تعداد لایک شبکه اجتماعی

دلایلی که نباید به تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ خود اعتنا کنید

تمرکز بیش از حد روی تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ آثار مخربی را در پی خواهد داشت. در اینجا دلایلی که نباید تعداد لایک برایتان معیار باشد، آورده شده است.

شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط بین افراد هستند. اما این پلتفرم قدرتمند جنبه تاریک دیگری نیز دارد که در اینجا به آن می پردازیم. امروزه، بسیاری از کاربران ارزش خود را با توجه به میزان نفوذی که در شبکه‌های اجتماعی دارند، تعریف می‌کنند؛ در بسیاری از موارد در تعریف این ارزش، تعداد لایک شبکه اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

اما توجه بیش از حد به تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ تان می‌تواند مضر و حتی سمی باشد. در این مورد که چرا نباید به تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ خود اهمیت دهید، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

دلایلی که تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ برای افراد مهم است

قبل از اینکه به بحث در مورد اهمیت ندادن به تعداد لایک در شبکه‌های اجتماعی بپردازیم، باید بدانیم که چرا تعداد لایک برای ما خیلی مهم است.

اول از همه، نیاز به تأیید اجتماعی امری طبیعی است. به عنوان انسان، همه ما نیاز داریم که به یک جامعه تعلق خاطر داشته باشیم. از نظر تاریخی نیز، اتحاد اجتماعی برای بقا همواره امری ضروری بوده است.

دوم اینکه، بر اساس مقاله‌ای به نام «انتقال دهنده عصبی دوپامین و نقش آن در ایجاد اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی» که در مجله نورولوژی و نوروفیزیولوژی منتشر شده است، هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دوپامین در بدن ترشح می‌شود. این همان ماده شیمیایی است که هنگام غذا خوردن، ورزش کردن یا هر کار لذت بخشی در بدنتان آزاد می‌شود.

تعداد لایک شبکه اجتماعی / پست اینستاگرام

دوپامین همچنین در پاسخ پاداش مغز نقش دارد. در این مقاله آورده شده است:

«دریافت پیام، لایک و کامنت ذاتاً یک پاداش برای انسان محسوب می‌شود؛ اینها باعث احساس شادی و رضایت در فرد می‌شوند. این امر به این خاطر است که شبکه‌های اجتماعی در واقع از روی زندگی اجتماعی واقعی شبیه سازی شده‌اند. با این حال، این احساس موقتی است و به محض اینکه این احساس اولیه از بین می‌رود، فرد به دنبال لایک‌های بیشتری است».

حالا که یک ذهنیت نسبی در مورد اهمیت داشتن تعداد لایک در شبکه‌های اجتماعی به دست آوردیم، بیایید به این بپردازیم که چرا نباید اهمیت زیادی به تعداد لایک‌های خود بدهیم.

تعداد لایک بهترین نشانه پیشرفت شبکه اجتماعی شما نیست

اگر از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده می‌کنید، ممکن است این تصور را داشته باشید که افزایش تعداد لایک نشانه پیشرفت شما است. اما واقعیت چیز دیگری است.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

تعداد لایک در شبکه‌های اجتماعی چیزی است که فقط در ظاهر می‌بینید. لایک‌های بیشتر فقط به این معنی است که افراد بیشتری کارهای شما را پسندیده‌اند، حتی اگر پسرفت کرده باشید.

همه شبکه‌های اجتماعی از الگوریتم‌هایی برای تعیین محتواهای هدایت شده به فید کاربران استفاده می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که لایک کمی دریافت می‌کنید، احتمالاً به این خاطر است که به تعداد کاربران کمتری توجه می‌کنید.

تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ می‌تواند اولویت‌های زندگی‌تان را جابه‌جا کند

شبکه‌های اجتماعی این روزها یکی از بارزترین ویژگی زندگی افراد شده‌اند. بیایید یک سناریو را برایتان ترسیم کنم. تصور کنید که در شغل مورد علاقه‌تان ترفیع گرفته‌اید و از اینکه قدردان سخت کوشی‌تان بوده‌اند خیلی خوشحال هستید.

سپس، اینستاگرام را باز می‌کنید. دوست خود را می‌بینید که با یک ماشین آخر مدل در لس آنجلس عکس گرفته است و آن پست ۵۰۰ لایک خورده است. ناگهان احساس نارضایتی به شما دست می‌دهد، حتی اگر آن ماشین متعلق به او نباشد و یا اینکه اصلاً دوست نداشته باشید به لس آنجلس سفر کنید.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

توجه بیش از اندازه به تعداد لایک شبکه‌های اجتماعی، شما را وارد یک ماز بی سروته می‌کند که هرگز نمی‌توانید از آن بیرون بیایید؛ شما همواره به دنبال این هستید که نشان دهید زندگی شما از بقیه بهتر است. این امر در نهایت منجر به احساس اضطراب و نارضایتی دائمی می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی واقعیت را نشان نمی‌دهند

در گذشته، شما فقط می‌توانستید خودتان را با اطرافیانتان مقایسه کنید. اما حالا به راحتی می‌توانید خود را با هر فرد مشهور و شناخته شده‌ای روی کره زمین مقایسه کنید.

