعطف خود، برای ارزیابی موقعیت خود به زمان نیاز دارد.

بر اساس گفته‌ها، اپل در حال انجام پروژه‌های کوچک مربوط به نمایشگرهای منعطف است، اما این شرکت در حال حاضر علاقه زیادی به عرضه یک دستگاه انعطاف پذیر ندارد. در حال حاضر بنظر نمی‌رسد که که این دستگاه تاشو در بازه زمانی ۲۰۲۳ عرضه شود و اگر این شرکت از اواخر سال جاری شروع به راه اندازی این دیوایس کند، تا اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد یک گوشی آیفون تاشو خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*