بهترین اکسسوری های موبایل

معرفی بهترین لوازم جانبی موبایل که فکر نمی‌کردید به آن‌ها نیاز داشته باشید!

با استفاده از بهترین لوازم جانبی موبایل می‌توانید از قابلیت‌ها و توانایی‌های اسمارت فون‌تان بیشتر لذت ببرید و امکانات جدیدی به آن اضافه کنید.

بیایید صادق باشیم، تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر بسیار حوصله سر بر شده‌اند و المان اصلی خود یعنی جذابیت را از دست داده‌اند. در سال‌های نه چندان دور شاهد خلاقیت کمپانی‌های مختلف در زمینه طراحی بدنه، تعبیه ویژگی‌های خاص و کانفیگ‌های مختلف جذاب بودیم و بازار حالتی چند قطبی داشت؛ به طوری که حتی کمپانی‌هایی که امروزه در حال ترک صنعت اسمارت فون‌ها هستند با اپل و سامسونگ رقابت تنگاتنگی داشتند.

اگر امروز برای خرید یک موبایل جدید به بازار مراجعه کنید در کنار گوشی احتمالا محافظ صفحه نمایش، قاب محافظ و شاید شارژر با سرعت بالا را هم خریداری خواهید کرد. این اکسسوری‌ها به نوعی تبدیل به ملزومات در کنار اسمارت فون‌ها شده‌اند و دیگر جذابیتی ندارند. از آنجایی که این موضوع بر خلاف ماهیت گجت‌هاست در ادامه قصد داریم با معرفی بهترین لوازم جانبی موبایل دوباره عشق و علاقه را به تلفن‌های هوشمند برگردانیم.

خوشبختانه ما در عصر طلایی تکنولوژی زندگی می‌کنیم و گجت‌های شگفت‌انگیزی وجود دارند که می‌توانیم آن‌ها را به موبایلمان وصل کنیم. البته لیست پیش رو شامل عجیب و غریب‌ترین اکسسوری‌ها نمی‌شوند، چرا که در اکثر مواقع این گونه گجت‌ها کاربرد چندانی هم ندارند. با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین لوازم جانبی موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کابل شارژ مغناطیسی

بهترین اکسسوری های موبایل

اگر طرفدار شارژرهای بی‌سیم نیستید یا موبایلتان از آن پشتیبانی نمی‌کند، احتمالا از ایده پشت کابل شارژهای مغناطیسی خوشتان خواهد آمد. با استفاده از این کابل‌ها راحت‌تر از حالت عادی می‌توانید گوشی را به شارژر وصل کنید و همچنان از همان فناوری شارژ سریع بهره بگیرید.

ساز و کار این کابل‌ها ساده است. در انتهای کابل یک قسمت مجزا وجود دارد که درون سوکت شارژ دیوایس قرار می‌گیرد و حتی زمانی که گوشی به شارژر متصل نیست هم باید در سوکت بماند. درون این قسمت آهنربا قرار گرفته تا به راحتی به کابل متصل شود. آهنرباها به قدری قوی هستند که کافیست شما آن را به کابل نزدیک کنید و بلافاصله به یکدیگر متصل می‌شوند. این تجربه‌ای بسیار نزدیک به شارژرهای بی‌سیم ارائه می‌کند و استفاده از آن به همان اندازه راحت و آسان است.

برندهای مختلفی در بازار هستند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. شاید مهم‌ترین نقطه قوت کابل شارژ مغناطیسی این باشد که می‌توانید قسمت متصل شونده به سوکت شارژ را برای گوشی اندرویدی که از نوع USB-C است، آیفون که لایتنینگ است و دوربین که میکرو USB است را خریداری کنید و تمامی آن‌ها را تنها با یک کابل شارژ کنید؛ بدون اینکه نیاز به خارج کردن قسمت سوکت باشد.

