سرعت اینترنت 5G

رکورد سرعت اینترنت 5G در کره جنوبی شکسته شد

محققان کره‌ای توانستند رکورد سرعت اینترنت 5G را به کمک فرکانس‌های مخابراتی شبکه‌های نسل پنجم با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس بشکنند.

محققان کره‌ای توانستند با استفاده از فرکانس‌های مخابراتی شبکه‌های نسل پنجم رکورد جدیدی را برای سرعت اینترنت 5G به ثبت برسانند. محققان کره‌ای با این روش جدید موفق شدند سرعت 5.23 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال داده به یک وسیله الکترونیکی همراه ثبت کنند.

شکست رکورد سرعت اینترنت 5G در کره جنوبی

طبق اعلام این محققان، ثبت چنین رکوردی بدون استفاده از ظرفیت‌های فرکانس‌هایی که در شبکه نسل چهارم استفاده می‌شود امکان‌پذیر نبوده است. در واقع محققان کره‌ای در این تحقیق خود از طیف فرکانسی ۸۰۰ مگاهرتز شبکه‌های نسل پنجم و ۴۰ مگاهرتز شبکه‌های نسل چهارم استفاده کرده‌اند. همچنین رکورد سرعت 5.23 گیگابیت بر ثانیه با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس به ثبت رسیده است.

محققان کره‌ای در گزارش خود اعلام کردند ثبت این رکورد به کمک تجهیزات مخابراتی عادی که در شبکه‌های تلفن همراه تجاری وجود دارد به انجام رسیده و به همین دلیل می‌توان در آینده از این روش برای افزایش سرعت شبکه‌های نسل پنجم استفاده کرد. گفتنی است رکورد قبلی سرعت اینترنت 5G به طرح تحقیقاتی مشترک شرکت‌های اریکسون، کوالکوم و شرکت مخابراتی استرالیایی تلسترا مربوط می‌شد که آنها توانستند در آزمایش‌های خود به سرعت انتقال داده ۵ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینجا هم گران شدن همین اینترنت حلزونی رو مجلس تصویب کرد…ما میتوانیم