ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

آخرین اخبار ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3 / Samsung Galaxy Watch Active 3؛ مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه

در این مقاله، گمانه‌زنی‌ها و اطلاعات منتشر شده از ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3 – Samsung Galaxy Watch Active 3 را گردآوری کرده‌ایم.

حدود یک سال و نیم از عرضه گلکسی واچ اکتیو 2 می‌گذرد. سال گذشته، گلکسی واچ 3 معرفی شد و حالا نوبت ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3 است.

راحت بودن، عملکرد مناسب و داشتن صفحه نمایش عالی، گلکسی واچ اکتیو 2 را در میان بهترین ساعت‌های هوشمند 2019 جای داد و رقیبی برای اپل واچ شد. اخیرا اپل همراه با ساعت‌های سری 6 خود، یک مدل ارزان‌تر به نام Apple Watch SE را هم عرضه کرد؛ پس باید منتظر پاسخ سامسونگ به رقیب کوپرتینویی باشیم.

تاریخ معرفی گلکسی واچ اکتیو 3

اطلاعات دقیقی از زمان عرضه‌ی این ساعت هوشمند وجود ندارد؛ اما اخیرا افشاگر سرشناس، IceUniverse از معرفی دو مدل جدید در سه ماهه دوم 2021 خبر داد: گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ اکتیو 4 !

اسم بردن از اکتیو 4 به جای اکتیو 3، می‌تواند به معنای آن باشد که سامسونگ قید شماره 3 را زده و مستقیم به سراغ مدل بعدی رفته است تا تناسب بیشتری با گلکسی واچ 4 داشته باشد.

پس این احتمال را در نظر بگیرید که شاید مدل بعدی Watch Active با اسم گلکسی واچ اکتیو 4 روانه بازار شود. ظاهرا شماره مدل دو ساعت جدید سامسونگ هم SM-R86x و SM-R87x است.

قیمت ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3

گلکسی واچ اکتیو 2 با برچسب قیمت 280 دلاری عرضه شد و بعید است مدل جدید، ارزان‌تر از آن باشد. حتی بسته به امکانات اضافه شده، احتمال افزایش قیمت هم وجود دارد. البته با توجه به سیاست جدید کمپانی در قیمت‌گذاری، این افزایش نباید چشمگیر باشد.

طراحی و مشخصات گلکسی واچ اکتیو 3

احتمالا سامسونگ در طراحی مدل جدید، از گلکسی واچ اکتیو 2 الگوبرداری می‌کند. آن ساعت، صفحه نمایش مدور داشت؛ ولی بدون حاشیه چرخان که بعدا به گلکسی واچ 3 اضافه شد.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2

انتظار دو سایز 44 و 40 میلی‌متری را داریم؛ همین‌طور دو نسخه آلومینیمی و فولاد ضد زنگ!

البته گلکسی واچ 3 در یک نسخه گران‌تر و بادوام‌تر تیتانیومی هم عرضه شد. این ساعت هوشمند، حافظه 8 گیگابایتی نیز دارد که دو برابر بیشتر از گلکسی واچ اکتیو 2 است.

پس برای مدل جدید اکتیو هم دست‌کم 8 گیگابایت حافظه پیش‌بینی می‌شود.

امکانات ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3

ظاهرا سامسونگ قصد دارد با گذر از سیستم عامل  Tizen به استفاده از WearOS روی بیاورد. اخیرا IceUniverse در توییتر گفت:

ساعت جدید سامسونگ به جای تایزن از اندروید استفاده خواهد کرد.

البته مشخص نیست منظور او گلکسی واچ 4 بوده، یا گلکسی واچ اکتیو 3 (یا به تعبیری، اکتیو 4)؛ ولی به نظر می‌رسد تایزن به آخر خط رسیده است.

درباره قابلیت پایش قند خون نیز شنیده‌ایم؛ چیزی که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت سودمند خواهد بود. البته باز هم مشخص نیست این قابلیت در گلکسی واچ 4 وجود خواهد داشت یا مدل جدید اکتیو؟ شاید هم هر دو!

ساعت سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2

به گزارش SamMobile، مانیتورینگ گلوکز خون در ساعت‌های سامسونگ با تکنولوژی تازه‌ای موسوم به طیف‌بین Raman انجام می‌شود؛ روشی برای بررسی میزان قند بدون سوزن زدن به انگشت یا پوست بیمار!

سنسور طیف‌بین Raman از لیزر برای شناسایی ترکیبات شیمیایی استفاده می‌کند.

به جز این موارد، چیز زیادی از گلکسی واچ اکتیو 3 نمی‌دانیم؛ اما اکتیو 2 دارای صفحه نمایش Always-on، دقت بالا در تشخیص فعالیت‌های ورزشی، بررسی ریتم قلب، نظارت روی خواب و Samsung Health است. از طرفی، گلکسی واچ 3 می‌تواند فشار خون و سطح اکسیژن خون را هم اندازه بگیرد.

قطعا بسیاری از این امکانات را در مدل جدید اکتیو نیز خواهیم داشت.

دوام باتری سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3

شارژ باتری گلکسی واچ اکتیو 2 با صفحه نمایش Always-on، دست‌کم یک روز و نیم ماندگاری دارد. دوام باتری اپل واچ 6 نیز تقریبا همین اندازه است.

درباره ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی واچ اکتیو 3 مدارک محکمی در دست نیست؛ اما اگر این گجت باتری بزرگ‌تری داشته باشد، می‌تواند به راحتی اپل واچ جدید 400 دلاری را  کنار بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*