پتنت های 5G هواوی

شرکت‌ها برای استفاده از پتنت های 5G هواوی ملزم به پرداخت هزینه شدند

شرکت‌ها برای استفاده از پتنت های 5G هواوی ملزم به پرداخت هزینه شدند. طبق این تصمیم، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باید 2.5 دلار به ازای هر دستگاه ساخته شده با این پتنت‌ها پرداخت کنند.

شرکت هواوی تصمیم گرفته جهت دستیابی به اهداف خود، هزینه دسترسی شرکت‌های مختلف به پتنت های 5G خود را دریافت کند. هواوی در یک بیانیه رسمی مطبوعاتی، اظهار داشت که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند باید 2.5 دلار به ازای هر دستگاه که از پتنت های 5G هواوی استفاده می‌کند، پرداخت کنند. جیسون دینگ، مدیر حقوق مالکیت معنوی هواوی تخمین می‌زند که این کار بتواند 1.2 الی 1.3 میلیارد دلار برای هواوی، درآمدزایی داشته باشد.

شرکت هواوی بزرگ‌ترین مجموعه از پتنت های 5G ثبت شده در جهان را دارد که بالاتر از سایر شرکت‌ها مانند نوکیا، کوالکام و اریکسون قرار گرفته است، اما در مقایسه با آن‌ها، هواوی کمترین هزینه برای استفاده از طرح‌های خود توسط دیگر شرکت‌ها را دریافت می‌کند.

هزینه مجوز ثبت پتنت 5G برای گوشی های هوشمند معادل 2.5 دلار تعیین شده و هواوی نرخ‌های قابل توجیهی را برای سایر تجهیزات (از جمله ماشین تا لوازم خانگی) در نظر گرفته است. هواوی هدف خود از این تصمیم را پشتیبانی از تحقیق و توسعه برای فناوری 5G و هزینه مجدد این پول در تحقیقات جدید در این زمینه اعلام کرده است.. این استراتژی جدید هواوی می‌تواند منبع درآمد مهمی محسوب شود.

پتنت های 5G هواوی چیست؟

پتنت های 5G هواوی

هنگامی که نسل جدیدی از اتصال تلفن همراه مانند 5G در حال توسعه است، استانداردهایی تعریف می‌شود که نسبت به نسل قبل سطح بالاتری داشته و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنگامی که استانداردها مشخص شوند، شرکت‌هایی همانند کوالکام، هواوی و اریکسون با ارائه طرح‌های جدید سعی در رسیدن به این استانداردها داشته و با ثبت پتنت جدید، مالکیت این دستاورد جدید را برای خود حفظ می‌کنند.

هواوی با صرف بودجه زیاد، در حال حاضر یکی از شرکت‌های برتر حوزه تحقیق و توسعه است و تعداد زیاد پتنت‌های ثبت شده این شرکت در این زمینه نیز خود گواه این مدعا است.

شرایط هواوی در رقابت گسترش شبکه 5G

همانطور که ذکر شد، شرایط هواوی در تعداد پتنت‌های ثبت شده 5G بسیار عالی بوده و با سایر رقیبان، اختلاف قابل توجهی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هواوی تا ماه مارس 2021 موفق به ثبت 3 هزار پتنت 5G شده است. پس از هواوی، شرکت سامسونگ با ثبت 2317 پتنت و ال جی هم با ثبت 2147 پتنت قرار دارند. همچنین نوکیا، اریکسون و کوالکام هم جایگاه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

پتنت های 5G هواوی

این شرکت‌ها کنار یکدیگر، توانسته‌اند 65 درصد استانداردهای لازم را به دست آورند و این در حالی است که 35 درصد باقی مانده توسط 70 شرکت و به صورت مشترک، کسب شده‌اند.

به گفته مدیر حقوق مالکیت معنوی هواوی این شرکت بزرگ‌ترین همکاری فنی را در استانداردهای 5G داشته و هنگام صدور مجوز ثبت پتنت از اصول منصفانه، معقول و بدون تبعیض پیروی می‌کند. و امیدوارند که نرخ حق امتیاز اعلام شده با ارائه ساختار شفاف هزینه به مجریان، میزان پذیرش 5G را افزایش دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*