بهترین بازی های دریایی

بهترین بازی های دریایی که باید تجربه کنید

علاقه‌مندان به عناوین ماجراجویی و جهان باز، در ادامه می‌توانند با بهترین بازی های دریایی چند سال اخیر آشنایی پیدا کنند، آثاری که شما را به قلب اقیانوس‌ها می‌برند.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های دریایی پرداخته‌ایم، از عناوین بزرگی همچون سی آف تیوز تا آثار کوچکی همانند آبزو.

بازی‌های جهان باز زیادی در بازار وجود دارند که شما را به مناطق مختلف، دنیاهای عجیب و حتی سیارات دیگر می‌برند. این آثار معمولا آزادی‌های زیادی به مخاطب می‌دهند و علاوه بر گشت و گذار، می‌توانید کارهای مختلفی انجام داده و لحظات خاطره انگیزی داشته باشید. در این میان، عناوین دریایی، جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.

بهترین بازی های دریایی

این سبک بازی‌ها، شما را به قلب دریاها و اقیانوس‌ها می‌برند و تمرکز ویژه‌ای بر روی سفر و ماجراجویی دارند. اگر می‌خواهید کمی از خشکی فاصله بگیرید و به دنیای آب‌ها قدم بگذارید، در ادامه با ما همراه باشید.

– بازی Blackwake

بهترین بازی های دریایی

«بلک ویک» یک بازی آنلاین چند نفره است که در آن باید با دوستانتان همکاری کرده و یک کشتی دزدان دریایی را به راه بیندازید. ایده کلی این اثر اگر چه مشابه بازی سی آف تیوز است اما برداشت متفاوتی از مبارزات دریایی ارائه داده و اجازه می‌دهد تا بازیکنان از خلاقیت خود استفاده کنند. برای موفقیت در بازی، به استراتژی‌های مناسبی نیازمند هستید و اگر نقشه‌ای برای پیشروی نداشته باشید، با شکست رو به رو خواهید شد.

مخاطبان بازی Blackwake نسبت به گذشته کم شده و اگر به سراغ آن بروید، شاید افراد زیادی را ملاقات نکنید و وارد جنگ‌های حماسی پی در پی نشوید اما بازی ویژگی‌های خوب دیگری هم دارد و می‌تواند یک اثر آرامش بخش باشد. بلک ویک تنها برای رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و می‌توانید آن را با قیمتی اندک از پلتفرم استیم خریداری نمایید.

– بازی Barotrauma

بهترین بازی های دریایی

بازی «باروتروما» یک اثر منحصربه‌فرد است که تفاوت‌های زیادی با دیگر عناوین این فهرست دارد. در این بازی آنلاین چندنفره دوبعدی، شما و دوستانتان، نقش اعضای خدمه یک زیردریایی بزرگ را برعهده دارید و باید شرایط را برای عبور از دریای اروپا (یکی از قمرهای سیاره مشتری) فراهم کنید.

شما با همکاری بازیکنان دیگر، باید کارهای مختلفی را پیرامون زیردریایی انجام دهید و در صورت نیاز، به تعمیر آن بپردازید. اما این پایان کار نیست و بقا در سیاره مشتری چندان آسان نخواهد بود. این بدین معناست که نه تنها باید با موجودات عجیب و غریب دریایی مبارزه کنید بلکه باید حتی مواظب باشید که اعضای خدمه به شما خیانت نکنند. بازی Barotrauma هم تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و می‌توانید آن را از استیم خریداری کنید. ناگفته نماند که بازی همچنان در حالت دسترسی اولیه (Early Access) قرار دارد و نسخه نهایی آن عرضه نشده است.

– بازی Diluvion

بهترین بازی های دریایی

بازی «دلیویون» با الهام از داستان «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» نوشته «ژول ورن» ساخته شده و از المان‌های استیم‌پانک نیز بهره می‌برده. شما در نقش کاپیتان یک زیردریایی کاوشگر بازی کرده و سفری ماجراجویانه به شهرهای زیر آب خواهید داشت. بازیکنان در این مسیر با دوستان و دشمنان زیادی رو به رو می‌شوند و باید با چالش‌های مختلفی دست و پنجه نرم کنند.

