تزریق واکسن جانسون اند جانسون

توقف تزریق واکسن جانسون اند جانسون در آمریکا به علت ایجاد لخته خون

مقامات آمریکایی تزریق واکسن جانسون اند جانسون را به علت ایجاد لخته خون در بدن 6 دریافت کننده این واکسن کرونا متوقف کرده‌اند.

تزریق واکسن کرونای جانسون اند جانسون به دریافت کنندگان به دلیل ایجاد لخته خون به طور موقت متوقف شد. گزارش‌ها از ایجاد لخته خون در بدن شش دریافت کننده این واکسن حکایت دارد. بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری و سازمان غذا و دارو آمریکا، تمام افراد زن بوده و بین 18 تا 48 سال سن داشته‌اند. همین‌طور آن‌ها 6 تا 13 روز بعد از تزریق واکسن و این عارضه شدید مواجه شده‌اند.

توقف تزریق واکسن جانسون اند جانسون موقت خواهد بود

دکتر جانت وودکاک کمیسیونر سازمان غذا و دارو آمریکا طی بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد توقف تزریق واکسن جانسون اند جانسون به احتمال فراوان موقت خواهد بود و ما تخمین می‌زنیم که این توقف در عرض چند روز رفع شود. تا به امروز نزدیک به 6.8 میلیون دوز از این واکسن کرونا در امریکا تزریق شده است. تا پیش از این اعلام شده بود که تا انتهای ماه می سال جاری 100 میلیون دوز واکسن برای آمریکا توسط این شرکت به تولید می‌رسد.

از طرف دیگر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و سازمان غذا و دارو آمریکا در حال بررسی گزارش‌های ایجاد لخته خون در بدن دریافت‌کنندگان هستند. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا با پنلی از کارشناسان خارج سازمانی در ارتباط با این موضوع مشورت می‌کند. هر دوی این سازمان‌ها طی بیانیه‌ای اعلام کردند تا زمانی که فرآیند تحقیق تکمیل نشود، بهتر است که استفاده از واکسن به علت احتیاط متوقف شود. قبل از این هم آژانس دارویی اروپا نیز در روز جمعه اعلام کرده بود که بعد از مشاهده 4 گزارش ایجاد لخته خون پس از تزریق واکسن این شرکت، به دقت آن را زیر نظر می گیرد.