اختلال کلاب هاوس

مدیرعامل مخابرات در خصوص اختلال کلاب هاوس توضیح داد

مدیرعامل شرکت مخابرات به تازگی اعلام کرده است که اختلال کلاب هاوس کاملا فنی است و مخابرات در مشکل ایجاد شده هیچ نقشی نداشته است.

مجید سلطانی ،‌مدیرعامل شرکت مخابرات، طی مصاحبه‌ای در ارتباط با اختلال کلاب هاوس عنوان کرده است که اپراتورها هیچ‌گونه اختلالی در شبکه اجتماعی کلاب هاوس ایجاد نکرده‌اند. شرکت مخابرات به تازگی پاسخی را در ارتباط با همین موضوع به وزارت ارتباطات فرستاده و قرار است که پاسخ تکمیلی را نیز هرچه سریع‌تر اعلام کند.

اختلال کلاب هاوس فنی است

فیلتر کردن و بستن سایت‌ها و شبکه های اجتماعی در ایران یک سری قوانین و سازوکارهایی دارد که از سوی ارگان‌های مشخصی وضع می‌شود و اپراتورها تنها تابع آن قوانین هستند و در این زمینه‌ها هیچ اختیاری ندارد. این بحث کاملا تخصصی و فنی است و وزارت ارتباطات به منظور فهمیدن علت دلیل اختلال Clubhouse، به یک تیم وظیفه بررسی این موضوع را داده است. تا به امروز هیچ نتیجه‌ای گرفته نشده است و باید منتظر ماند تا تحقیقات تکمیل شود. مدیرعامل شرکت مخابرات اظهار کرد که اگر دولت با همین سرعت به اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی می‌کرد، اوضاع خیلی بهتر از الان می‌شد.

با وجود این که سلطانی مدعی شده بود مخابرات هیچ نقشی در اختلال ایجاد شده ندارد؛‌ اما وزارت ارتباطات طی گزارشی که رگولاتوری منتشر کرد مقصر اصلی اختلال ایجاد شده در کلاب هاوس را مخابرات دانست و عنوان کرد که مخابرات عمدا در کلاب هاوس اختلال ایجاد کرده است. این شرکت نیز در پاسخ به گزارش مذکور جوابیه‌ای را به وزارت ارتباطات ارسال کرده که این گزارش تا به اکنون منتشر نشده و باید منتظر انتشار گزارش تفصیلی که شرکت مخابرات طی این مصاحبه قولش را داده است ماند.

به گفته برخی از کاربران در روز 19 فروردین اختلالی در شبکه Clubhouse ایجاد شده است. طبق اظهارات وزارت ارتباطات، هنوز در ارتباط با این موضوع هیچ دستور قضایی صادر نشده است. هیأت دولت در تاریخ 29 فروردین مقرر کرده بود که جریمه 50 میلیون تومانی برای شرکت‌های ایجاد کننده اختلال در شبکه اجتماعی Clubhouse وضع کند؛ اما دیوان عدالت اداری در 11 اردیبهشت از توقف این مصوبه و عدم جریمه اپراتورها خبر داد. این در صورتی است که تا به امروز مشخص نشده است کدام نهاد دستور مختل کردن کلاب هاوس را داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دزد ترین شرکت مخابراتی ایران میخواد عملکرد خودش رو با انتقاد از دولت خوب جلوه بده آقا به توچه که دولت برای اقتصاد چیکار میکنه 😐 بزرگترین اشتباه دولت خود شما هستین 😐