بازی های رایگان مناسب برای کودکان

بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان پرداخته‌ایم، عناوینی که می‌توانند فرزندان شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند یا حتی به چالش بکشند.

اگر فرزند کوچکی دارید یا می‌خواهید یکی از کودکان فامیل را سرگرم کنید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان آشنا شوید.

سرگرم کردن کودکان کار آسانی نیست، خصوصا در شرایطی که با توجه به شیوع کرونا، بیرون بردن آن‌ها چندان منطقی نیست و باید آن‌ها را در تا حد ممکن در فضای خانه نگهداری کنید. خوشبختانه بازی‌های رایگان زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند جنبه آموزشی هم داشته باشند یا حداقل فرزند شما را برای مدتی کوتاه مجذوب خود کنند.

بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان

این بازی‌ها اگر چه در حد و اندازه عناوین پریمیوم نیستند اما به شکلی طراحی شده‌اند که بتوانند جایگزین مناسبی برای آن‌ها باشند و در عین حال، جیب شما را هم خالی نکنند. کودکان معمولا خیلی زود از یک بازی خسته می‌شوند، بنابراین اگر از عناوین زیر رضایت نداشته‌اند، حداقل شما هم ضرری نکرده‌اید.

– بازی 2048

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

نام این بازی را احتمالا شنیده‌اید؛ 2048 نه تنها یک اثر آموزشی است بلکه جذابیت‌های زیادی دارد و می‌توانید آن را بر روی اندروید، آی او اس و رایانه‌های شخصی پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که خانه‌ها را به سمت‌های مختلف حرکت دهید و هدف شما این است که به عدد 2048 برسید. انجام بازی در مقایسه با دیگر عناوین فهرست، کمی به تفکر نیاز دارد و فرزندتان باید جمع و تفریق ریاضی را بلد باشد. اگر کودک شما ریاضی را یاد گرفته و به اعداد علاقه‌مند است، احتمالا از این بازی هم خوشش می‌آید.

اگر فرزند بزرگ‌تری دارید که 2048 به اندازه کافی برای او چالش برانگیز نیست، می‌توانید به سراغ بازی Threes بروید که پیشرفته‌تر است و از نظر طراحی و جلوه‌های بصری هم چشمگیرتر به نظر می‌رسد. این بازی برای اندروید و آی او اس نیز عرضه شده اما متاسفانه رایگان نیست (مگر اینکه به سراغ نسخه هکی بروید).

– بازی Lego Tower

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

در این بازی، کودکان باید قلعه خود را مدیریت کنند، قلعه‌ای که شامل ساختمان‌های زیادی می‌شود. مجموعه لگو بسیار پرطرفدار است و حتی بزرگسالان زیادی عاشقانه آن را دوست دارند. بازی Lego Tower اگر چه نسبتا کوچک است اما با جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین‌های این سری است و در آن، کودک شما می‌تواند ده‌ها مینی فیگور کوچک جمع آوری کرده و قلعه بلند خود را بسازد.

این بازی هم برای اندروید و آی او اس منتشر شده و چالش‌های مختلفی در آن وجود دارد که کودک شما را تا مدتی کنجکاو و هیجان زده باقی می‌گذارد.

– بازی Home Base

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

بازی هوم بیس (که نام کامل آن Home Base by Scholastic است) را هم می‌توانید بر روی اندروید یا آی آو اس پیدا کنید، بنابر این نیازی نیست که به سراغ پلتفرم دیگری بروید. از آنجایی که این بازی به دانش زبان انگلیسی نیاز دارد، بهتر است خودتان هم همراه با کودک باشید تا دچار مشکل نشود.  اگر برای فرزندتان، داستان‌های مشهور خارجی می‌خوانید، احتمالا دارد که بعضی از آن‌ها در دنیای این بازی لحاظ شده باشند. کافی است به صفحه رسمی بازی رجوع کنید تا ببینید از کدام داستان‌ها پشتیبانی می‌کند.

بازی Home Base دارای بخش‌های آنلاین هم هست اما بزرگسالان بر روی آن نظارت دارند تا کسی قانون شکنی نکند. سازندگان حتی گاهی رویدادهای مجازی بزرگی هم برگزار می‌کنند که در آن، کودکان می‌توانند با نویسندگان آثار دیدار کنند. اگر کودک خود را به کلاس‌های زبان انگلیسی می‌فرستید، این اثر می‌تواند در مسیر یادگیری به او کمک شایانی کند.

– بازی Roblox

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

روبلاکس یک بازی رایگان است که خود شامل ده‌ها مینی گیم می‌شود و منحصرا برای کودکان طراحی شده است. در این بازی حتی بخش‌هایی وجود دارد که کودکان می‌توانند در یک دنیای مجازی، با دوستان خود دیدار کنند و با یکدیگر به بازی بپردازند. اگر از کسانی هستید که به کرونا اهمیت زیادی می‌دهند و نمی‌خواهند فرزندان با دوستانشان دیدار نزدیک داشته باشند، بازی Roblox یک راه حل مناسب به حساب می‌آید.

در روبلاکس، کودکان می‌توانند بازی‌های مختلفی انجام دهند و یا حتی بخش داستانی را دنبال کنند. همچنین این بازی به والدین آزادی‌های زیادی داده تا بتوانند محتواها را کنترل کنند، بنابر این نیازی نیست که نگران چیزی باشید.

