واکسن کرونا

نتایج نظرسنجی واکسن کرونا مشخص شد؛ کدام واکسن در ایران بیشتر طرفدار دارد؟

نتایج نظرسنجی واکسن کرونا در گجت نیوز مشخص شد. در ادامه بررسی می‌کنیم که کاربران به کدام واکسن کووید ۱۹ در ایران بیشتر اعتماد دارند.

در حالی که در آستانه ورود به موج چهارم بیماری کووید ۱۹ در کشورمان هستیم و اخبار شیوع گونه جدید کرونا معروف به کرونای انگلیسی در ایران همه را نگران کرده، انتظارها برای عرضه واکسن کرونا و واکسیناسیون عمومی مردم بیشتر شده است. مدتی پیش واکسن روسی کرونا وارد کشور شد و به صورت آزمایشی به برخی داوطلبان نیز تزریق شد. همچنین در اخبار داشتیم که وزارت بهداشت از وارد کردن واکسن چینی با نام سینوفارم خبر داد. در کنار این‌ها شرکت‌های داخلی نیز روی تولید واکسن کووید ۱۹ کار می‌کنند. طبق آخرین زمانبندی منتشر شده، قرار است تا زمستان سال آینده واکسن کروناویروس به طور عمومی به مردم ایران تزریق شود.

مدتی پیش در گجت نیوز یک نظرسنجی را برگزار کردیم تا ببینیم شما حاضر به تزریق واکسن کرونا هستید یا خیر و اگر خواستید در واکسیناسیون شرکت کنید، کدام واکسن را ترجیح می‌دهید. اکنون قصد داریم نتایج این نظرسنجی را بررسی کنیم تا مشخص شود کدام واکسن در ایران بیشتر طرفدار و خواهان دارد.

نتایج نظرسنجی واکسن کرونا

طبق این نظرسنجی و بر اساس رای شما کاربران محترم گجت نیوز، واکسن شرکت فایزر با بیش از ۳۳ درصد آرا در صدر قرار گرفت. واکسن فایزر-بیون تک که با همکاری شرکت‌های آمریکایی و آلمانی ساخته شده، طبق گزارش‌ها تا ۹۹ درصد کارایی دارد و حتی به ادعای مسئولان این شرکت‌ها در برابر گونه‌های جهش یافته کرونا هم کارآمد است. واکسن فایزر را می‌توانیم معروف‌ترین واکسن تولید شده برای مقابله با کرونا تاکنون بدانیم و کشورهای زیادی در سراسر جهان خواهان آن هستند.

واکسن ایرانی کرونا با کسب ۲۳ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته است. همانطور که گفته شد تاکنون چند شرکت روی تولید و عرضه واکسن کرونا در داخل کشور کار می‌کنند و احتمالا به زودی و شاید در آغاز سال ۱۴۰۰ خبرهای بیشتری درباره آن بشنویم، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی برای واکسیناسیون عمومی مردم آماده می‌شود.

واکسن کرونا

21 درصد مردم واکسن کرونا نمی‌زنند!

اما نزدیک به ۲۱ درصد کاربران هم در این نظرسنجی گفته‌اند که به هیچکدام از واکسن‌ها اعتماد ندارند و اصلا واکسن نمی‌زنند. پزشکان و مسئولان بهداشت در سراسر جهان سعی می‌کنند اعتماد مردم را نسبت به واکسن‌ها جلب کنند، اما با این حال برخی اخبار منفی منتشر شده در رسانه‌ها باعث شده خیلی‌ها از واکسن زدن بترسند و ترجیح بدهند اصلا در واکسیناسیون شرکت نکنند.

واکسن شرکت مدرنا که یکی دیگر از معروف‌ترین واکسن‌های تولید شده در جهان محسوب می‌شود با نزدیک به ۱۰ درصد آرا در رده بعدی قرار گرفته است. واکسن آکسفورد با ۹.۵ درصد و واکسن روسی با ۱.۷ درصد در جایگا‌ه‌های بعدی دیده می‌شوند. همانطور که گفته شد مدتی پیش واکسن روسی اسپوتنیک وی وارد کشور شد و احتمالا این واکسن یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای واکسیناسیون مردم ایران به شمار می‌رود.

۱.۵ درصد کاربران گجت نیوز به سایر گزینه‌ها رای داده‌اند و واکسن چینی مانند واکسن سینوفارم که قرار است به زودی وارد کشورمان بشود، فقط ۰.۶ درصد آرا را کسب کرده و کاربران کمترین اعتماد را به این گزینه داشته‌اند.