بازی Diluvion از نظر جلوه‌های بصری نیز فوق العاده است و جزئیات خیره کننده متعددی دارد. این بازی هیجان انگیز را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی یا کنسول نینتندو سوییچ تجربه کنید. نسخه پی سی بازی از پلتفرم استیم قابل خریداری است.

– بازی Sunless Sea

بهترین بازی های دریایی

بازی «سانلس سی» یک اثر سبک بقا و ماجراجویی است که شما را به یک ورژن متفاوت از لندن ویکتوریایی می‌برد. این بازی ترسناک، در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، داستان محورتر است و یک بار دیگر، نقش یک کاپیتان را بر عهده دارید که باید در این دنیای تاریک، بین جزایر مختلف سفر کرده، تجارت کند و البته ماموریت‌های خطرناکی را برعهده بگیرد. این بازی برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و توانسته به موفقیت بالایی برسد.

پس از انجام این بازی، می‌توانید به سراغ نسخه دنباله آن بروید که به صورت مستقیم، اتفاقات داستانی قسمت اول را ادامه می‌دهد و دارای عناصر مشابه‌ای است.

– بازی Sea Of Thieves

بهترین بازی های دریایی

از این بازی معمولا به عنوان یکی از بهترین بازی های دریایی تاریخ نام برده می‌شود و کمتر کسی می‌تواند با این مسئله مخالفت کند. این بازی آنلاین چند نفره، محتواهای زیادی برای عرضه دارد و می‌توانید برای آن صدها ساعت، زمان صرف کنید. اگرچه مکانیک‌های اصلی گیم پلی ممکن است پس از مدتی، تکراری و خسته کننده شوند اما تجربه این اثر در کنار دوستان، لذت زیادی دارد و می‌توانید برای ساعت‌ها، در کنار هم تیمی‌ها به گشت و گذار پرداخته و احساس یک دزد دریایی واقعی را داشته باشید.

بازی Sea Of Thieves یک اثر لایو سرویس محسوب می‌شود و هر فصل آن، شامل ویژگی‌ها، مکانیک‌ها، داستان‌ها و ماموریت‌های جدید است. بنابر این همیشه می‌توانید به این بازی سر بزنید و با چیزهای نوآورانه‌ای رو به رو شوید. بازی سی آو تیوز برای کنسول ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه استیم بازی نیز منتشر شده است. ناگفته نماند که مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس (Game Pass) می‌توانند این اثر را به صورت رایگان تجربه کنند.

– بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

بهترین بازی های دریایی

قسمت سوم اساسینز کرید برای اولین بار، مبارزات دریایی را به این مجموعه آورد و آن قدر مورد توجه قرار گرفت که شرکت یوبی سافت، قسمت چهارم را با محوریت آن توسعه داد. «پرچم سیاه» همچنین اولین قسمت مجموعه بود که کمی از دنیای اساسینزها جدا شد و فضای تازه‌ای ارائه داد. حتی شخصیت اصلی بازی، ادوارد کنوی (Edward Kenway)، بیشتر به یک دزد دریایی شباهت دارد تا یک اساسین و این اتفاق خوبی است. شما ناخدای یک کشتی دزدان دریایی هستید که می‌تواند به تدریج ارتقا پیدا کند و قوی‌تر شود. اما جستجو در دریاهای بی‌کران، چالش‌های خودش را دارد و باید با خطرات زیادی رو به رو شوید.

بهترین ویژگی بازی مسلما این است که می‌توانید در دریا و سواحل مختلف به گشت و گذار بپردازید و ماجراجویی‌های متفاوتی را تجربه کنید (حتی به جستجوی گنج بروید). این بازی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در نهایت 15 میلیون نسخه از آن به فروش رفت. بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag برای ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شده است. نسخه پی سی بازی را می‌توانید از استیم هم خریداری کنید.

