آواتار

آواتار یک بار دیگر به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل شد

فیلم آواتار – Avatar با اکران مجدد در سینماها، یک بار دیگر توانست در جایگاه نسخه پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد و رقیب اصلی‌اش را شکست دهد.

فیلم آواتار موفق شد در کمتر از دو سال، فیلم انتقام جویان: آخر بازی را کنار بزند و رکوردهای فروش تاریخ را جا به جا کند.

این اثر بلاک باستری جاه طلبانه و نوآورانه در سال 2009 به نمایش سینماها در آمد و با کمک تکنولوژی سه بعدی، به یک پدیده بزرگ تبدیل شد. آواتار با فروش 2.788 میلیارد دلار، با قاطعیت در صدر جدول عناوین پرفروش سینمایی قرار گرفت. این فیلم که رکورد اثر قبلی جیمز کامرون یعنی تایتانیک را شکسته بود، عددی را ثبت کرد که به نظر می‌رسید تا مدت‌ها شکسته نشود.

آواتار

در سال‌های اخیر، چندین اثر بودند که به رکورد آواتار نزدیک شدند اما در نهایت این فیلم انتقام جویان: آخر بازی بود که به عنوان بیست و دومین قسمت از دنیای سینمایی مارول (MCU)، سرانجام آن را کنار زد. اونجرز، توانست 2.797 میلیارد بفروشد و از آواتار عبور کند اما فاصله زیادی میان آن‌ها ایجاد نشد. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که برتری انتقام جویان شکننده است و از آنجایی که اثری همچون آواتار، معمولا به دلایل مختلفی همچون سالگرد و غیره اکران مجدد می‌شود، می‌توان انتظار داشت که بتواند جایگاه نخست را پس بگیرد.

آواتار حالا پرفروش ترین فیلم تاریخ است 

با تشکر از اکران دوباره آواتار در کشور چین، این فیلم توانست در دو روز، 8.9 میلیون دلار بفروشد که مجموع فروش آن را به 2.798 میلیارد دلار رساند و از اونجرز عبور کرد. فروش این فیلم، اخیرا به 2.810 میلیارد دلار رسیده که 13 میلیون دلار بیشتر از انتقام جویان است و حاشیه امن خوبی برای آن ایجاد کرده.

آواتار

مورد استقبال قرار گرفتن آواتار در چین، اتفاق خوبی برای دیزنی است، خصوصا حالا که مدت زمان زیادی تا انتشار قسمت دوم باقی نمانده. قسمت اول، توانسته بود 203 میلیون دلار در چین فروش داشته باشد که رقم خوبی به حساب می‌آید اما بازار سینمایی این کشور در سال‌های اخیر، پیشرفت چشمگیری داشته و به یکی از قطب‌های جهان تبدیل شده است. برای مثال، فیلم آخر بازی در همان هفته ابتدایی، 331 میلیون دلار در چین فروش داشت یا فیلم کارآگاه محله چینی 3 (Detective Chinatown 3) در سه روز اول، 398 میلیون دلار فروخت.

با اینکه بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول، از این رکورد جدید آواتار ناراحت هستند اما کار فیلم آخر بازی هنوز به پایان نرسیده و این اثر می‌تواند در سال‌ها آتی با اکران‌های مجدد، یک بار دیگر جایگاه اول را پس بگیرد. اما تا اطلاع ثانوی، اثر عظیم پرطرفدار جیمز کامرون، پادشاه بلامنازع باکس آفیس جهان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*