واکسن کرونا

اگر هنوز در این نظرسنجی شرکت نکرده‌اید، همچنان وقت دارید و می‌توانید از طریق لینک زیر وارد این نظرسنجی شده و به گزینه مورد نظر خود رای بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دمتون گرم که نظرسنجی عادلانه ای گذاشتید. ولی امان از بات های فیک سایبری
    توی یکی از سایت های خبرگزاری که بیشتر مردم گفته بودن واکسن داخلی میزنن، بعدش کسایی بود که واکسن نمیزنن و درآخرهم کمترین درصد مال کسایی بود که واکسن خارجی میزنن

  2. اولا اینا ۴۲ ساله نمیتونن کارت ملی ملت رو تامین کنند. بعد چجوری میخوان تا پایان خرداد سال بعد به ۵۰ میلیون ایرانی رو واکسینه کنند؟
    دوما مقام معظم رهبری گفته بودن که واکسن فایزر و کلا غربی ها ممنوعه. پارسال یه پزشک مسلمان ترکیه ای جایزه بهترین پزشک مسلمان رو از دکتر مقام معظم رهبری دریافت کرد. اگه اسم شرکتش رو اشتباه نگم، این پزشک رئیس شرکت داروسازی بیونتک هست که با فایزر داره واکسن میسازه.
    سوما مسئولین ایران همون روز های اول بهونه میاوردن و میگفتن تحریم هستیم نمیتونیم واکسن بخریم و از این حرفا. مردم هم گفتن بخاطر مشکلاتتون با آمریکاست که واکسن نمیخرید. اما مسئولین گفتن جون مردم رو سیاسی نمیکنیم. بعد اوم سخنرانی ممنوع شدن واکسن های غربی معلوم شد که دروغ میگفتن و خوب هم سیاسی میکنن

    • دمت گرم متوجه حرفات شدیم غیر مستقیم گفتی بازم درود بهت 😂👏👏👏

    • سلام اقای ناشناس که گفتی 42 ساله نمیتونن تراشه کارت ملی رو تهیه کنن…

      اولا قرار نیست حالا که تراشه نساختن نتونست واکسن بسازن…دارو سازها و پزشک های ایرانی با ایون همه تحریم نشون دادن چه توانمندی هایی دارن… مگه آمیرکا و اروپا و بقیه مدعیان دنیا تونستن واکسن ایدز، سرطان ، آلزایمر و… رو که سال هاست داره قربانی میگیره تولید کنن؟؟؟ همین واکسن کرونا رو بعد 1 سال تولید کردن و ده ها عوارض داره که موردهای منجربه مرگ هم کم نداشته…
      برو یه سر به توانمندی های ایران تو صنعت موشکی ، نانو، سلول های بنیادی، هوافضا، پهپادی ، درمان ناباروی، سدسازی، هسته ای(که به لطف افرادی با افکار امثال شما جمع شد) ، زیست فناوری و… بزن بعد بیا اینجا….تحویل بده…

      درضمن جون مردم رو سیاسی نکردن و و اکسن خریدن ولی از اربابان بعضی ها نخریدن و رفتن واکسن های کشورهایی رو خریدن که عوارض کمتری داشته و ایمنی رو هم ایجاد میکنه… خامنه ای هم گفت از آمریکا و انگلیس نمیخریم نه بقیه کشورها… چون این کشور ها خباثت خودش رو نشون دادن…ربطی هم نداره که چه کسی واکسن رو تو امریکا تولید کرده(مسلمون یا یهودی)… خلاصه از اون طرفی ها و خوشخیالی بعضیها ما ضربه های زیادی خوردیم… ایدز و فرانسه … و جای دیگه توزیع پتو های الوده به ابله بین بومیان {امریکایی} توسط انگلیس …
      و جالب اینکه میگن پروتکل 1925 منع استفاده از مواد بیولوژیک و سمی رو امریکا امضا نکرده و صدها خباثت دیگه که فقط تعداد کمیش علنی شده ظاهرا…

      کمبود وقت اجازه نداد بییشتر و جزئی تر توضیح بدم… البته اگه قرار باشه بفهمی با همین چند خط هم میفهمی

      موفق باشین

  3. من کرونا بگیرم بهتره تا واکسن بزنم من بمیرم هم نمیزنم چه بماند که واکسن ایرانی که هیچ کجا تایید نمیکنن رو بزنم

  4. شک ندارم اکانت های فیک سایبری حکو.متی زدن واکسن ایرانی میزنم ..
    ایرانیان موش آزمایشگاهی یه مشت بیگانه نیستن ..

  5. فقط فایزر بیونتک و مدرنا
    💖💖

  6. اولا اون ۲۳ درصدی که گفته شده واکسن ایرانی میزنیم یه مشت داوطلب ساندیسی جیره خور هستند ملت ایران به این واکسن بنجل بی کیفیت اعتماد نمی کنند مقامات بی لیاقت خودشون استفاده کنند.

  7. البته از رای های فیک ربات های فیک سایبری حک…مت برای واکسن ایرانی میزنم غافل نشیم 😂😂😂😂