رباتی که موها را شانه می‌کند : ربات جدید محققان دانشگاه MIT

محققان دانشگاه MIT به تازگی رباتی ساخته‌اند که موها را شانه می‌کند. در ادامه جزئیات بیشتر درباره نحوه عملکرد این ربات به همراه فیلم آورده شده است.

برخی از فعالیت‌های روزمره مثل شانه کردن مو برای بسیاری از افراد امری عادی تلقی می‌شود. اما؛ افرادی که معلولیت یا محدودیت حرکتی دارند، برای انجام همین کار ساده به کمک دیگران نیاز دارند. محققان دانشگاه ام آی تی رباتی ساخته‌اند که موها را شانه می‌کند و به افراد کم توان در انجام این کار کمک می‌کند.

این ربات که روبوویگ (RoboWig) نام دارد، یک دوربین روی آن کار گذاشته شده است که به وسیله دوربین میزان موج موها را ارزیابی می‌کند تا بتواند زمان و روش مناسب برای شانه کردن موها را برنامه ریزی کند. برای تست روبوویگ از کلاه گیس‌های صاف تا خیلی فر استفاده شده است.

رباتی که موها را شانه می‌کند

تیم سازندگان ربات به این نکته اشاره کردند که افراد مختلف، موهای متفاوتی دارند و روش نامناسب شانه کردن می‌تواند به موهای فرد آسیب بزند و تجربه‌ای دردناک برای او رقم بزند.

این ربات به یک برس نرم به همراه حسگرهایی که به بازوی ربات متصل هستند، مجهز شده است. این حسگرها امکان اندازه گیری نیروها را هنگام شانه زدن فراهم می‌کنند و با سیستم کنترل حلقه بسته ترکیب می‌شوند.

این سیستم، از یک خروجی بازخورد را دریافت می‌کند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی به طور خودکار عمل می‌کند. این سیستم، همچنین طول حرکت و درد احتمالی فرد به همراه مدت زمان لازم برای شانه زدن را در نظر می‌گیرد.

دانلود ویدیو

در تمام تست‌هایی که تاکنون انجام شده است از کلاه گیس استفاده شده است؛ این تیم امیدوار است که روزی بتوانند این تست‌ها را روی انسان انجام دهند. یکی از اهداف تست‌های آینده بر روی انسان، درک بهتر عملکرد ربات با توجه به میزان درد هر فرد است. از آنجایی که آستانه درد هر فرد متفاوت است، این آزمایش برای ربات چالش برانگیز خواهد بود.

این تیم معتقد است که این ربات علاوه بر این که به افراد کم توان برای شانه کردن موهایشان کمک می‌کند، توانایی انجام کارهای دیگر مثل شانه کردن الیاف منسوجات یا الیاف حیوانات را نیز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دیگه بشر چیکار مونده کنه همه چی شده ربات