ردیاب بلوتوثی Tile

بهترین اکسسوری های موبایل

احتمالا برخی از شما با این گجت آشنایی دارید. تایل یک ردیاب بلوتوثی و یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل بوده که می‌توانید آن را به چیزهای مختلفی وصل کنید و سپس با استفاده از موبایل آن‌ها را پیدا کنید. البته مراقب باشید که با این وسیله کسی را بدون اطلاعش تعقیب نکنید، چرا که این کار غیر اخلاقی است. با این وجود می‌توانید آن را در کیف فرزندتان، لباس حیوان خانگی‌تان یا حتی دسته کلید قرار بدهید تا ترسی از گم کردنشان نداشته باشید. البته برخی پرندگان ممکن است نتوانند هنگامی که این ردیاب از آن‌ها آویزان شده پرواز کنند.

شاید واضح‌ترین کاربرد ردیاب بلوتوثی برای آویزان کردن از دسته کلید باشد اما اگر جزو آن دسته از افراد هستید که گاهی فراموش می‌کنید که خودرویتان را کجا پارک کرده‌اید، می‌توانید به راحتی با قرار دادن یک ردیاب بلوتوثی درون خودرو از موقعیت مکانی‌اش آگاه شوید. این قابلیت زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که خودرویتان گم یا دزدیده شده باشد. بدین ترتیب با زدن برچسب گم شده یا دزدیده شده روی ردیاب، تمامی ردیاب‌های دیگر به این برچسب واکنش نشان می‌دهند و اطراف را بررسی می‌کنند تا اگر خودرو یا وسیله شما در آن اطراف باشد به شما خبر بدهد. این ویژگی یکی از بهترین قابلیت‌های ردیاب بلوتوثی Tile برشمرده می‌شود. البته ردیاب‌های بلوتوثی با برندهای مختلفی تولید و به فروش می‌رسند که ممکن است در زمینه خدمات و امکانات با Tile تفاوت داشته باشند اما به هر حال امکان ردیابی وسایل با آن‌ها وجود دارد.

رینگ لایت سلفی

بهترین اکسسوری های موبایل

من چندان اهل گرفتن سلفی با موبایل نیستم ولی با این وجود هنوز هم می‌توانم مزایای این گجت را ببینم. گاهی مردم اهمیت بالای میزان نور در تصویر را دست کم می‌گیرند و در صورتی که نور به میزان کافی باشد، می‌توانید دقیقا همان‌گونه که در تصوراتتان می‌گذرد به عکس‌برداری بپردازید.

انواع مختلفی از رینگ لایت‌ها وجود دارند که آن‌ها را به یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل تبدیل می‌کنند. سایزهای مختلف و با یا بدون پایه رینگ لایت همراه با ریموت شاتر به فروش می‌رسند و با هر دو پورت USB و لایتنینگ سازگاری دارند. اگر شما به عکاسی با موبایل علاقه‌مندید حداقل یکی از این رینگ لایت‌ها را باید داشته باشید.

دوربین اسمارت فون‌های امروزی واقعا کیفیت خوبی دارند و حتی با دوربین‌های دیجیتال واقعی رقابت می‌کنند اما عملکرد فلش LED آن‌ها خنده‌دار است. یک رینگ لایت مجزا بخرید که البته به بودجه زیادی نیاز ندارد، و بعدا از من به خاطر این پیشنهاد تشکر خواهید کرد.

پروژکتور قابل حمل موبایل

بهترین اکسسوری های موبایل

این مورد کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما اگر بدانید تا چه اندازه می‌تواند در زندگی‌تان تغییر ایجاد کند عاشقش می‌شوید. پروژکتورهای قابل حمل Pico مسیر طولانی را طی کرده‌اند تا به اینجا برسند و با قیمتی کمتر از 200 دلار به فروش می‌رسند. اما اگر می‌خواهید یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل را بخرید می‌توانید به سراغ مدل‌هایی بروید که از رزولوشن 4K پشتیبانی کرده و تصاویری بزرگتر از 100 اینچ را پخش می‌کنند.