– بازی The Legend Of Zelda: The Wind Waker

بهترین بازی های دریایی

نسخه «ویند ویکر»، بسیاری از المان‌ها و فرمول‌های سری پرچمدار نینتندو یعنی زلدا را تغییر داد، از محیط گرفته تا گیم پلی. در این نسخه، لینک (Link) می‌توانست در دریا سفر کند و برای ماجراجویی‌های تازه، به جزایر مختلف قدم بگذارد.

دریای بزرگ (The Great Sea) و جزایر اطراف آن، هنوز هم حس و حال متفاوتی دارند و مخاطبان را مجبور می‌کنند تا هیچ بخشی را از دست ندهند و به همه جا سرک بکشند. طراحی بی‌نظیر محیط و گرافیک هنری بازی را هم نباید فراموش کرد که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این بازی در سال 2002 برای گیم کیوب منتشر شد و بر روی کنسول وی یو (Wii U) نیز در دسترس قرار دارد.

– بازی Abzu

بهترین بازی های دریایی

اقیانوس گاهی می‌تواند پرخطر، ناشناخته، ترسناک و البته تاریک باشد اما بازی آبزو آن را به شکل دیگری عرضه کرده است. در این بازی، می‌توانید به عنوان یک غواص، در اعماق دریا به گشت و گذار بپردازید و از فضاهای زیبای اطراف خود لذت ببرید. آبزو همواره به مخاطب حس خوشایندی می‌دهد و گاهی همه چیز را رها کرده و دقایقی را به تماشای ماهی‌های رنگارنگ می‌پردازید.

اگر به دنبال یک اثر آرامش بخش خالص با موسیقی‌های هیپنوتیزم کننده و جلوه‌های بصری درخشان هستید، می‌توانید به سراغ بازی Abzu بر روی پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ یا رایانه‌های شخصی بروید.

– بازی Subnautica

بهترین بازی های دریایی

اگر به جمع آوری منابع، ساخت پایگاه و مبارزه با موجودات مختلف علاقه‌مند هستید، از این بازی لذت خواهید برد. افراد زیادی وجود دارند که از وسعت دریا می‌ترسند و بازی «سابناتیکا» این ترس را به مخاطب یادآوری می‌کند. شما در نقش یک محقق و جستجوگر بازی می‌کنید که سفینه فضایی‌اش در یک سیاره بیگانه سقوط کرده است. حالا باید با جمع آوری منابع از دریای این سیاره و البته پیدا کردن غذا و ساخت و ساز، به بقا ادامه دهید و شرایط را برای بازگشت به خانه فراهم کنید.

بازی Subnautica در مقایسه با دیگر عناوین این فهرست، بازیکنان را بیشتر مجازات می‌کند و زنده ماندن در دنیای آن کار آسانی نیست. البته اگر از کسانی هستید که علاقه‌ای به چالش ندارند، می‌توانید اثر را بر روی درجه سختی پایین‌تر تجربه کنید. این بازی برای نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 4 منتشر شده است. نسخه دنباله آن نیز با نام «بیلو زیرو» (Subnautica: Below Zero) هم‌اکنون به صورت دسترسی اولیه در استیم در دسترس قرار دارد.

– بازی Beyond Blue

بهترین بازی های دریایی

بازی «بیاند بلو» که توسط استودیوی ای-لاین مدیا (E-Line Media) ساخته شده، شما را بیش از پیش به زندگی موجودات دریایی نزدیک می‌کند و می‌توانید اعماق دریاها را از نزدیک مشاهده کنید؛ کاری که مسلما در دنیای واقعی ممکن نیست. اما چیزی که این بازی را در عناوین دیگر جدا کرده و آن را به یکی از بهترین بازی های دریایی تبدیل می‌کند، دقت حیرت انگیز سازندگان به جزئیات بوده است، جزئیاتی که باعث می‌شوند گاهی فراموش کنید در حال تجربه یک بازی هستید.

بازی Beyond Blue که با الهام از سری مستند سیاره آبی 2 (Blue Planet II) ساخته شده، اطلاعات دقیق و کاملی از زندگی موجودات دریایی به مخاطبان ارائه می‌دهد و از نظر علمی، محتواهای زیادی برای عرضه دارد. این بازی برای پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و آی او اس منتشر شده است.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های دریایی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*