واکسن کرونا

هشدار جدی در خصوص فاجعه‌ای که با نرسیدن واکسن کرونا رخ می‌دهد

دکتر علی بیرجندی نژاد& رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار کرد در صورت نرسیدن واکسن کرونا باید منتظر یک فاجعه انسانی عظیم باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آمار بالای مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در کشور و مقایسه آن با آمارهای جهانی عنوان کرد که در صورت نرسیدن واکسن کرونا فاجعه انسانی عظیمی رخ می‌دهد و برای مقابله با آن راهی به غیر از واکسیناسیون عمومی وجود ندارد.

تاخیر در عرضه واکسن کرونا غیر قابل بخشش است

دکتر علی بیرجندی نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن هشدار به مسئولان مربوطه بیان کرد که رتبه ایران در مرگ و میر در حال ارتقا است و حتی یک روز تأخیر در واکسیناسیون عمومی غیر قابل بخشش است. اگر وزارت بهداشت در در عید نوروز به هر دلیلی نتوانست تأثیرگذار وارد میدان شود، حداقل در واکسیناسیون عمومی شکست نخورد. انتظار تمام مردم از وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن است.

وی وضعیت بیمارستان‌ها را غیر قابل باور دانست و اطهار کرد که به اذعان تعداد کثیری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس‌ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند منجر به آن خواهد شد که تختی برای بستری بیماران جدید نداشته باشیم.

این در صورتی است که اغلب مسئولان به جای اقدام سریع به دنبال مقصر می‌گردند. خرج کردن از مردم و اتهام‌زنی به آن‌ها هم ساده‌ترین راه برای بعضی‌ها شده است. یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف‌های مرغ مورد اتهام قرار می‌گیرد. متأسفانه عده‌ای بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به 1000 و 1500 نفر در روز سخن می‌گویند. آیا کشوری که با بحران جمعیتی مواجه است و نرخ موالیدش در سال قبل تعجب‌آور است، اینقدر ساده باید از جان دادن سرمایه‌های انسانی و نیروی کار خود عبور کند؟ امروز واکسیناسیون عمومی ضروری است و در صورت نرسیدن واکسن کرونا نباید منتظر فردا باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*