این واقعیت که شبکه‌های اجتماعی این امکان را فراهم می‌کنند که مردم با قهرمان‌های خود گفتگو کنند، فوق‌العاده است. اما از طرف دیگر، اگر دائماً خود را با دیگران مقایسه کنید بسیار سمی و مضر خواهد بود.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی، پشت صحنه زندگی افراد اغلب نمایش داده نمی‌شود. پشت صحنه یک عکس زیبا که پست شده است، صدها عکس بدی است که هرگز منتشر نمی‌شود. یک هنرمند که امروز می‌بینید معروف شده است، احتمالاً سال‌ها در کار هنری خود تلاش کرده است.

این جمله شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما شما فقط باید خود فعلی‌تان را با گذشته‌تان مقایسه کنید. آیا میزان شادی شما بیشتر شده است؟ آیا به اهداف شخصی خود دست یافته‌اید؟ این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی اعتیاد به آن‌ها را در پی دارد

هنگامی که از شبکه‌های اجتماعی فقط برای گرفتن لایک استفاده می‌کنید، در واقع مغز خود را برای گرفتن آن پاداش آموزش می‌دهید. با از بین رفتن پاسخ اولیه پاداش، در یک چرخه بازخورد گیر می‌کنید.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

در مطالعه‌ای که پیش‌تر از آن نام بردیم، این چرخه بازخورد می‌تواند منجر به اعتیاد شود:

«شبکه‌های اجتماعی امروزه بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم در سراسر جهان شده‌اند. این امر می‌تواند باعث اعتیاد به دوپامین شود. این اتفاق از طریق مکانیسم چرخه بازخورد به وسیله سیستم پاداش دوپامین انجام می‌شود که کاربر را دائماً در این چرخه نگه می‌دارد».

اگر به دلیل تأیید گرفتن از دیگران پست می‌گذارید، بهتر است که کمی عقب نشینی کنید. این مطالعه در ادامه اضافه می‌کند که استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی و به دنبال لایک بودن، برای سلامت روان ما مضر است.

به دنبال لایک بودن به کار شما ضربه می‌زند

در شبکه‌های اجتماعی معمولاً می‌بینید که محتواهای خوب خیلی شبیه هم هستند. مردم در شبکه‌های اجتماعی هر چه را عملکرد خوبی داشته باشد، تقلید می‌کنند. حتی یک حساب کاربری به نام insta_repeat@ در اینستاگرام وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر پست‌های تکراری و شبیه به هم وجود دارد.

تعداد لایک شبکه اجتماعی / اینستاگرام

آنچه در شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارد، لزوماً آن چیزی نیست که شما شخصاً دوست داشته باشید. اگر فقط بر تعداد لایک تمرکز کنید، اصالت کار منحصر به فرد خود را از دست می‌دهید.

به جای تمرکز بر معیارهای غیراصیل، با عشق برای شبکه اجتماعی‌تان محتوا بسازید. به جای جذب جمعیت زیادی که وانمود می‌کنند از محتوای صفحه شما خوششان می‌آید، به دنبال جذب افرادی باشید که واقعاً به کار شما اهمیت می‌دهند.

تعداد لایک دلیل پیوستن شما به شبکه‌های اجتماعی نبود

وقتی برای اولین بار به اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر پیوستید، به تعداد لایک‌های دریافتی‌تان فکر نکرده بودید. به احتمال زیاد به دلایل مثبتی مانند ارتباط با دوستان و خانواده، دیدن تصاویر حیوانات بامزه یا دنبال کردن افراد الهام بخش به این شبکه‌ها پیوستید.

شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیاری دارند و شما باید به جای استرس در مورد تعداد لایک، در درجه اول به این نکته توجه کنید که چرا وارد این شبکه‌ها شده‌اید.

شادتر زندگی کنید و تعداد لایک شبکه اجتماعی‌ خود را نادیده بگیرید

شبکه‌های اجتماعی یک راه عالی برای ارتباط با خانواده و دوستان هستند. اما با وجود همه نکات مثبت آن، آگاهی از نکات منفی آن نیز ضروری است.

تعداد لایک شبکه اجتماعی

استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به نگرانی بیش از حد شما در مورد عملکردتان در آن پلتفرم شود. توجه زیاد به تعداد لایک منجر به مقایسه ناسالم می‌شود و هرگز احساس رضایت از زندگی خود نمی‌کنید.

به جای تمرکز روی تعداد لایک، به پیشرفت خود نگاه کنید. در آخر، اگر کسی پست جدید شما را در اینستاگرام لایک نکرده است به آن اهمیت ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*