– بازی Animal Jam

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

در انیمال جم، فرزند شما می‌تواند به حیوان مورد علاقه خود تبدیل شود و حتی چهره‌اش را شخصی سازی کند. در این بازی هم کودک شما می‌تواند دوستان تازه‌ای پیدا کرده و در جهان مجازی جاما (Jamaa) به گشت و گذار بپردازد. این بازی دارای جنبه آموزشی هم هست و حقیقت‌های زیادی را در رابطه با حیوانات آموزش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید کودک شما با حیوانات بیشتر آشنا شود، بازی Animal Jam را برای او نصب کنید.

– بازی Crossy Road

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

احتمالا بازی موبایلی کلاسیک و پرطرفدار کراسی رُد را به یاد دارید، این بازی هنوز به اندازه گذشته، هیجان انگیز و بامزه است. در این بازی باید مرغتان را از خیابان‌های شلوغ عبور دهید و اجازه ندهید به او آسیبی وارد شود.

خوشبختانه این بازی دارای بخش چند نفره هم هست، بنابر این می‌توانید آن را در کنار فرزندتان انجام دهید و در زمینه عبور دادن مرغ از خیابان، با او رقابت کنید. یا اجازه دهید که کودک شما با دوستانش به رقابت بپردازد تا شما با کارهای عقب افتاده خودتان برسید.

– بازی Fortnite

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

فورتنایت نه تنها یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های چند سال اخیر است، بلکه یک پدیده بزرگ محسوب می‌شود که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. شهرت این بازی در حال حاضر به حدی رسیده که حتی پدر و مادرها هم نام آن را شنیده‌اند. بدیهی است که محبوبیت بالای بازی باعث شود تا مخاطبان بیشتری قصد انجامش را داشته باشند و کودکان هم گرایش زیادی به سوی آن پیدا کنند.

اگر با سبک بتل رویال آشنایی ندارید، در این نوع بازی‌ها، تعداد زیادی بازیکن در یک نقشه به مبارزه می‌پردازند و در نهایت تنها یک نفر باید باقی بماند. بازی فورتنایت هم از همین فرمول اضافه می‌کند اما ویژگی‌های خاصی نیز دارد، از جمله قابلیت ساخت و ساز که همین مکانیک گیم پلی باعث شده تا با اثر متفاوتی رو به رو باشیم.

شخصیت‌های کارتونی و محیط رنگارنگ بازی کمک کرده تا کودکان زیادی جذب این اثر شوند، البته باید ببینید که آیا کودک شما به سنی رسیده که بتواند آن را به شکلی درست بازی کند یا خیر. بازی Fortnite بر روی اکثر پلتفرم‌ها از جمله پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد و بدون شک یکی از بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان است.

– بازی Code Karts

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

برنامه نویسی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و افراد بسیاری در حوزه مذکور فعالیت می‌کنند. بازی Code Karts هم با این هدف طراحی شده که بخش ساده و قابل فهم این زبان‌ها را به کودکان آموزش دهد. این بازی که برای سنین 4 سال به بالا است، مهارت‌های کارآمدی را به فرزندان شما یاد می‌دهد، از جمله دستگاه اعداد پایه 10 (Decimal system).

کودکان باید پازل‌های مختلفی را حل کنند که به تدریج سخت‌تر می‌شوند. بازی دارای بخش‌های مختلفی هم هست و بر خلاف توضیحاتی که دادیم، به شکلی طراحی نشده که بچه را دچار سرگیجه کند.

– بازی Fruit Ninja

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

یکی دیگر از عناوین کلاسیک و محبوب که هنوز هم سرگرم کننده است. تنها کاری که باید کودک شما انجام دهد، این است که انگشتش را برای صفحه نمایش لمسی بکشد تا میوه‌ها خُرد شوند.

بازی Fruit Ninja مراحل آفلاین زیادی دارد و از یک بخش آنلاین هم بهره می‌برد که در آنجا فرزندتان می‌تواند با دوستانش به رقابت بپردازد. این بازی محدودیت سنی ندارد و حتی بزرگسالان را هم می‌تواند راضی کند.

– بازی World’s Biggest Pac-Man

بازی های رایگان مناسب برای کودکان

بازی «بزرگ‌ترین پک-من جهان» را می‌توانید حتی بر روی مرورگر رایانه اجرا کنید و شامل تعدادی از بهترین نقشه‌های مارپیچ مجموعه پک-من می‌شود. مشابه نسخه‌های آرکید قدیمی، هدف این است که همه نقطه‌ها خورده شوند. بسیاری از بازی دوستان، با این اثر بزرگ شده‌اند و شاید بخواهند که فرزندانشان را هم با آن آشنا کنند.

کودکان می‌توانند نقشه‌های خودشان را هم طراحی کنند و حتی شما که بزرگسال هستید را به چالش بکشند. این بازی را تنها به وسیله مرورگرهایی که از اچ‌تی‌ام‌ال5 (HTML5) پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید اجرا نمایید.

نظرات خود را در رابطه با عناوین فهرست بهترین بازی های رایگان مناسب برای کودکان با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*