شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی می ۱۱ اولترا با دو نمایشگر و بزرگ‌ترین حسگر دوربین تاریخ معرفی شد

گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا – Xiaomi Mi 11 Ultra با امکانات جذابی نظیر نمایشگر منظره‌یاب دوربین پشتی، بزرگ‌ترین حسگر دوربین و گواهی ضد آب IP68 معرفی شد.

سه ماهی می‌شود که از معرفی گوشی‌های خانواده Mi 11 شیائومی می‌گذرد. اما ساعاتی پیش بالارده‌ترین عضو این خانواده با امکاناتی جذاب و یک دوربین خارق العاده رونمایی شد.

شیائومی می ۱۱ به دوربینی تجهیز شده که هم از نظر سخت افزار و هم طراحی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این گوشی نخستین دیوایسی است که از حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی G2 سامسونگ با جثه بسیار بزرگ ۱/۱.۱۲ اینچی، اندازه پیکسل‌های 1.4um و قابلیت تقسیم پیکسل‌ها به 2.8um برای ارائه عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. شیائومی همچنین در کنار این حسگر از یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اولترا-واید و یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با ارائه زوم اپتیکال ۵ برابری تله فوتو نیز استفاده کرده است. اما شیائومی در کنار این ماژول‌های دوربین از یک نمایشگر کوچک ۱.۱ اسنچی نیز استفاده کرده که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله آن بتواند با دوربین‌های پشتی گوشی نیز عکس‌های سلفی بگیرد.

می ۱۱ اولترا در طراحی و ابعاد شباهت زیادی با نسخه معمولی این خانواده دارد. در واقع ماژول دوربین پشتی، ضخامت و وزن، عمده‌ترین تفاوت بین این دو گوشی خواهد بود.

گوشی Mi 11 Ultra مثل برادر ارزان قیمت‌تر خود از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این دو گوشی به عنوان پرچمداران قدرتمند دنیای اندروید در سال ۲۰۲۱ عملکرد مشابهی با یکدیگر داشته باشند. شیائومی می‌گوید در این گوشی از جدیدترین راهکارهای خنک‌سازی نیز استفاده کرده است و از لایه حرارتی ۵ وات در داخل این دیوایس به کار رفته است.

این گوشی از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5-6400 و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی UFS 3.1 بهره می‌برد. از دیگر بخش پیشرفت کرده در این گوشی می‌توان به ارتقاء فناوری وای فای از Wi-Fi 6 به Wi-Fi 6E اشاره کرد. ضمن اینکه قابلیت‌های ارتباطی 5G آن مشابه مدل معمولی می ۱۱ است. جک ۳.۵ میلی‌متری روی این گوشی وجود ندارد، اما اسپیکرهای استریو آن توسط شرکت Harman Kardon تنظیم شده است.

روی قاب جلویی این گوشی از نمایشگر مشابهی با مدل اصلی می ۱۱ استفاده شده است. این یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی AMOLED با رزولوشن +QHD برابر با ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و فناوری نرم افزاری نرخ تازه‌سازی متغیر است که نرخ نمونه‌برداری لمس عالی ۴۸۰ هرتزی را برای ورودی لمس کم تأخیر ارائه می‌کند. گرچه این نمایشگر، کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌کند، اما کم مصرف‌ترین نمایشگر بازار نیست و به اندازه‌ی نمایشگرهای LTPO در گوشی‌های جدید سامسونگ مصرف کارآمدی ندارد. به هر ترتیب این نمایشگر با Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود و با فناوری +HDR10 نیز سازگار است. ضمن اینکه نمایشگر گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra امتیاز +A را از آزمون‌های DisplayMate کسب کرده که نشانگر عملکرد فوق‌العاده آن است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

اما طراحی این گوشی بسیار زیبا است و شباهت زیادی با نسخه اصلی می ۱۱ دارد. ابعاد نمایشگر و بدنه این دیوایس نیز با نسخه اصلی می ۱۱ مشابه است. تغییری که در آن می‌توان یافت، ضخامت و وزن گوشی است. بدنه‌ی این گوشی ۰.۳۲ میلی‌متر ضخیم‌تر شده، اما همچنان با ضخامت ۸.۳۸ میلی‌متری همچنان جزو گوشی‌های خیلی ضخیم محسوب نمی‌شود. وزن آن نیز نسبت به مدل اصلی از ۱۹۶ گرم به ۲۳۴ گرم رسیده است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

