دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا

دوربین گلکسی اس 22 اولترا دارای لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود

گلکسی اس 21 اولترا دارای قوی‌ترین دوربین در گوشی‌های سامسونگ است و دوربین گلکسی اس 22 اولترا نیز با هدف ادامه همین رویه به لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

انتظار می‌رود که امسال سامسونگ از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کند و گفته می‌شود که دوربین گلکسی اس 22 اولترا اولین مقصد محصول معرفی شده باشد. این اطلاعات برگرفته از وب‌سایت چینی IT Home است که به انتشار پست‌های ویبو لو دهنده‌های معروفی همچون آيس یونیورس (Ice Universe) و دیجیتال چت استیشن  شهرت دارد،

در فروردین ماه سال جاری بخش توسعه تراشه سامسونگ در پستی به عرضه یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در آینده نزدیک اشاره کرده بود. البته همانند اولین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این غول کره‌ای، انتظار می‌رود که شیائومی پیش از سامسونگ از گوشی مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خود رونمایی کند.

در اسفند ماه سال گذشته بود که این شرکت کره‌ای از نسل جدید حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل رونمایی کرد. ابعاد پیکسل‌ها در این لنز ۱.۴ میکرومتر بودند. پیش از آن در دی ماه بود که نمونه جدیدی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ با پیکسل‌هایی به ابعاد ۰.۸ میکرومتر معرفی شده بود. از لحاظ تئوری پیکسل‌های بزرگ‌تر قادر به ثبت اطلاعات بیشتری هستند . سامسونگ از فناوری ترکیب پیکسل‌ها برای دریافت نور بیشتر در محیط‌های کم نور استفاده می‌کند.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا / لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی

گفته می‌شود پیکسل‌های مورد استفاده در دوربین گلکسی اس 22 اولترا  ۰.۶۴ میکرومتر باشند. پیش از این گزارشی منتشرشده بود که این شرکت می‌خواهد استراتژی خود در زمینه دوربین را تغییر دهد، زیرا دوربین‌های با مگاپیکسل بیشتر نتوانسته‌اند آنچنان تأثیرگذار باشند. هرچند دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس 21 اولترا بهبود چشمگیری در مقایسه با نسل قبلی خود داشت و همین نیز آن را به یکی از بهترین گوشی‌ها برای عکاسی تبدیل کرده است.

سایر مشخصات گلکسی اس 22 اولترا

سری گلکسی اس 22 به این زودی عرضه نخواهند شد و تا آن زمان نیز ممکن است خیلی از مشخصات آن‌ها تغیر کند. از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ به عنوان تاریخ عرضه سری پرچمدار سامسونگ یاد شده است. بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده است، احتمالاً شاهد حسگر ToF در سری گلکسی اس 22 نخواهیم بود که البته جای تعجب ندارد. زیرا از این حسگر در نوت 20 و گلکسی اس 21 نیز استفاده نشده بود. به نظر می‌رسد که هنوز این حسگر کارایی مناسبی ندارد.

گزارش امروز نیز حکایت از عرضه دوربین گلکسی اس 22 اولترا با حسگرهای ساخت شرکت المپوس دارد.  اخیراً سامسونگ همکاری خود را با این شرکت ژاپنی سازنده دوربین آغاز کرده است. احتمالاً نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی اس از دوربین سلفی زیر نمایشگر و تراشه اگزینوس ساخته شده با همکاری AMD بهره خواهند برد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره استفاده از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در دوربین گلکسی اس 22 اولترا چیست؟ آیا پیشرفت چشمگیری در راه است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*