چیپست اسنپدراگون 775G

آنر ۵۰ نخستین گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 775G خواهد بود

گوشی آنر ۵۰ به چیپست اسنپدراگون 775G مجهز می‌شود. آیا این همکاری با کوالکام به معنای استفاده گوشی Honor 50 از خدمات موبایل گوگل است؟

کوالکام از جدیدترین تراشه موبایلی سری ۷ خود به نام اسنپدراگون 780G رونمایی کرده است. اما به نظر می‌رسد این شرکت مستقر در سن دیگو مشغول کار روی یک پروژه رده‌پایین‌تر با شماره مدل SM7325 و نام احتمالی اسنپدراگون 775G است. به نقل از یک افشاگر چینی که سابقه درخشانی در افشای چنین اطلاعاتی دارد، نخستین گوشی هوشمندی که به این تراشه جدید مجهز می‌شود، آنر ۵۰ نام دارد.

بیشتر بخوانید:

پوستر تبلیغاتی رسمی گوشی های سری آنر ۵۰ منتشر شد

نسخه اصلی Honor 50 مقرون به صرفه‌ترین عضو این خانواده است. دو عضو دیگر آن به نام Honor 50 Pro و +Honor 50 Pro از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام قدرت می‌گیرند. هنوز تاریخ عرضه این محصولات نامشخص است، اما انتظار می‌رود در ماه ژوئن معرفی شوند و در ماه جولای که تراشه Snapdragon 775G به تولید انبوه می‌رسد، وارد بازارهای جهانی شوند.

همکاری شرکت آنر با کوالکام که یک شرکت آمریکایی است، می‌تواند نشانگر بازگشت سرویس‌های موبایل گوگل به گوشی‌های این برند چینی باشد. در حالی که نزاع بین ایالات متحده و چین دامن‌گیر شرکت هواوی شد تا از خدمات موبایل گوگل محروم شود، آنر با جدایی از این شرکت و اعلام استقلال اکنون آماده‌ بازگشت به بازار موبایل جهان و از سر گیری همکاری با شرکت گوگل است.