فناوری باتری جدید

افزایش وزن این دیوایس به خاطر حضور یک باتری بزرگ‌تر در زیر قاب است که اکنون با افزایش ۸.۶ درصدی به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است. شیائومی می‌گوید این نخستین باتری لیتیومی با آنود سیلیکون-اکسیژن است و یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده شیائومی می ۱۱ اولترا به توان شارژ ۶۷ وات دست پیدا کند. این فناوری آنود جدید باعث شده باتری با سرعت کمتری رو به زوال برود؛ هرچند همه‌ی این‌ها روی کاغذ است و ما هنوز در مورد اینکه شارژ سریع منظم با این نرخ چه تأثیری بر عمر باتری دارد، تردید داریم. این گوشی همچنین از شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن به عنوان یک پاوربانک بی‌سیم نیز استفاده کنید.

شیائومی می ۱۱ اولترا

یکی از برجسته‌ترین بخش‌های این گوشی، دوربین سه‌گانه پشتی جدید آن است. اما عجیب‌ترین ویژگی این سیستم دوربین، خود دوربین نیست. یک نمایشگر کوچک ۱.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۶ در ۲۹۴ پیکسلی در کنار دوربین‌های پشتی تعبیه شده است. این نمایشگر روی برآمدگی بسیار بزرگ دوربین در گوشه سمت راست دوربین‌ها قرار گرفته است. کاربر می‌تواند از این نمایشگر کوچک به عنوان یک منظره‌یاب برای عکاسی سلفی با دوربین‌های پشتی استفاده کند. این باعث می‌شود عکس‌ها و ویدیوهای سلفی بسیار باکیفیت‌تری نسبت به آنچه دوربین سلفی جلویی گوشی می‌گیرد، ثبت شود.

شیائومی می ۱۱ اولترا

بزرگ‌ترین حسگر دوربین در یک موبایل

اما در قلب این سیستم دوربین، حسگر دوربین جدید GN2 سامسونگ حضور دارد که با ابعاد ۱/۱.۱۲ اینچی بزرگ‌ترین حسگر دوربین موجود در بازار نیز محسوب می‌شود. البته این ابعاد مربوط به فرمت اپتیکال آن بوده و ابعاد فیزیکی خود حسگر ۱۱.۴ در ۸.۶ میلی‌متر (شعاع ۱۴.۳ میلی‌متری) است.

شیائومی می ۱۱ اولترا

این حسگر نسبت به دو نسل قبل خود از ۱۰۸ مگاپیکسل فاصله گرفته و به ۵۰ مگاپیکسل رسیده است. اندازه پیکسل اصلی این حسگر 1.4um است و از فیلتر رنگ Quad-Bayer استفاده می‌کند که با ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل می‌تواند عکس‌هایی ۱۲.۵ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل بزرگ 2.8um را ثبت می‌کند. اندازه پیکسل در این حسگر جدید نسبت به مدل می ۱۱ و سری می ۱۰ سال گذشته که عکس‌های ۲۷ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1/6um ثبت می‌کردند به مراتب بزرگ‌تر شده است. در عین حال GN2 بزرگ‌ترین حسگر دوربین موبایل موجود در بازار نیز هستد.

شیائومی می ۱۱ اولترا

حسگر GN2 همچنین نخستین حسگر دنیای موبایل است که فناوری جدید Dual Pixel Pro را ارائه می‌کند. این همان فناوری تشخیص فاز Dual Pixel است که در دو حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی پیشین سامسونگ حذف شده بود. بخش “Pro” در نام این حسگر به تفکیک مورب پیکسل‌ها اشاره می‌کند. این حسگر جدید امکان تشخیص فاز در زاویه ۹۰ درجه با آرایش DP را فراهم می‌کند و سرعت فوکوس خودکار را هم بهبود می‌بخشد.

شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی همراه با حسگر اصلی، از یک ماژول پریسکوپی تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲.۰ اینچی 0.8um با زوم اپتیکال ۵ برابری نیز استفاده کرده است که فاصله کانونی ۱۲۰ میلی‌متری را ارائه می‌کند. این مشابه پیکربندی دوربین به کار رفته در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ است. تنها تفاوت آن استفاده از یک لنز f/1.4 در گوشی شیائومی به جای لنز f/3.5 در گوشی سامسونگ است. این حسگر نیز هر ۴ پیکسل را به ۱ پیکسل ادغام می‌کند تا عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی را فراهم کند.