این دقیقا مشابه با حمل یک تلویزیون 65 اینچی 4K است که در جیب شما جا می‌شود. امکان پخش چند ساعته تصویر به لطف باتری گجت، نور و تصویر شفاف و اتصال به آیفون، آیپد، مک، گوشی‌های اندرویدی، کامپیوتر و هر دیوایس مدرن دیگری وجود دارد تا کارایی این وسیله را افزایش دهند.

کیبورد بلوتوثی انعطاف‌پذیر

بهترین اکسسوری های موبایل

اسمارت فون‌های امروزی به نمایشگرهای بزرگی مجهز شده‌اند که حتی با وجود کیبورد روی صفحه، باز هم فضای زیادی برای مشاهده محتوای دیگر و حتی تایپ وجود دارد. اما اگر منبع درآمد شما از راه تایپ کردن است یا می‌خواهید به سطح جدیدی از تایپ کردن با گوشی دست پیدا کنید، کیبورد بلوتوثی همراه می‌تواند یکی از بهترین لوازم جانبی موبایل برای شما باشد. اگر می‌خواهید شغلتان را با خود حمل کنید، هر از گاهی روی موبایل به ایمیل‌هایتان پاسخ بدهید، گزارش یا مصاحبه‌ها را تایپ کنید و غیره، این گجت کارایی بسیاری برایتان خواهد داشت.

همانند سایر گجت‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، کیبوردهای بلوتوثی نیز انواع مختلفی دارند از جمله انعطاف‌پذیر و تاشو، غیر انعطاف‌پذیر، بزرگ یا کوچک. شما باید مدلی که مناسب نیازتان است را انتخاب کنید تا نهایت استفاده را بتوانید از آن داشته باشید. قیمت کیبوردهای بلوتوثی چندان زیاد نیست اما به میزان بسیار زیادی توانایی شما را در مقایسه با تایپ با کیبورد مجازی افزایش می‌دهد، درست به همان اندازه که میان روز و شب تفاوت وجود دارد.

استایلوس اسمارت فون

بهترین اکسسوری های موبایل

آیا به دوستانتان که سری گلکسی نوت سامسونگ را دارند حسودی می‌کنید؟! شما می‌توانید به راحتی و با خرید یک استایلوس خازنی تقریبا همان کابرد اس پن سامسونگ را برای موبایلتان داشته باشید. البته این استایلوس‌ها برای گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ مناسبند و اگر با نرم افزار اکسل کار می‌کنید یا به طراحی علاقه‌مندید، استایلوس می‌تواند از جمله بهترین لوازم جانبی موبایل برایتان باشد.

بزرگترین مشکل استایلوس‌ها نحوه نگهداری و حمل آن‌هاست. کاربران نوت می‌توانند اس پن را درون خود گوشی جای بدهند ولی اگر می‌خواهید یک استایلوس جداگانه خریداری کنید، شاید خرید یک قاب محافظ که بتواند استایلوس را در خود جای بدهد را هم باید در لیست خریدتان بگذارید.

لنز دوربین

بهترین اکسسوری های موبایل

و باز هم به عکس‌برداری با موبایل برمی‌گردیم. رینگ لایت‌ها را که به خاطر دارید؟ دوربین گوشی‌های موبایل کیفیت بالایی دارند اما در برخی مواقع به لنز اختصاصی برای صحنه‌ها و سوژه‌های مختلف نیاز خواهید داشت. اگر یه کیت متشکل از لنزهای مختلف را با خود به همراه داشته باشید می‌توانید در تمامی موقعیت‌ها و از همه سوژه‌ها عکس بگیرید.

برای نمونه لنزهای ماکرو می‌توانند عکس‌های اینستاگرامی‌تان را تبدیل به داغ‌ترین عکس‌ها کنند. لنزهای مختلفی برای عکس‌برداری از ماه و فضا، لنزهای Fisheye و غیره وجود دارند که می‌توانید با توجه به علاقه و نیازتان آن‌ها را خریداری کرده و در مسافرت بعدی‌تان با خود به همراه داشته باشید. کیت لنزهای دوربین موبایل حدود 30 دلار قیمت دارد.