اتحاد گوگل و سامسونگ برای توسعه Wear OS

اتحاد گوگل و سامسونگ برای پیشرفت دنیای ساعت‌های هوشمند

یکی از مهم‌ترین اعلانیه‌های کنفرانس Google I/O 2021، اعلام اتحاد گوگل و سامسونگ برای توسعه هرچه بیشتر Wear OS و ساعت‌های هوشمند بود.

همین چند ساعت پیش بود که سامسونگ رسماً مهر تأییدی زد به شایعه‌ای که ادعا می‌کرد قرار است سیستم عامل Tizen را کنار بگذارد و از سیستم عامل Wear OS گوگل برای ساعت‌های هوشمند آینده خود استفاده کند. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود.

در کنفرانس Google I/O خبر اتحاد گوگل و سامسونگ برای قدرت بخشیدن دوباره به Wear OS و پیشرفت دنیای ساعت‌های هوشمند اعلام شد. به این منظور لازم است که اکوسیستم اپلیکیشن‌های این پلتفرم با عمر باتری بهتر دستگاه‌ها سازگار شود و سامسونگ شرکتی است که می‌خواهد در این راستا با گوگل همکاری کند.

اتحاد گوگل و سامسونگ Wear OS را متحول می‌کند

گوگل نیز وعده داده است که با سرعت ۳۰ درصد سریع‌تر در اجرای اپلیکیشن‌ها روی جدیدترین چیپست‌ها به همراه نمایش روان تصاویر متحرک رابط کاربری، کاربران متوجه عملکرد سریع‌تر ساعت‌های هوشمند خود خواهند شد. برای عمر باتری طولانی‌تر لایه‌های زیری سیستم عامل بهینه شده است تا بتوانند از هسته‌های کم مصرف سخت افزار استفاده کنند. این یعنی در حالی که کل روز می‌توانید از حسگر ضربان قلب استفاده کنید و نظارت بر خواب نیز در طول شب فعال است، شارژ کافی برای استفاده در روز آینده باقی می‌ماند.

اتحاد گوگل و سامسونگ برای توسعه Wear OS

اتحاد گوگل و سامسونگ دستاوردهای بزرگی برای ویر او اس داشته است. سازندگان دستگاه‌های Wear OS اکنون می‌توانند یک تجربه کاربری سفارشی شده را در این پلتفرم ارائه کنند. ظاهراً گوگل متوجه شده یکی از خصوصیات بزرگی که باعث شده اندروید در گوشی‌ها محبوب شود، همین ویژگی است. این یعنی سامسونگ می‌تواند مثل گوشی‌هایش، ساعت هوشمند گلکسی واچ را با پلتفرم Wear OS و رابط کاربری سفارشی One UI عرضه کند. این همچنین باعث می‌شود بروزرسانی‌ها توسط خود سازنده دیوایس مدیریت شود (حداقل در دستگاه‌هایی که سازندگان از رابط کاربری سفارشی خود روی Wear OS استفاده می‌کنند) که با توجه به تعداد اندک بروزرسانی‌های ویر او اس در گذشته، موضوع مثبتی است.

دو بار فشار دادن یکی از دکمه‌های ساعت هوشمند می‌تواند میان‌برهایی برای انجام کارهایی مثل سوئیچ کردن به اپلیکیشن باز شده قبلی را فرا بخواند. علاوه بر این کاربر با آزادی عمل بیشتری می‌تواند صفحه اصلی چرخ و فلکی ساعت خودش را با آیکون اپلیکیشن‌ها شخصی‌سازی کند.

اتحاد گوگل و سامسونگ برای توسعه Wear OS

گوگل همچنین مشغول کار روی بازطراحی و بهبود اپلیکیشن ناوبری Maps و دستیار مجازی Assistant برای ساعت‌های هوشمند است. گوگل پلی نیز اکنون روی ساعت‌هایی در ۲۶ کشور جدید کار می‌کند، در حالی که تا پیش از این گوگل پلی روی ساعت‌های هوشمند ویر او اس تنها در ۱۱ کشور موجود بود. Youtube Music هم اواخر سال با امکاناتی مثل دانلود هوشمند برای مشترکان ویژه به ویر او اس خواهد آمد.

آپدیت جدید Wear OS برخی از امکانات مثل نظارت روی فرآیند سلامت بدن در طول روز که مخصوص ساعت‌های هوشمند فیت بیت بود را به ساعت‌های ویر او اسی می‌آورد.

ابزارهای جدیدی نیز برای توسعه‌دهندگان در راه است که شامل رابط برنامه‌نویسی Tiles و ویرایشگر طراحی واچ فیس ساخت سامسونگ می‌شود. این دو ابزار توسعه تجربیات جدید روی ساعت‌های هوشمند را آسان‌تر خواهند کرد. اپلیکیشن‌های جدید و بازطراحی شده Strava، Adidas Running، Bitmoji و بسیاری برنامه دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*