در نهایت باید به یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اولترا-واید اشاره کرد که مشابه حسگر تله فوتو، یک ماژول ۱/۲.۰ اینچی با اندازه پیکسل 0.8um است و می‌تواند با ادغام ۴ پیکسل در ۱ پیکسل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت کند. این حسگر زاویه دید ۱۲۸ درجه‌ای را ارائه می‌کند و دارای فاصله کانونی ۱۲ میلی‌متری است.

سیستم دوربین این گوشی قادر به فیلمبرداری با رزولوشن 8K است. علاوه بر این هر سه دوربین آن حالت شب را برای فیلمبرداری و عکاسی در محیط‌های تاریک به خصوص شب ارائه می‌کنند.

شیائومی می ۱۱ اولترا

در مجموع گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا با پیکربندی دوربین جدید، یک نمایشگر ثانویه کوچک روی قاب پشتی، فناوری شبکه Wi-Fi 6E، فناوری باتری جدید و گواهی IP68 برای محافظت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار، مدرن‌ترین و توانمندترین اسمارت فونی است که شرکت شیائومی آن را وارد بازار می‌کند.

قیمت شیائومی می ۱۱ اولترا

شیائومی گوشی جدید Mi 11 Ultra خود را در یک پیکربندی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۱۱۹۹ یورو وارد بازارهای جهانی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. می ۱۱ الترا از لحاظ قیمت به گوشی های هم رده خود خیلی خوبه ولی اگر به قسمت طراحی بخش دوربین برسیم دوربینی با برامدگی زیاد داره و بخشی از زیبایی گوشی رو کاسته در دیگر موارد مانند دوربین دارای برتری کمی هست در واقع هر گوشی یه خصوصیات خاص خود رو داره با این وضعیت ایران من گوشی سامسونگ رو ترجیح میدم چون قطعات موبایل در ایران فراوونه ولی شیائومی خیلی سخت قطعات داخلیش پیدا میشه اگر گوشی از دست بیوفته بلندگوش خراب بشه دیگه باید از بلندگوش خداحافظی کنید

  2. می 11 الترا با قیمتی که داره واقعا اس 21 الترا رو میزاره تو جیبش… گفتم با توجه به قیمت

  3. ارزش خرید می ۱۱ لایت مثل نسل قبل و پارسالش خیلی کمه . و دلیلشم همچنان مثل پارسال اول باتری و دوم قیمت تندش هست.

  4. همه چیزش فوق العاده هست .به نظرم نمایشگر دوم چیز جالبی نیست و توجیح نمیکنه چیزی رو ولی میشه چشم پوشی کرد ازش .در کل شیائمی به نظرم دو ساله که می‌تونه ادعا کنه اگر بهترین پرچمدار رو نداشته باشه یکی از بهترین هاست و هیچ کمبودی نسبت به بقیه نداره و حتی تو موارد بسیاری بشدت بهتره .،

  5. حرفی باقی نگذاشت!!! به جرات میشه گفت اگه بهترین گوشی فعلی نباشه ، جزو ۳ گوشی برتره 🥰

  6. یکی از بدترین ایراداتی که بنظر من داره ،
    دریچه دیافراگم f/2.0 برای دوربین اصلی هست 🥺🥺🥺

  7. زنده باد سامسونگ که با معرفی این سنسور،دنیای عکاسی رو متحول کرد و باعث شد برترین کمپانی سازنده ی سنسور باشه و بیشترین امتیاز رو ذریافت کنه
    قابل توجه سونبنجل با اون سنسورهای مسخره و پر نویز و بی کیفیت که مشتریش فقط هواوی هست و بس
    از فردا هواوی سونبنجل رو حذف میکنه و تو صف وایمیسته واسه خرید سنسورهای فوق با کیفیت سامسونگ

  8. نیم ساعت فقط درباره ضداب بودن مزخرف میگفت
    به لطف خالق ضداب یعنی شرکت با اصالت SONY گوشی بنجل و بی اصالت شیافومی هم مزه ی ضداب بودن فهمیدن
    این گوشی از همه نظر طراحی قاب دوربین پشتی عریض و بزرگ و با اون برجستگی یک سانتی متری و وزن زیاد و نداشتن تعادل و تناسب وزن در دو قسمت بالا و پایین گوشی لقب یکی از مزخرف ترین و چندش اورترین گوشی قرن حاضر شیابنجل را به خودش گرفته